  • 1. Data: 2011-04-19 11:45:24
    Temat: dostalem nowy dysk+partycje
    Od: "CeZ__134" <D...@p...onet.pl>

    Witam
    Dostalem nowy dysk zewnetrzny. Ale, system go nie widzi.
    Probowalem zainstalowac mu patrycje poprzez particiona magika ale, po
    ustawieniu wszystkiego w programie, zresetowaniu komputera w celu
    wprowadzenia zmian, program sie wywala i nie jest w stanie podzielic dysku.
    Dysk jest goly. nie wiem jak sie inaczej do tego zabrac.
    W tej chwili partition magik nawet nie chce wystartowac plujac bledem ze
    partition`s drive letter cannot be identified..
    Jakies pomysly ?

    pozdrawiam

    CeZ__234

  • 2. Data: 2011-04-19 12:20:10
    Temat: Re: dostalem nowy dysk+partycje
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-19 13:45, CeZ__134 pisze:
> [...]
    > W tej chwili partition magik nawet nie chce wystartowac plujac bledem ze
    > partition`s drive letter cannot be identified..

    Zaraz pewnie dostaniesz garść cennych rad p.t. "idź do wróźki, gdyż
    grupowa szklana kula jest w serwisie" ;)

    A tak na serio:

    Co masz - czyli po kolei jaka płyta główna, ewentualne karty rozszerzeń
    Co podpiąłeś i jak - czyli model HDD, do czego podpięty, skąd zasilany, itd.

    Eh, ta dzisiejsza młodzież ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2011-04-19 12:28:42
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Co masz - czyli po kolei jaka płyta główna, ewentualne karty rozszerzeń
    > Co podpiąłeś i jak - czyli model HDD, do czego podpięty, skąd zasilany, itd.
    >
    > Eh, ta dzisiejsza młodzież ;)

    Jeszcze zapomniałeś dodać, że używanie PM to proszenie się o kłopoty.

  • 4. Data: 2011-04-19 12:35:28
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 19-04-2011 13:45, CeZ__134 rzecze:

    > Jakies pomysly ?

    - Sprawdzić, czy system operacyjny widzi dysk
    (nie mylić z partycjami na nim).

    - Spartycjonować dysk narzędziami systemu
    operacyjnego.

    - W razie wątpliwości pytać na grupie
    poświęconej używanemu systemowi
    operacyjnemu.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2011-04-19 13:20:49
    Od: boxfish <c...@g...pl>

> [...]
    > wprowadzenia zmian, program sie wywala i nie jest w stanie podzielic dysku.
    > Dysk jest goly. nie wiem jak sie inaczej do tego zabrac.

    A nie ma tym dysku info jak formatować i czym ? np softem producenta ?

    > W tej chwili partition magik nawet nie chce wystartowac plujac bledem ze
    > partition`s drive letter cannot be identified..
    > Jakies pomysly ?

    soft producenta

  • 6. Data: 2011-04-19 13:51:54
    Od: "CeZ__134" <D...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Co masz - czyli po kolei jaka płyta główna, ewentualne karty rozszerzeń
    > Co podpiąłeś i jak - czyli model HDD, do czego podpięty, skąd zasilany,

    Do mlodziezy to mi juz lekko daleko :)
    Ale wracajac, dysk podpiety przez USB. Z poziomu systemu nie widac go nawet
    jako urzadzenia stad nawet nie ma mja ksie do niego zabrac ..

  • 7. Data: 2011-04-19 13:53:53
    Od: "CeZ__134" <D...@p...onet.pl>

    > A nie ma tym dysku info jak formatować i czym ? np softem producenta ?

    > soft producenta

    Softu zadnego nie bylo, to przenosny dysk 2,5 tylko tyle ze goly :) Zeby
    chociaz byl widoczny jako fizyczne urzadzenie to problemu by nie bylo, a tak
    po podlaczeniu w `ogole nie istnieje `w sytemie.

    CeZ__134

  • 8. Data: 2011-04-19 14:02:33
    Od: "Jacek S." <o...@f...cy>

    W dniu 2011-04-19 15:53, CeZ__134 pisze:

    > Softu zadnego nie bylo, to przenosny dysk 2,5 tylko tyle ze goly :) Zeby
    > chociaz byl widoczny jako fizyczne urzadzenie to problemu by nie bylo, a tak
    > po podlaczeniu w `ogole nie istnieje `w sytemie.

    No i nic dziwnego, że go nie widać w systemie... A w BIOS'ie?
    I daj sobie spokój z tym Partition Magic'kiem.

    --
    Jacek S.

  • 9. Data: 2011-04-19 14:21:12
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-04-19 15:51, Użytkownik CeZ__134 napisał:

    > Do mlodziezy to mi juz lekko daleko :)
    > Ale wracajac, dysk podpiety przez USB. Z poziomu systemu nie widac go nawet
    > jako urzadzenia stad nawet nie ma mja ksie do niego zabrac ..

    Ale skoro próbowałeś go spartycjonować to był widoczny.
    Jeśli nie widać go nawet jako urządzenia USB to walnięta
    elektronika obudowy.
    Jeśli widać jako cuśUSB ale nie rozpoznaje dysku to bardziej
    prawdopodobne za słabe zasilanie.
    Kablem z iloma końcami dysponujesz i jak go podpinałeś ?
    I do jakiego kompa (laptop z baterią czy stacjonarny) ?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-04-19 14:51:37
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-19 16:02, Jacek S. pisze:
> [...]
    Zdefiniuj "nie istnieje w systemie" (domyślam się że windows)?

    Czy po podłączeniu widzisz nowe urządzenie na usb (w menadzerze
    urządzeń)? Np usb mass storage device itp? Czy jest jako rozpoznane, czy
    z znakiem zapytania?

    Jeśli powyższe tak, to "zarządzanie systemem > menadżer dysków" - czy
    widzi dysk nowy, może być bez partycji? Tamtędy zakładaj partycje, jeśli
    dysk widać. PartitionMagic potrafi zrobić sieczkę a jego użycie jest
    zupełnie zbędne.

    Jeśli założysz partycję _i_ sformatujesz na jakiś sensowny system plików
    (ntfs, extfat, bo pewnie formatowanie fat32 nie uda się), to dopiero
    wtedy możesz "zobaczyć dysk jako literka w moim komputerze"

    > No i nic dziwnego, że go nie widać w systemie... A w BIOS'ie?
    > I daj sobie spokój z tym Partition Magic'kiem.

    A gdzie ty w biosie chcesz dysku na usb szukać?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173