  • Data: 2016-12-14 11:13:36
    Temat: Re: domaga się zaostrzenia przepisów drogowych.
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.12.2016 o 16:23 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No przyznałem. Tyle że u nas ma to samo tylko tam gdzie ma wyznaczone
    > przejście. To jest ta różnica - u nich przejście jest "autostradą" dla
    > pieszych (mają pierwszeństwo), u nas szykaną (tu łaskawie możesz przejść
    > na drugą stronę, jak cię ktoś puści).

    No i co z tego, że na "autostradzie dla pieszych" ma pierwszeństwo jeśli
    żadnej "autostrady" nie ma na swojej trasie?
    I nie jest prawdą, że ma wtedy (po za przejściem) dokładnie takie same
    prawa jak u nas na przejściu. Bo jeśli przechodzi po za przejściem to ma
    obowiązek ustąpić pierwszeństwa (czyli wg naszej definicji nie zmuszać do
    istotnej zmiany prędkości, a w zagranicznych definicjach może nawet do
    jakiejkolwiek zmiany prędkości) natomiast u nas na przejściu może zmusić
    kierujących do istotnej zmiany prędkości, nie może tylko zmuszać do
    awaryjnego hamowania.

    Zresztą czym się kończy wmawianie pieszym, że mają zawsze pierwszeństwo
    pokazuje choćby aktualny przypadek:
    https://www.youtube.com/watch?v=4MvR1pO1cE0 Oczywiście tutaj nie ma mowy o
    wtargnięciu. Miały pełne prawo wejść wtedy kiedy weszły i kierowca mógł
    się zatrzymać bez gwałtownego hamowania. Ale piesze gdyby patrzyły co się
    dzieje to mogłyby uniknąć wypadku. A one zauważają samochód chyba dopiero
    w momencie uderzenia. Żeby było jasne: choćby uniknęły to kierowca
    powinien być tak samo ukarany.

    --
    SW3
    ----