-
Data: 2013-03-02 15:43:33
Temat: Re: dlaczego brudzi przepustnicę
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 02 Mar 2013 15:15:20 +0100, h.w.d.p. napisał(a):
> W dniu 2013-03-02 15:12, h.w.d.p. pisze:
>>> Bo oni niezbyt lubią jeździć po plamach oleju wyrzucanego przez takie
>>> otwarte odmy.
>>>
>>
>> no to niech sobie wsadzi tego weza w litrowa butelke pet. moze byc ?
>> ja wsadzilem w rame i mam darmowa permanentna konserwacje.
>>
>> jest jeszcz
>
> jest jeszcze jeden paten. nazywa sie tlumik plomienia - taka szczoteczka
> z malucha. wsadza sie to w weza od odmy i on wylapuje drobinki oleju,
> ale nie dziala w 100%. http://forum.vwgolf.pl/files/zdjcie017_116.jpg
To nie do węża (bo zimą to natychmiast zamarznie), a jeszcze w głowicę się
wsadza gdzie będzie podgrzewane przez silnik.
Skuteczność taka sobie - bo drobinek oleju to i tak nie zawróci.
Co do butelki to można - nazywa się to catch tank i można to zrobić, ale
nie z PET, a najlepiej z metalowej puszki po oleju.
Odmę wprowadza się do zbiornika gdzie ciecz separuje się od gazu
grawitacyjnie.
Z puszki wyprowadza się wylot na górze i to można spokojnie skierować do
dolotu.
Tylko w puszce będzie pojawiać się woda z olejem - trzeba ją wylewać.
Natomiast co do problemu bazowego brudzącej się przepustnicy, to naprawdę
zamiast tego typu partyzantki "syfa pudrem" dużo lepiej niesprawny silnik
naprawić, a nie drutować.
Po pierwsze wylatywanie odmą oleju to już jakiś problem - spowodowany
zapewne nadmiernymi przedmuchami z cylindrów do skrzyni korbowej. To
pierwsza rzecz którą należy naprawić.
Po drugie - olej który odmą dostaje się do dolotu nie powinien robić
żadnego syfu (tzn. będzie to brudno-brązowe, ale nieszkodliwe). Raczej
powinno mieć wręcz pozytywny wpływ na pracę przepustnicy i silnika
krokowego, bo będzie te elementy jakoś smarować.
Syf który zacina mechanizmy bierze się z nieefektywnego filtra powietrza
który widocznie puszcza jakiś syf do silnika, a syf przykleja się do oleju.
Może wystarczy kupić jakiślepszej jakości filtr powietrza?
Więc tak ogólnie to zamiast patenciarsko walczyć z problemami nieznanymi w
sprawnych silnikach, lepiej po prostu naprawić silnik.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.13 16:00 h.w.d.p.
- 02.03.13 16:15 Tomasz Pyra
- 02.03.13 16:19 R2r
- 02.03.13 16:45 h.w.d.p.
- 02.03.13 17:34 Arbiter
- 02.03.13 19:07 Tomasz Pyra
- 02.03.13 19:13 Tomasz Pyra
- 02.03.13 20:52 R2r
- 02.03.13 21:05 Tomasz Pyra
- 02.03.13 21:13 R2r
- 02.03.13 22:05 h.w.d.p.
- 03.03.13 16:17 PiteR
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe