  • 31. Data: 2012-07-12 18:38:21
    Temat: Re: do stockowców
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    > Owszem, przy pewnym poziomie absurdu nie daje sie już podpierać argumentami.
    I należy zacząć osobiste wycieczki?
    Mi kultura na to nie pozwala.

    > A wasza konkurencja jest skłonna to zrobić. Tak więć żegnamy i życzymy
    > wielu sukcesów na dalszej drodze zawodowej.
    No to rób tak jak chce klient, ale nie miej pretensji do sklepu, że nie
    ma takiego produktu jaki chce klient. Możesz sobie kupić Forda T w
    każdym kolorze, byle by był czarny.
    Tak krawiec kraje jak mu materii staje.

    > W takich przypadkach? Sztoki jakkolwiek przeciętnych w większości zdjęć
    > by nie oferowały, są szybkie i pewne - możesz zobaczyć co kupujesz,
    > wybrać z kilku, mieć na za godzinę.
    No i właśnie o to chodzi.
    Czemu upierasz się, że na stocku ma być to co tobie się podoba? Na
    stocku jest to co się sprzedaje. Jak w Tesco czy innym markecie.
    Nie będziesz szukał lampowego Coplanda MM. W B-B też nie ma salonu
    Porshe, czy Lexusa. Nie mam o to pretensji. że są trzy gdzie skodę
    można kupić.

    > Przestań już fantazjować, co? Fotografom (z różnych półek cenowych) to
    > się zleca konkretne roboty (jeśli jest ku temu czas i możliwości),
    > gotowych zdjęć szuka się właśnie na sztokach. Bo jest szybko, łatwo,
    > nie ma później jaj z prawami itd.
    Jasne, bo oni to robią zdjęcia tylko na zlecenie. Normalnie z krzesła
    prawie zleciałem.

    > I znów te fantazje.

    Przeciwstawiasz produkt masowy, pojedynczemu. Co nie zmienia faktu, że
    ogólne prawa podaży i popytu stosują się do obu tych segmentów.

    Już Ci pisałem. Nie upieraj się, żeby kupić niszowy pordukt w markecie.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2012-07-12 19:01:32
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-12 15:17:34 +0000, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > Gdy tylko to możliwe - tak właśnie robię.
    No właśnie "gdy tylko możliwe", ale czasem nie możliwe i już.

    > Czyli nigdy w życiu nie kupiłeś czegoś nieoptymalnego, bo nie dało się
    > znaleźć nic lepszego w rozsądnych (co nie zawsze znaczy małych)
    > pieniądzach?
    Akceptuję produkt, taki jaki jest i w cenie jaka jest. Jeżeli pordukt
    mi nie pasuje z jakiegoś podowdu i mogę znaleźć taki jaki mi pasuje to
    go nie kupuję, kupuję ten inny.
    > I później nie irytowały Cię wady, których nie dało się uniknąć? W
    > fajnym świecie żyjesz, takim bajkowo idealnym. Gratuluję.
    Natomiast jeżeli coś mi nie pasuje, ale z jakiegoś powodu chcę to
    kupić, to akceptuję pewne niedostatki i nie rwę sobie z tego powodu
    włosów z głowy.
    Słowo kluczy w powyższym zdaniu to "chcę". Specjalnie nie napisałem
    "muszę", bo nie muszę.

    > Słowo klucz: cena. Jak w przykładzie z rodziną na plaży, który podałem.
    > Czy jest fizycznie wykonalne zrobić takie zdjęcie na jutro? Owszem,
    > jest. Ponosząc astronomiczne koszty, na które nikt przy zdrowych
    > zmysłach się nie zgodzi.
    Bezwzględnie.

    > Alernatywą jest rzeźba w kale.
    Nie, nie kale. Robisz tym co masz i już. Godzisz się na to zlecenie,
    przyjmujesz je i tylko od Ciebie zależy czy będzie to dla Ciebie rzeźba
    w kale, czy normalne zlecenie. Jeżeli to pierwsze to czas się
    zastanowić nad psychoterapią.

    > I to się właśnie robi. Ino po jakimś czasie taka śmierdząca robota
    > jakoś już nie dostarcza frajdy. A całkiem nierzadko wynika wyłącznie z
    > czyjejś bezmyślności (w dyskutowanym przypadku - fotografa).
    Zabić fotografa i zająć jego miejsce.
    Zburzyć markety i wielki przemysł i wrócić do XIX wiecznych metod. Były
    bardzo zdrowe, bo Twoje pieniądze miały władzę nad Twoim sklepikarzem,
    a pieniądze Twojego sklepikarza miały realny wpływ na produkt jaki
    oferował w swoim sklepiku.

    Sami sobie zgotowaliśmy taki los. Chcemy mieć wszystko na już i za
    jakieś drobne. My czyli wszyscy.
    I nie ma komu gęby obić za papier toaletowy w kiełbasie i prujące się
    spodnie za dziesięć złotych.

  • 33. Data: 2012-07-13 06:36:31
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 12 Jul 2012 15:27:38 +0200, Ariusz wrote:
    > Akurat wielokrotnie robiłem takie zabiegi, łączyłem zdjęcia różnej
    > rozdzielczości i o ile analizy nie przeprowadzi dobry specjalista to
    > nikt się nie kapnie czy zdjęcie było składane z dwóch.

    To moze zamiast kolejnego pustaka na 150linii trzeba bylo się pochwalic
    efektem?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 34. Data: 2012-07-13 07:20:58
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-07-12 18:38, JA pisze:
    > Tak krawiec kraje jak mu materii staje.

    Gówniany krawiec przytnie rękawy i nogawki
    i będzie pan młody świecił łydkami.

    Dobre porównanie do gównianego fotografa ucinającego łby modelkom.
    JD

  • 35. Data: 2012-07-13 08:15:00
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-07-13 06:36, Michal Tyrala pisze:

    > To moze zamiast kolejnego pustaka na 150linii trzeba bylo się pochwalic
    > efektem?

    Daj mi dwa zdjęcia określ rozmiar, a ja ci je połączę. Mogą być nawet
    dwie różne osoby.
    Ariusz

  • 36. Data: 2012-07-13 11:31:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-12 18:38:21 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > I należy zacząć osobiste wycieczki?

    Gdzie tu wycieczki? Zwykłe spostrzeżenie oparte na Twoich wypowiedziach.

    > No to rób tak jak chce klient, ale nie miej pretensji do sklepu, że nie
    > ma takiego produktu jaki chce klient.

    Aaaaa, znaczy jeśli sytuacja zmusza mnie do nabycia bubla, to Twoim
    zdaniem sam fakt kupna odbiera mi prawo do nazwania go po imieniu i
    wytykania mu realnych wad? Ciekawe, ciekawe.

    > Możesz sobie kupić Forda T w każdym kolorze, byle by był czarny.

    Bzdura. Był oferowany w wielu różnych kolorach, od początku do końca produkcji.

    > No i właśnie o to chodzi.
    > Czemu upierasz się, że na stocku ma być to co tobie się podoba? Na
    > stocku jest to co się sprzedaje.

    Ty już chyba zupełnie oderwałeś się od rzeczywistości, a z pewnością od
    meritum tego wątku. Ja nie narzekam, że szukając zdjęcia Zorro na
    różowym My Little Pony znajduję wyłącznie takie na hucule. Nie pasuje
    mi nierzadko spotykany szkolny błąd wynikający w większości przypadków
    z braku pomyślunku lub przyjęcia błędnych założeń. Żadne Twoje
    wydumane, generalizujące, czy abstrakcyjne teorie nie zmienią rangi
    tych niedoróbek.

    > Przeciwstawiasz produkt masowy, pojedynczemu. Co nie zmienia faktu, że
    > ogólne prawa podaży i popytu stosują się do obu tych segmentów.

    To czemu nie byłeś uprzejmy podać mi listy modeli, o które prosiłem w
    poprzednim poście, tylko zbyłeś to milczeniem? Udowodnij mi na tych
    konkretnych przykładach prawa popytu-podaży.

    de Fresz

  • 37. Data: 2012-07-13 16:41:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-13 05:20:58 +0000, JD <j...@g...com> said:

    > Gówniany krawiec przytnie rękawy i nogawki
    > i będzie pan młody świecił łydkami.
    >
    > Dobre porównanie do gównianego fotografa ucinającego łby modelkom.

    Dobre porównanie do gównianego grafika, co nie potrafi wybrać zdjęcia
    do ulotki.

  • 38. Data: 2012-07-13 16:46:48
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-13 09:31:14 +0000, de Fresz <d...@N...pl> said:

> [...]
    > z braku pomyślunku lub przyjęcia błędnych założeń. Żadne Twoje
    > wydumane, generalizujące, czy abstrakcyjne teorie nie zmienią rangi
    Nie kupuj. Nikt Ci pistoletu do głowy nie przysawia. A jak kupujesz to
    ze świadomością, że kupujesz takie jakie jest i tyle.

