-
31. Data: 2009-07-28 00:51:42
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Uzytkownik "Mustafa" napisal w wiadomosci
news:h4l0jj$6nm$1@news.onet.pl...
> Wiesz... jakkolwiek Twoje odpowiedzi w temacie watku sa idiotyczne i
> udowadniaja ze nie masz wiedzy tylko jak zwykle sie zgrywasz to Ci
> powiem, ze
> opony, ilosc tarcz, klocki maja w swietle pytania znaczenie
> delikatnie mówiac takie sobie.
Wiesz co, stary?
O ile Twoja fascynacje chinskim sprzetem motocyklopodobnym i
fanatyczne propagowanie tegoz jestem w stanie zrozumiec...
To teraz pierdolnales taka bzdure, ze powinno Ci byc wstyd.
Jezeli Twoim zdaniem ilosc tarcz, ich wielkosc, miekkosc opon i rodzaj
klocków nie maja znaczenia w drodze hamowania, lub sa pomijalne -
powinienes sie wziac za cokolwiek innego, a nie za dyskusje ponizej
wszelkiego poziomu merytorycznego. Dyskusja czy to o motocyklach czy o
technice motocyklowej czy o czymkolwiek zwiazanym z rzeczywistoscia
motocyklowa na tej grupie nie powinna byc absolutnym pierdoleniem
glupot. Na to zgody nie ma i niniejszym ladujesz w KFie. Bo wole
czytac co smaczniejsze kaski takich pierdól odpowiednio skomentowane
przez ludzi majacych o motocyklach niejakie pojecie niz taki stek
bzdur, jaki zaprezentowales powyzej.
Zegnam ostatecznie.
--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
32. Data: 2009-07-28 05:51:06
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
"Mustafa" <M...@B...xx> wrote in message
news:h4l0jj$6nm$1@news.onet.pl...
> Ci powiem, ze
> opony, ilosc tarcz, klocki maja w swietle pytania znaczenie delikatnie
> mówiac takie sobie.
(...)
> Czyli rzeczy które wymieniasz jako najwazniejsze maja takie znaczenie ze
> róznica opóznienia to bedzie kilka-kilkanascie % (zwlaszcza ze zalezy
> przede wszystkim od warunków na drodze)
Wez pozycz np. GS'a albo, zahamuj z 80km/h, a potem pozycz fazera, albo
jakas szlifierke i zahamuj z tych samych 80km/h... mowisz, ze ilosc tarcz,
rodzaj klockow i przedniego zawieszenia nie ma znaczenia?
Wez przeczytaj swoje wypociny zanim wyslesz. Wiem, ze starasz sie jak
najbardziej udowodnic Kuczowi (Kuczemu? Kuczu'owi?), ze sie chlopak nie zna,
ale przeginasz totalna "atechnicznoscia" swoich wypowiedzi.
--
pzdr:
Ivam
-
33. Data: 2009-07-28 06:22:24
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Uzytkownik "Ivam" <f...@-...fm> napisal w
wiadomosci news:h4m474$s87$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> "Mustafa" <M...@B...xx> wrote in message
> news:h4l0jj$6nm$1@news.onet.pl...
>> Ci powiem, ze
>> opony, ilosc tarcz, klocki maja w swietle pytania znaczenie delikatnie
>> mówiac takie sobie.
> (...)
>> Czyli rzeczy które wymieniasz jako najwazniejsze maja takie znaczenie ze
>> róznica opóznienia to bedzie kilka-kilkanascie % (zwlaszcza ze zalezy
>> przede wszystkim od warunków na drodze)
>
> Wez pozycz np. GS'a albo, zahamuj z 80km/h, a potem pozycz fazera, albo
> jakas szlifierke i zahamuj z tych samych 80km/h... mowisz, ze ilosc tarcz,
> rodzaj klockow i przedniego zawieszenia nie ma znaczenia?
>
> Wez przeczytaj swoje wypociny zanim wyslesz. Wiem, ze starasz sie jak
> najbardziej udowodnic Kuczowi (Kuczemu? Kuczu'owi?), ze sie chlopak nie
> zna, ale przeginasz totalna "atechnicznoscia" swoich wypowiedzi.
A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? Wlasnie niedawno o tym
dyskutowalem ze znajomym.
Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z jaka
naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie
styk opona-asfalt. Jesli wiec na GS500 z jedna tarcza z predkosci 40km/h
zatrzymam sie w 5m (mniej wiecej), to na tym samym GS500 z dwiema tarczami
mialbym sie zatrzymac szybciej? Niby czemu?
MN
-
34. Data: 2009-07-28 06:31:12
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: fv <f...@c...com>
Kuba (aka cita) wrote:
> fv wydusił z siebie te słowy:
>
>> Nawet eksperymenty nie dałyby wiążącej odpowiedzi, bo zawsze może się
>> zdarzyć
>> a) że dwa motóry będą miały inne temperatury opon
>> b) że tarcze i klocki będą miały inną temperaturę
>> c) że przewody hamulcowe w jednym spuchną a w innym nie
>> d) że będzie mały wybój albo nie będzie
>>
>> Wpływa to niebagatelnie na drogę hamowania.
>
>
> jakoś jednak da sie to zmierzyc - wszak niektórzy producentci podają
> takie wartości dla nowych maszyn, i w zasadzie wszyscy producenci
> samochodow.
Nie przyszło ci do głowy, że po prostu oszczędnie gospodarują faktami?
Odkąd przestano podawać masę własną samochodów w testach, skończył się pewien etap
rzetelnej oceny w
automobilizmie. My motocykliści mamy jeszcze nieco szczęścia, że jeszcze są tacy,
którzy krytycznie
podchodzą do danych producenta i potrafią napisać: chłam, bzdura, brednie, kalumnie
itp.
--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0
-
35. Data: 2009-07-28 06:34:01
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "wilkxt" <w...@w...pl>
>http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1437594.
html?as=2&ias=2
>Okolo 15 m = nieco ponizej 60kmh na suchym asfalcie.
Własnie o to chodziło, dzieki.
Pozdrawiam
Enduro Motocross
Tomek W
-
36. Data: 2009-07-28 06:44:03
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: n...@s...com
On Tue, 28 Jul 2009 08:22:24 +0200, "Marcin N"
<marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
>A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony?
wcale
>Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z jaka
>naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie
>styk opona-asfalt.
Problem jest inny, prawie kazdym klockiem w prawie kazdym zacisku
zblokujesz kolo. Ale to nie zmniejszy drogi hamowania.
Potrzebujesz dozowalnosci hamulcow, a tu nie do przecenienia sa 2
tarcze, dobre klocki (zeby hamowanie rozpoczelo sie odrazu, a nie
dopiero jak wcisniesz klamke na 1/3) czy nie peczniejace hamulce
(oplot stalowy).
pozdr
newrom
PS. Tak na wyczucie, bo ogolnie to sie nie znam.
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
-
37. Data: 2009-07-28 07:01:38
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
"Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message
news:h4m5er$ag1$1@news.onet.pl...
> A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? Wlasnie niedawno o tym
> dyskutowalem ze znajomym.
> Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z jaka
> naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie
> styk opona-asfalt.
Ale uwzgledniasz, ze mozesz hamowac mocniej, zatem srodek ciezkosci
motocykla przesuwa sie, dociazajac przednia opone, dzieki czemu sila tarcia
jest wieksza?
Uwzgledniasz rowniez, ze nie raz moze Ci braknac sily w lapie, zeby
zahamowac odpowiednio mocno?
Ale nie zaprzeczam, ze jesli uwzglednic tylko jedno hamowanie to wyniki 2
tarcze vs. 1 tarcza moga byc bardzo zblizone.
--
pzdr:
Ivam
-
38. Data: 2009-07-28 07:52:19
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Kefir" <k...@r...pl>
Elou!
"Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message
news:h4m5er$ag1$1@news.onet.pl...
>
> Uzytkownik "Ivam" <f...@-...fm> napisal w
> wiadomosci news:h4m474$s87$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>> Wez przeczytaj swoje wypociny zanim wyslesz. Wiem, ze starasz sie jak
>> najbardziej udowodnic Kuczowi (Kuczemu? Kuczu'owi?), ze sie chlopak nie
>> zna, ale przeginasz totalna "atechnicznoscia" swoich wypowiedzi.
>
> A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? Wlasnie niedawno o tym
> dyskutowalem ze znajomym.
> Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z jaka
> naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie
> styk opona-asfalt.
Jednym slowem, pogrzebaliscie wszystkie badania i wydatki na rzecz
skutecznosci hamulcow ;) Na przyczepnosc opony na stuku z asfaltem
rzeczywiscie nie ma. Na skutecznosc / droge hamowania na tej samej oponie,
przy tej samej masie jak najbardziej. Przypominam: najskuteczniejsze
hamowanie jest na granicy uslizgu. Kazdy najbardziej badziewny chinski
hamulec moze zablokowac kolo lecz "drewniane" (dzialajace bez dozowalnosci)
hamulce w ogole granicy przyczepnosci nie pozwola wyczuc. Kolejna rzecz to
odpornosc na nagrzewanie / przegrzanie. Itd itp. Poczytaj w Necie (wyguglam
Ci nieco teorii jesli bedziesz mial problem) i pogadaj ze znajomym jeszcze
raz zanim, bazujac na swych radosnych teoriach, pozabijacie sie.
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
-
39. Data: 2009-07-28 07:53:15
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Kuczu <q...@g...com>
Mustafa pisze:
> No i mamy odpowiedz na wiekszosc pytan :D
> A na parady równosci tez chodzisz ?? :D :D :D
Oczywiscie.
> Wiesz... jakkolwiek Twoje odpowiedzi w temacie watku sa idiotyczne i
> udowadniaja ze nie masz wiedzy tylko jak zwykle sie zgrywasz to Ci
> powiem, ze opony, ilosc tarcz, klocki maja w swietle pytania znaczenie delikatnie
> mówiac takie sobie.
Oczywiscie, masz jak zawsze racje.
> Znaczy to po prostu tyle ze nie wiesz jak odpowiedziec tylko jak zwykle
> bedziesz zgrywal znawce.
O wlasnie !! No to iloma motocyklami jezdziles bo jakos nie doczytalem
sie Twojej odpowiedzi do dzisiaj.
> A policz sobie:
> Droga hamowania to stosunek KWADRATU predkosci do podwójnego opóznienia.
> Czyli rzeczy które wymieniasz jako najwazniejsze maja takie znaczenie ze
> róznica opóznienia to bedzie kilka-kilkanascie % (zwlaszcza ze zalezy
> przede wszystkim od warunków na drodze)
No to tak ze szkoly pamietasz. A wiecej cos moze ?
> No to teraz wez kalkukator i zastanów jak to sie ma do predkosci.
> Na odpowiedz masz dwa tygodnie (ja akurat jade na wakacje a Ty i tak
> szybciej nie dasz rady)
Pewnie ze nie dam bo i po co ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
40. Data: 2009-07-28 07:59:34
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Kuczu <q...@g...com>
Marcin N pisze:
> A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? Wlasnie niedawno o tym
> dyskutowalem ze znajomym.
Wcale ?
> Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z
> jaka naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem
> staje sie styk opona-asfalt.
Zgadza sie. Ale z nalepszymi slickami nie wyhamujesz jesli bedziesz mial
drewniane klocki hamulcowe i wywalona zawieche przez ktora przod bedzie
podskakiwal jak pilka. Dlatego problem trzeba rozwazac calosciowo a nie
na przykladzie pojedynczych elementow. I zeby nie bylo to umiejetnosci
kierowcy tez odgrywaja role. Jeden nacisnie hampel do oporu i bedzie sie
modlil o cud a drugi bedzie potrafil dozowac hamulce tak aby hamowac a
nie sie slizgac. No i nie zapominajmy ze tylny hamulec tez bierze udzial
w eksperymencie. Umiejetnosc dozowania sily hamowania przod/tyl tez jest
dosyc wazna.
> Jesli wiec na GS500 z jedna tarcza z
> predkosci 40km/h zatrzymam sie w 5m (mniej wiecej), to na tym samym
> GS500 z dwiema tarczami mialbym sie zatrzymac szybciej? Niby czemu?
Bo dwie tarcze daja wieksza sile hamowania niz jedna ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/