  • Data: 2012-04-07 21:21:11
    Temat: Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Padre napisał:

    > Może i za dużo ale zapewne ilość zgonów po porażeniu zdecydowanie
    > mniejsza niż u nas, tak jak z prędkością, nie ma bezpiecznej powyżej
    > 20km/h tylko rozsądne kompromisy.

    "Zapewne"? Są jakieś statystyki na ten tamat (porażeń, nie prędkości)?

    Może zawodzi mnie wyobraźnia, ale wydaje mi się, że zgony trafiają się
    nie po przypadkowym muśnięciu części pod napięciem, tylko gdy zajdzie
    taki zbieg okoliczności, że do denata podłączono prąd, a on przez czas
    dłuższy nie mógł się uwolnić z innych dodatkowych powodów. Porucznik
    Columbo badał kiedyś sprawę jednej pani, co to jej wrzucono do wanny
    suszarkę do włosów. Ona była na 110V (suszarka, nie pani).

    Narzekając na amerykańskie prądownictwo, trzeba jeszcze dodać, że mają
    tam fatalne wtyczki. Przy wyciąganiu tego dziadostwa z gniazdka bardzo
    łatwo zostać trąchniętym. Pamiętam Amerykanina, co gdy pierwszy raz
    zobaczył naszą wtyczkę, nie mógł się nachwalić jaki to genialny wynalazek.

    Ale może ponieważ tam każdego już nieraz musiało dziabnąć przy wyciągania
    kabla z gniazdka, to dlatego są ostrożniejsi? Iwan Pietrowicz Pawłow
    robił doświadczenia na psach, z których wynika, że ta teoria może i tu
    mieć zastosowanie.

    --
    Jarek