  • 31. Data: 2011-04-21 15:18:05
    Temat: Re: dostalem nowy dysk+partycje
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "CeZ__134" napisał:

    > Wybebeszylem z pudelka i podlaczylem przez tasne sata-

    Bo przez USB nie chciał ruszyć również na stacjonarnym? To mogłoby
    sugerować, że uszkodzony jest mostek USB w tej obudowie. Ale zakup kabelka
    typu Y i tak jest wskazany, żeby mieć pewność.

    JoteR

  • 32. Data: 2011-04-21 20:24:34
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-21 10:58, Przemysław Ryk pisze:
    > Damn - nie doczytałem. Ale i tak wydaje mi się, że po prostu pojedyncze
    > złącze USB nie wyrabia z zasilaniem tego dysku.
    Z praktyki raczej wynika, że bardzo mało które złącze usb daje radę
    >0.5A, oraz bardzo mało który dysk 2.5" usb zadawala się tym <0.5A, tak
    że jest bardzo duża szansa niepowodzenia przy podłączeniu dysku zwykłym
    kabelkiem (a zwłaszcza cienkim i długim, np od komórki/czegoś)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 33. Data: 2011-04-22 12:02:03
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 22:24:34 +0200, BartekK napisał(a):

    > Z praktyki raczej wynika, że bardzo mało które złącze usb daje radę
    > że jest bardzo duża szansa niepowodzenia przy podłączeniu dysku zwykłym
    > kabelkiem (a zwłaszcza cienkim i długim, np od komórki/czegoś)

    Wszystko zależy od dysku i obudowy. Wczoraj zapinałem do Asusa EeePC 640GB
    Samsunga 7200rpm i bez problemu poszedł na jednej wtyczce. Ale już podobne
    500GB Fujitsu na jednej wtyczce ruszyć nie chciało.

    [ Flaszka wódki jest jak kobieta: przyciąga wzrok od pierwszego ]
    [ wejrzenia, a czy jest dobra, czy beznadziejna poznajesz dopiero rano. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 34. Data: 2011-04-22 15:11:45
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemysław Ryk" napisał:

    > Wszystko zależy od dysku i obudowy.

    A (za przeproszeniem) Linuks prawda.
    Pisałem już tu o tym, cytuję:

    "A ja mam obserwację wręcz odwrotną, choć nie dotyczyło to wbudowanych
    w płytę portów ;-)
    W skrócie: dysk 2,5" Toshiba bez problemu działał na jednym kabelku podpięty
    do kontrolera USB na PCI (NEC) przez adapter Unitek Y-102. Po wymianie płyty
    głównej (zasilacz i kontroler bez zmian) ów dysk za żadne skarby nie chciał
    wystartować. Trzeba było temu Uniteku dolutować drugi kabelek i brać prąd
    z dwóch portów. Czyli IMHO winna była (i nadal jest) płyta główna, bo cała
    reszta (zasilacz, kontroler, adapter z kabelkiem i dysk) zostały bez zmian.
    Pytanie, jakim cudem złącze PCI nie wyrabiało w dostarczeniu tego stosunkowo
    niewielkiego prądu temu kontroleru ;->"

    JoteR

  • 35. Data: 2011-04-22 16:32:02
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 22 Apr 2011 17:11:45 +0200, JoteR napisał(a):

> [...]
    > Pytanie, jakim cudem złącze PCI nie wyrabiało w dostarczeniu tego stosunkowo

    JoteR - pojęcia nie mam, dlaczego tak się akurat u Ciebie trafiło. U mnie
    najczęściej jest tak, że starsze dyski, nawet 5400 rpm w niektórych
    obudowach ruszają przy pojedynczym wtyku USB, a w innych obudowach ni
    cholery. Za to kilka nowszych Samsungów 640GB 7200rpm (fakt - w jednym
    konkretnym typie obudowy) startuje na pojedynczym kabelku od kopa
    praktycznie przy każdym do tej pory sprawdzanym komputerze - laptopach,
    netbookach, stacjonarnych (zarówno przez panel przedni, jak i bezpośrednie
    podłączenie do wtyków na płycie głównej). Psipadek? :D

    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]

  • 36. Data: 2011-04-23 07:10:55
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-22 18:32, Przemysław Ryk wrote:

> [...]
    > netbookach, stacjonarnych (zarówno przez panel przedni, jak i bezpośrednie
    > podłączenie do wtyków na płycie głównej). Psipadek? :D

    Nie ma określonej reguły dla USB2.0, wg specyfikacji daje max 0.5A dla
    5V, a dyski przy starcie biorą do 1A. Oczywiste jest więc, iż niektóre
    porty dają po prostu większy prąd niż specyfikacja.

    Jeżeli mowa o Samsungu HM640JJ, to jest jeden z bardziej pradozernych
    dyskow 2.5", aczkolwiek starsze mogly byc jeszcze bardziej
    nieekonomiczne. Najlepszym wyborem jest IMHO WD z serii BEKT (czy do
    obudowy czy do notebooka), pobiera znacznie mniej pradu, dodatkowo
    zworka mozna zmniejszyc wymagany prąd rozruchowy.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 37. Data: 2011-04-24 22:32:29
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 09:10:55 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Nie ma określonej reguły dla USB2.0, wg specyfikacji daje max 0.5A dla
    > 5V, a dyski przy starcie biorą do 1A. Oczywiste jest więc, iż niektóre
    > porty dają po prostu większy prąd niż specyfikacja.

    Bardzo możliwe.

> [...]
    > obudowy czy do notebooka), pobiera znacznie mniej pradu, dodatkowo
    > zworka mozna zmniejszyc wymagany prąd rozruchowy.

    Dla mnie akurat ten Samsung jest doskonałym wyborem z racji pojemności i
    osiągów. To, że prądożerny, to mi akruat rybka, skoro każdy jeden niezwykle
    rzadko podpinam przez USB (a jeżeli już, to zawsze mam wtedy kabelek z
    podwójną wtyczką od strony kompa), gdyż obudowa używana jest w takim oto
    wynalazku: http://tnij.org/duodisk :D

    [ Jedyna absolutnie precyzyjna definicja grafomana: jest to taka osoba, ]
    [ która pisze bez honorariów. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]