    > To czemu nie byłeś uprzejmy podać mi listy modeli, o które prosiłem w
    > poprzednim poście, tylko zbyłeś to milczeniem? Udowodnij mi na tych
    > konkretnych przykładach prawa popytu-podaży.

    Nic nie zbyłem milczeniem. To ty nie rozumiesz słowa pisanego.
    Chcesz produkt wielkoseryjny w małej serii. Nie występuje w galaktyce.
    Chcesz produkt, który z założenia jest małoseryjny i narzekasz.
    Bo prose pani w kiosku było tylko te tsy z obciętymi czuprynami.
    To idź Jasiu do specjalisty. Tam będzie bez obciętej czupryny.

  • 39. Data: 2012-07-13 16:57:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-13 16:46:48 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Nie kupuj. Nikt Ci pistoletu do głowy nie przysawia. A jak kupujesz to
    > ze świadomością, że kupujesz takie jakie jest i tyle.

    Po megafejspalmie miałem już nic nie pisać, ale tak na zakończenie tej
    dyskusji chciałbym poznać konkretne odpowiedzi na następujące pytania:

    Jak często kupujesz zdjęcia w sztokach (nie ważne czy dla siebie, czy
    dla swoich klientów)?
    Jak często obrabiasz w jakikolwiek sposób te zdjęcia komercyjnie?
    Jak często wystawiasz swoje zdjęcia na sztokach?

    > Nic nie zbyłem milczeniem. To ty nie rozumiesz słowa pisanego.
    > Chcesz produkt wielkoseryjny w małej serii. Nie występuje w galaktyce.
    > Chcesz produkt, który z założenia jest małoseryjny i narzekasz.

    Dupa tam, stawiam dolary przeciwko orzechom, że przynajmniej 2 z 3 tych
    produktów sprzedałyby się w grubych tysiącach egzemplarzy. Jeśli fakty
    nie pasują do teorii, to tym gorzej dla faktów? Nie, nie musisz już nic
    dodawać, odpowiedz tylko proszę na pytania powyżej.

    de Fresz

  • 40. Data: 2012-07-13 19:29:27
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-13 14:57:26 +0000, de Fresz <d...@N...pl> said:

> [...]
    > Jak często obrabiasz w jakikolwiek sposób te zdjęcia komercyjnie?
    > Jak często wystawiasz swoje zdjęcia na sztokach?
    Ja chciałem od Ciebie odpowiedzi na jedno pytanie i nie otrzymałem. A
    tych ciągle stawiasz nowe pytania, czemu liczysz, że Ci odpowiem?
    Jak odpowiesz jaki procent budżetu przeciętnego wydawnictwa reklamowego
    stanowi zdjęcie, ja odpowiem na powyższe.

    > Dupa tam, stawiam dolary przeciwko orzechom, że przynajmniej 2 z 3 tych
    > produktów sprzedałyby się w grubych tysiącach egzemplarzy.
    No to masz już biznesplan. Zaciągnij kredyt i do przodu. Namów jakąś
    firmę niech zainwestuje swoje dolary, albo nie wiem co. Jobsa już nie
    ma. Ostatni wizjoner odszedł, więc nie wiem co trzeba zrobić, może
    zająć jego miejsce?
    > Jeśli fakty nie pasują do teorii, to tym gorzej dla faktów? Nie, nie
    > musisz już nic dodawać, odpowiedz tylko proszę na pytania powyżej.
    Fakty doskonale pasują do teorii.
    Żeby zrobić zdjęcie trzeba mieć aparat, to wystarczy, nakład niewielki,
    ryzyko niewielkie, zarobek niewielki. Możliwość plajty praktycznie
    zerowa. Nawet nie trzeba mieć pomysłu.
    Żeby zrobić aparat trzeba mieć fabrykę, inżynierów, całe R&D.
    Gigantyczne nakłady, ryzyko gigantyczne, jak się trafi to zarobek
    gigantyczny, ale jak się nie trafi, to umarł w butach Pentaxa nie ma,
    albo diabili wiedzą co będzie, Rollei sprzedaje jakieś ch... wie co, a
    Laica się prostytuuje sprzedając cyfrówki z 1,5 calowym wyświetlaczem.

    Tam gdzie nie pozwolono ponieść się fantazji robi się dalej aparaty -
    Canon, Nikon. Albo znaleziono inwestora - Minolta.