  • Data: 2016-12-14 10:55:38
    Temat: Re: domaga się zaostrzenia przepisów drogowych.
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.12.2016 o 15:02 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale to jest taki sobie pomysl, bo nadjezdzam boczna droga, skrecam w te
    > "przyspieszona" i skad mam wiedziec, ze tu mozna szybciej
    > (albo trzeba wolniej) ?

    W moim pomyśle istotne jest to, że nieodwoływanie dotyczyło by tylko
    podwyższenia prędkości a nie obniżenia. Bo to wbrew pozorom są zupełnie
    różne przypadki. Jeśli w ograniczeniu jest parę-parenaście metrów wyrwy to
    nic się nie dzieje - nawet jakby ktos chciał to się nie zdąży zbytnio
    rozpędzić na tym krótkim kawałku. Natomiast choćby minimalna wyrwa w
    podwyższeniu to teoretycznie (albo i praktycznie jak jakiś nadgorliwiec
    suszy) konieczność zwalniania.
    Więc jak wjeżdżasz z bocznej uliczki to jeśli by trzeba wolniej to
    musiałbyś mieć znak (tak jak teraz). A jeśli by można szybciej to najwyżej
    przez kawałek byś z tego nie skorzystał, nic strasznego. Za jakiś czas być
    się natknął na kolejny znak podwyższający (np. przy większym
    skrzyżowaniu). Nie proponuję by nie było powtórzeń (czyli np. jeden znak
    na początku 10km trasy i tyle) tylko by nie trzeba było koniecznie
    powtarzać przy każdej jednej drodze i jezdni. Po pierwsze dlatego, że
    znaki kosztują, po drugie dlatego, że sygnalizowanie ograniczenia brakiem
    znaku (czyli tak jak teraz) jest najgorszym sposobem.

    --
    SW3
    ----