  • 31. Data: 2009-07-28 00:51:42
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Mustafa" napisal w wiadomosci

    > Wiesz... jakkolwiek Twoje odpowiedzi w temacie watku sa idiotyczne i
    > udowadniaja ze nie masz wiedzy tylko jak zwykle sie zgrywasz to Ci
    > powiem, ze
    > opony, ilosc tarcz, klocki maja w swietle pytania znaczenie
    > delikatnie mówiac takie sobie.

    Wiesz co, stary?
    O ile Twoja fascynacje chinskim sprzetem motocyklopodobnym i
    fanatyczne propagowanie tegoz jestem w stanie zrozumiec...
    To teraz pierdolnales taka bzdure, ze powinno Ci byc wstyd.

    Jezeli Twoim zdaniem ilosc tarcz, ich wielkosc, miekkosc opon i rodzaj
    klocków nie maja znaczenia w drodze hamowania, lub sa pomijalne -
    powinienes sie wziac za cokolwiek innego, a nie za dyskusje ponizej
    wszelkiego poziomu merytorycznego. Dyskusja czy to o motocyklach czy o
    technice motocyklowej czy o czymkolwiek zwiazanym z rzeczywistoscia
    motocyklowa na tej grupie nie powinna byc absolutnym pierdoleniem
    glupot. Na to zgody nie ma i niniejszym ladujesz w KFie. Bo wole
    czytac co smaczniejsze kaski takich pierdól odpowiednio skomentowane
    przez ludzi majacych o motocyklach niejakie pojecie niz taki stek
    bzdur, jaki zaprezentowales powyzej.

    Zegnam ostatecznie.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 32. Data: 2009-07-28 05:51:06
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Mustafa" <M...@B...xx> wrote in message
    > Ci powiem, ze
    > opony, ilosc tarcz, klocki maja w swietle pytania znaczenie delikatnie
    > mówiac takie sobie.
    (...)
    > Czyli rzeczy które wymieniasz jako najwazniejsze maja takie znaczenie ze
    > róznica opóznienia to bedzie kilka-kilkanascie % (zwlaszcza ze zalezy
    > przede wszystkim od warunków na drodze)

    Wez pozycz np. GS'a albo, zahamuj z 80km/h, a potem pozycz fazera, albo
    jakas szlifierke i zahamuj z tych samych 80km/h... mowisz, ze ilosc tarcz,
    rodzaj klockow i przedniego zawieszenia nie ma znaczenia?

    Wez przeczytaj swoje wypociny zanim wyslesz. Wiem, ze starasz sie jak
    najbardziej udowodnic Kuczowi (Kuczemu? Kuczu'owi?), ze sie chlopak nie zna,
    ale przeginasz totalna "atechnicznoscia" swoich wypowiedzi.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 33. Data: 2009-07-28 06:22:24
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Uzytkownik "Ivam" <f...@-...fm> napisal w
    wiadomosci news:h4m474$s87$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > najbardziej udowodnic Kuczowi (Kuczemu? Kuczu'owi?), ze sie chlopak nie
    > zna, ale przeginasz totalna "atechnicznoscia" swoich wypowiedzi.

    A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? Wlasnie niedawno o tym
    dyskutowalem ze znajomym.
    Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z jaka
    naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie
    styk opona-asfalt. Jesli wiec na GS500 z jedna tarcza z predkosci 40km/h
    zatrzymam sie w 5m (mniej wiecej), to na tym samym GS500 z dwiema tarczami
    mialbym sie zatrzymac szybciej? Niby czemu?

    MN

  • 34. Data: 2009-07-28 06:31:12
    Od: fv <f...@c...com>

    Kuba (aka cita) wrote:
    > fv wydusił z siebie te słowy:

    > jakoś jednak da sie to zmierzyc - wszak niektórzy producentci podają
    > takie wartości dla nowych maszyn, i w zasadzie wszyscy producenci
    > samochodow.

    Nie przyszło ci do głowy, że po prostu oszczędnie gospodarują faktami?

    Odkąd przestano podawać masę własną samochodów w testach, skończył się pewien etap
    rzetelnej oceny w
    automobilizmie. My motocykliści mamy jeszcze nieco szczęścia, że jeszcze są tacy,
    którzy krytycznie
    podchodzą do danych producenta i potrafią napisać: chłam, bzdura, brednie, kalumnie
    itp.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 35. Data: 2009-07-28 06:34:01
    Od: "wilkxt" <w...@w...pl>

    >http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56421,1437594.
    html?as=2&ias=2

    >Okolo 15 m = nieco ponizej 60kmh na suchym asfalcie.

    Własnie o to chodziło, dzieki.

    Pozdrawiam
    Enduro Motocross
    Tomek W

  • 36. Data: 2009-07-28 06:44:03
    Od: n...@s...com

    On Tue, 28 Jul 2009 08:22:24 +0200, "Marcin N"
    <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    >A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony?

    wcale

    >Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z jaka
    >naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie
    >styk opona-asfalt.

