    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: dokładne poziomowanie
    Date: Thu, 12 Sep 2024 11:50:21 +0200
    <LWJpO.116059$1Cac.32158@fx12.ams1> <vbafej$onq$1@news.chmurka.net>
    <28rCO.88708$hnMb.32316@fx12.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <VmsDO.114350$KKF5.50057@fx09.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <9HBDO.133135$hnMb.56410@fx12.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <J05EO.19959$xaR4.2453@fx01.ams1>
    <1rcj7iy6x8ggs.ohapd5bwp82q$.dlg@40tude.net>
    <ga9EO.90299$Xpk5.66967@fx08.ams1>
    <rzp5peyxyg7d.yan6qqnxheyw$.dlg@40tude.net> <oqqEO.10$Xx4a.9@fx11.ams1>

    On Thu, 12 Sep 2024 00:17:24 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Też prawda. Ale moznaby i tak i tak.

    > Przeskoki są zawsze.

    > To jest obiektyw o stałej ogniskowej. Takie rzeczy jak zniekształcenia
    > sferyczne i reszta zniekształceń w pakiecie są gdzies na twardo
    > zdefiniowane.

    A i tak mogą być. Albo trzeba korygować obrazki, albo linia horyzontu
    będzie pofalowana i z dzióbkami. Ale bez przeskoków.

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    przestałem rozumiec. To oglądane w Chrome
    https://tinyurl.com/2aftjbr4

    nie ma przeskoków na linii horyzontu?

    czy horyzont od przeskoku do przeskoku linią prostą jest,
    bo przyznaję, ze w FF lekka krzywizna zdaje się być - taka na piksel.
    No i nie jest ta linia piozioma, tylko skośna, w kazdym fragmencie
    inaczej.

    > Ale będą jeszcze ekstra soczewki, bo te na linijce wyostrzają do paru cm.

    Nie wiem, co tam Jarek chciał zrobić, moze tylko odległość zmienić :-)

    > Obiektyw jest chyba 70-90 deg i można nim machać góra-dół w zakresie coś
    > -90 deg do +8X deg (nad kamerą jest lekki nawis). Dla każdej pozycji
    > samego drona robi on taką serię góra-dół. Potem dronik obraca się o
    > ilośc stopni wynikającą kąta widzenia kamery i proces się powtarza, aż
    > zaliczy pełen obrót wokół osi. Tak, że to jest w zasadzie jak na piłce.
    > Taka sfera. Przynajmniej w trybie sfery, bo jest tez i tryb Panoramy
    > Racławickiej.

    Nie od dzis wiadomo, ze sferę sie trudno przenosi na płaskie obrazy,
    a szczególnie prostokątne.
    Więc musi to być ciekawie zapamiętane, i ciekawie prezentowane, tzn
    przekształcane dla ekranu.

    J.