  • Data: 2009-02-23 08:37:43
    Temat: Re: do ilu metrów kabel usb?
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 Feb 2009 19:28:40 +0100, "Marcin Wasilewski"
    <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

    > Oj, akurat mam do czynienia z ponad dwudziestoma komputerami w pracy i
    >wyobraź sobie, że jest to bardzo częsty problem. Kobiety bardzo lubią
    >przemeblowywać, przestawiać i chęć posiadania komputera na biurku, a
    >drukarki, na szafce po drugiej stronie przejścia to bardzo częste zjawisko.
    >I co? Kabli przez środek pomieszczenia nie puscisz, bo Cię BHP-owiec zje
    >(zresztą słusznie), a po ścianach to czasami i 5 m bywa mało.

    Ja to rozwiązałem inaczej stopniowo wprowadzając zmiany. Jeśli te 20
    komputerów musi mieć drukarki to tworzę grupy robocze z drukarką
    sieciową a nie podłączam do każdego komputera drukarkę via USB/LPT. W
    ten sposób zamiast 20 drukarek róznego wieku i stanu mam powiedzmy 3-4
    drukarki. Zalety jest taka że drukarka stoi sobie w dedykowanym
    miejscu, nie ma problemów z kabelkami. Panie na początku narzekają ale
    przestają gdy okazuje sie że np. potrzeba drukarki kolowej a Ty
    zdalnie ją Pani udostępniasz. Tłumaczysz poza tym że mają cicho a na
    szfeczce moga postawić kwaitek. Spadają też koszty eksploatacyjne-
    zwykle duże drukarki grupowe mają zdecydowanie wydajniesze tonery i
    dedykowane są na zdecydowanie większe obciązenia miesięczne. Ty masz
    wtedy kontrole np. nad materiałami ekploatacyjnymi i trzymasz np. 4
    zapasowe tonery a nie 20 różnych. Jak drukarka ma awarie to
    przełaczasz ją na inną. Przy takiej ilości stanowisk nie ma co się
    pieprzyć w rozwiązanie 1 drukarka - 1 komp. Wyjątkiem jest zwykle
    księgowość gdzie wydruków jest zwykle dużo - a i tak dla wygody
    wszytkie drukarki poza podłączeniem via USB/LPT mam usieciowione.
    Kable siciowe kładziesz sobie dowolnnie.

    Podam ci taki przykład co do trwałości: małe drukarki HP - typu 1020
    czy poprzednie 5L, 6L, 1100 etc. - mój przeciętny pojedynczy
    użytkownik potrafi zarżnąc w rok. Kolor 2600 - dedykowany niby dla
    małej grupy roboczej ale to nieprawda ;-) - wytrzymuje 2-3 lata przy
    dosłownie 3-4 userach. Stare 2100 działją 7-8 lat bezproblemowo przy
    tej samnej ilości userów. Od roku testuję 4250 jako głowną maszynę w
    sekretariacie - korzysta w sumie ~8-10 userów - zero jakichkolwiek
    oznak zużycia poza wymianą tonerów. Mój faworyk 6P w księgowości ma
    jakies 12-13 lat i nadal sobie działa. Po prostu nie opłaca sie
    trzymac wielu tanich drukarek. Poza zużyciem co chwila ktoś zawraca ci
    tyłek bo przy takiej ilości coś sie musi ciągle psuć - lepiej mieć 3-4
    urządzenia ale solidniejsze.

    Zdrówko