eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydlaczego brudzi przepustnicęRe: dlaczego brudzi przepustnicę
  • Data: 2013-03-02 15:43:33
    Temat: Re: dlaczego brudzi przepustnicę
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 02 Mar 2013 15:15:20 +0100, h.w.d.p. napisał(a):

    > W dniu 2013-03-02 15:12, h.w.d.p. pisze:
    >>> Bo oni niezbyt lubią jeździć po plamach oleju wyrzucanego przez takie
    >>> otwarte odmy.
    >>>
    >>
    >> no to niech sobie wsadzi tego weza w litrowa butelke pet. moze byc ?
    >> ja wsadzilem w rame i mam darmowa permanentna konserwacje.
    >>
    >> jest jeszcz
    >
    > jest jeszcze jeden paten. nazywa sie tlumik plomienia - taka szczoteczka
    > z malucha. wsadza sie to w weza od odmy i on wylapuje drobinki oleju,
    > ale nie dziala w 100%. http://forum.vwgolf.pl/files/zdjcie017_116.jpg

    To nie do węża (bo zimą to natychmiast zamarznie), a jeszcze w głowicę się
    wsadza gdzie będzie podgrzewane przez silnik.

    Skuteczność taka sobie - bo drobinek oleju to i tak nie zawróci.

    Co do butelki to można - nazywa się to catch tank i można to zrobić, ale
    nie z PET, a najlepiej z metalowej puszki po oleju.
    Odmę wprowadza się do zbiornika gdzie ciecz separuje się od gazu
    grawitacyjnie.
    Z puszki wyprowadza się wylot na górze i to można spokojnie skierować do
    dolotu.
    Tylko w puszce będzie pojawiać się woda z olejem - trzeba ją wylewać.

    Natomiast co do problemu bazowego brudzącej się przepustnicy, to naprawdę
    zamiast tego typu partyzantki "syfa pudrem" dużo lepiej niesprawny silnik
    naprawić, a nie drutować.

    Po pierwsze wylatywanie odmą oleju to już jakiś problem - spowodowany
    zapewne nadmiernymi przedmuchami z cylindrów do skrzyni korbowej. To
    pierwsza rzecz którą należy naprawić.

    Po drugie - olej który odmą dostaje się do dolotu nie powinien robić
    żadnego syfu (tzn. będzie to brudno-brązowe, ale nieszkodliwe). Raczej
    powinno mieć wręcz pozytywny wpływ na pracę przepustnicy i silnika
    krokowego, bo będzie te elementy jakoś smarować.
    Syf który zacina mechanizmy bierze się z nieefektywnego filtra powietrza
    który widocznie puszcza jakiś syf do silnika, a syf przykleja się do oleju.
    Może wystarczy kupić jakiślepszej jakości filtr powietrza?

    Więc tak ogólnie to zamiast patenciarsko walczyć z problemami nieznanymi w
    sprawnych silnikach, lepiej po prostu naprawić silnik.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: