  • Data: 2012-04-06 22:33:30
    Temat: Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
    Od: "McGayver" <g...@t...aol.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:
    > Chodzi mi po głowie postawienie niedużego wiatraczka... Wiadomo
    > - wiele on nie zasili, więc nie mogę go podłączyć do domu zamiast
    > zasilania z ZE. Ma ktoś może jakieś ciekawe sugestie na
    > wykorzystanie tej "darmowej" energii? Na początku krótko pomyślałem
    > o jakimś urządzeniu synchronizującym "falę" z wiatraka z "falą" z linii
    > energetycznej tak, żeby z punktu widzenia licznika zmniejszało się
    > obciążenie.

    Nie jednemu takie cos chodzi po głowie, ale moja rada to ZAPOMNIJ!!!
    Nie ma żadnego ekonomicznego sensu produkcja energii i sprzedaż jej za 1/10
    wartości, bo dokładnie za jedną dziesiątą wartości energetyka ma prawo ją od
    ciebie odkupić!
    Sprzęt elektryczny i elektroniczny potrzebny do takiego podłączenia wiatraka
    do sieci kosztuje sporo więcej niż sam wiatrak z prądnicą, a zysk ze
    sprzedaży prądu żaden, no bo teraz pomyśl że przyjdzie ci sprzedać 10kWh
    energii za 5gr/kWh a kupić 2kWh za 50gr/kWh i już jesteś stratny na kwotę za
    jaką sprzedałeś własny prąd!