  • Data: 2016-01-29 17:05:35
    Temat: Re: detektor 5V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik tadeuszwajda napisał w wiadomości
    On Friday, January 29, 2016 at 2:35:15 PM UTC+1, Mario wrote:
    > Diody sygnałowe mnie nie interesują. Ja pisałem o diodach
    > prostowniczych.

    no to wezmy ta 1n4001. Z wykresu
    0.63V 10mA
    0.65V 20mA
    0.70V 50mA
    0.74V 100mA
    0.80V 250mA
    i ekstrapolujac
    0.52V 1mA
    0.41V 0.1mA

> [...]
    > zaswieca się powyżej napięcia przewodzenia rownego około 2 - 2.1 V.
    >Wiem tez, ze dioda swiecac pobiera około 10 mA pradu.
    > Wiec z tej Twojej charakterystyki odczytuje wartość napiecia
    > przewodzenia
    > diody prostowniczej rowna około 0.5 V.
    > Napiecie zasilacza wynosci 5 V. Zatem należy to napiecie 5 V
    > zmniejszyć o
    >około 3 V. Wtedy na diodzie swiecacej pozostanie około 2 V. Dioda nie
    >będzie
    > się swiecic.
    >Jeśli napiecie wzrośnie o 0.1 V, dioda się zaswieci, poniżej tego

    Wszystko ?
    1) zakladasz ze LED bedzie pobierala (przepuszczala) 10 mA ?
    Nie bedzie, to jest w koncu dioda, wiec ch-ke ma podobna.
    Zalozmy ze:

    na napieciu 1.9V plynie 0.1mA
    2.0V - 1 mA
    2.1V - 5 mA
    2.2V - 20 mA
    2.3V - 50 mA
    2.4V - 100 mA (zaczyna sie objawiac rezystancja diody).

    2) laczymy LED i 4 w/w diody szeregowo.

    i liczymy napiecia i prady
    przy 3.54V poplynie 0.1mA - powiedzmy ze LED nie swieci.
    przy 4.08V plynie 1mA ... dioda swieci slabo, ale po ciemku moze
    zmylic ze swieci.
    4.67V plynie 10mA - dioda swieci
    4.80V - 20mA - dioda swieci pelnym swiatlem,
    5.10V - 50mA - dioda swieci ... albo bardzo mocno, albo juz slabiej
    niz przy 4.8V - takie smieszne zjawisko w diodach - :-)
    5.36V - 100mA - jak wyzej
    5.80V - ze 200 mA ... i z diody leci dym.

    Jestes pewien, ze taki detektor chciales zrobic ?

    > Uwazam, ze się to w opisany sposób da zrobić i będzie to dzialac.
    > Przy silniejszych zasilaczach nie wykluczam potrzeby wstawienia w
    > szereg jakiejś
    > niewielkiej rezystancji zmiekczajacej.

    wtedy bedziesz mial np tak, ze przy 4.1V dioda swieci slabo (1mA),
    przy 5V w sam raz (10mA), a przy 6V nadal w miare w sam raz, bo np
    30mA ...

    detekcja przekroczenia zadna, detekcja niskiego napieci taka sobie.

    J.