    Problem jest inny, prawie kazdym klockiem w prawie kazdym zacisku
    zblokujesz kolo. Ale to nie zmniejszy drogi hamowania.
    Potrzebujesz dozowalnosci hamulcow, a tu nie do przecenienia sa 2
    tarcze, dobre klocki (zeby hamowanie rozpoczelo sie odrazu, a nie
    dopiero jak wcisniesz klamke na 1/3) czy nie peczniejace hamulce
    (oplot stalowy).

    pozdr
    newrom
    PS. Tak na wyczucie, bo ogolnie to sie nie znam.
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 37. Data: 2009-07-28 07:01:38
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message
> [...]
    > naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie

    Ale uwzgledniasz, ze mozesz hamowac mocniej, zatem srodek ciezkosci
    motocykla przesuwa sie, dociazajac przednia opone, dzieki czemu sila tarcia
    jest wieksza?

    Uwzgledniasz rowniez, ze nie raz moze Ci braknac sily w lapie, zeby
    zahamowac odpowiednio mocno?

    Ale nie zaprzeczam, ze jesli uwzglednic tylko jedno hamowanie to wyniki 2
    tarcze vs. 1 tarcza moga byc bardzo zblizone.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 38. Data: 2009-07-28 07:52:19
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
> [...]

    > naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem staje sie

    Jednym slowem, pogrzebaliscie wszystkie badania i wydatki na rzecz
    skutecznosci hamulcow ;) Na przyczepnosc opony na stuku z asfaltem
    rzeczywiscie nie ma. Na skutecznosc / droge hamowania na tej samej oponie,
    przy tej samej masie jak najbardziej. Przypominam: najskuteczniejsze
    hamowanie jest na granicy uslizgu. Kazdy najbardziej badziewny chinski
    hamulec moze zablokowac kolo lecz "drewniane" (dzialajace bez dozowalnosci)
    hamulce w ogole granicy przyczepnosci nie pozwola wyczuc. Kolejna rzecz to
    odpornosc na nagrzewanie / przegrzanie. Itd itp. Poczytaj w Necie (wyguglam
    Ci nieco teorii jesli bedziesz mial problem) i pogadaj ze znajomym jeszcze
    raz zanim, bazujac na swych radosnych teoriach, pozabijacie sie.

    weFAQ&v=qvj

  • 39. Data: 2009-07-28 07:53:15
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Mustafa pisze:

    > No i mamy odpowiedz na wiekszosc pytan :D
    > A na parady równosci tez chodzisz ?? :D :D :D

    Oczywiscie.

> [...]
    > powiem, ze opony, ilosc tarcz, klocki maja w swietle pytania znaczenie delikatnie

    Oczywiscie, masz jak zawsze racje.

    > Znaczy to po prostu tyle ze nie wiesz jak odpowiedziec tylko jak zwykle
    > bedziesz zgrywal znawce.

    O wlasnie !! No to iloma motocyklami jezdziles bo jakos nie doczytalem
    sie Twojej odpowiedzi do dzisiaj.

> [...]
    > Czyli rzeczy które wymieniasz jako najwazniejsze maja takie znaczenie ze
    > róznica opóznienia to bedzie kilka-kilkanascie % (zwlaszcza ze zalezy

    No to tak ze szkoly pamietasz. A wiecej cos moze ?

    > No to teraz wez kalkukator i zastanów jak to sie ma do predkosci.
    > Na odpowiedz masz dwa tygodnie (ja akurat jade na wakacje a Ty i tak
    > szybciej nie dasz rady)

    Pewnie ze nie dam bo i po co ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 40. Data: 2009-07-28 07:59:34
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Marcin N pisze:

    > A jak ilosc tarcz wplywa na przyczepnosc opony? Wlasnie niedawno o tym
    > dyskutowalem ze znajomym.

    Wcale ?

    > Wyszlo nam, ze ilosc tarcz i jakosc klocków moze decydowac o sile, z
    > jaka naciskam dzwignie hamulca, ale ostatecznie i tak waskim gardlem
    > staje sie styk opona-asfalt.

    Zgadza sie. Ale z nalepszymi slickami nie wyhamujesz jesli bedziesz mial
    drewniane klocki hamulcowe i wywalona zawieche przez ktora przod bedzie
    podskakiwal jak pilka. Dlatego problem trzeba rozwazac calosciowo a nie
    na przykladzie pojedynczych elementow. I zeby nie bylo to umiejetnosci
    kierowcy tez odgrywaja role. Jeden nacisnie hampel do oporu i bedzie sie
    modlil o cud a drugi bedzie potrafil dozowac hamulce tak aby hamowac a
    nie sie slizgac. No i nie zapominajmy ze tylny hamulec tez bierze udzial
    w eksperymencie. Umiejetnosc dozowania sily hamowania przod/tyl tez jest
    dosyc wazna.

    > Jesli wiec na GS500 z jedna tarcza z
    > predkosci 40km/h zatrzymam sie w 5m (mniej wiecej), to na tym samym
    > GS500 z dwiema tarczami mialbym sie zatrzymac szybciej? Niby czemu?

    Bo dwie tarcze daja wieksza sile hamowania niz jedna ?