  • Data: 2016-01-29 16:59:10
    Temat: Re: detektor 5V
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:n8e4t8$o21$1@node2.news.atman.pl...

    > Czasem przykręcone, czasem przyklejone, a jak były w obudowie TO92 to
    > wciśnięte w otwór fi5. Diody, diody podwójne, potrójne albo tranzystory.
    > Co do kropelki to nie mam pojęcia. Spróbowałbym odkleić (nie za mocno) -
    > jak się utrzyma, to nie ma co kombinować, a jak puści no to na klej do
    > radiatorów. Może lekko bym jeszcze spróbował po jakimś podgrzaniu.

    Nie pamiętam, by puściło, więc chyba trzyma. W każdym razie meldunku o
    niepowodzeniu nie otrzymałem.

    > Bo w palniku grzałeś z zewnątrz. To co innego. Na dodatek sama struktura
    > mogła się nagrzać do sporej temperatury.

    Bardziej mi nawet chodziło mi o to, z jaką gwałtownością to zapłonęło,
    szybkie grzanie, świecenie złącza, troche dymu i ogień, żywy, taki do
    odpalenia papierosa.
    Dopiero po zgaszeniu, chyba dmuchem, nie pamiętam, wyłaczyłem resztę.
    Odłączyłem kanał i drugi grał. Części kupiłem jakieś 300-kilka km od domu
    (zdecydowałem się wymienić wszystkie półprzewodniki w okolicy uszkodzenia i
    chyba kilka oporników, te chyba miałem) w Krakowie, za naprawdę psie
    pieniądze (byłem wręcz zaskoczony, że tak tanio), wstawiłem, regulacja prądu
    spoczynkowego i symetrii napięć zakończyła naprawę.

    > Od tego są radiatory - mają sporą pojemność.

    No, wiadomo, że bez nich zaraz by się zagrzały. Bardziej jednak bałem się
    uszkodzenia prostownika w zasilaniu, ale wytrzymał, na wszelki wypadek
    wymieniłem też oporniki 22 Ohm w bazach tranzystorów mocy uszkodzonego
    kanału, choć one chyba też wytrzymały.

    > No, czyli klasyczny ogranicznik. Hasło "dioda germanowa" dość mocno na

    Nie inaczej.
    Choć obie diody można było spokojnie użyć, sama niedoskonałość złącza w
    kierunku przewodzenia dawała to, że diody sprawowały się dokładnie tak, jak
    było trzeba.

    > to naprowadza, bo jest bardziej "miękka" niż krzemowa. Tylko nie
    > wiedziałem gdzie i w jakim celu.

    No, bo w sumie zastosowanie ich w telekomunikacji jest, powiedzieć można,
    czymś przeciwnym, niż oczekujemy tego w torze audio, zwiększa bowiem nieco
    zniekształcenia, co nie ma znaczenia w telefonie, bo najważniejsze jest
    zrozumieć Ciocię Krysię, że zaprasza na barszcz i pierogi z kapustą :)
    Jeszcze chcę kiedyś spróbować układ automatyki, o którym nie tak dano, ale
    nie pamiętam, czy tu, była dyskusja, po co on właściwie jest.
    Tylko jakoś już nie bardzo mam wenę, jak pisarz jakiś, rok nie piszel, bo mu
    pomysły do łba nie przyłażą... ale jak już przyjdą, to jedna kartka za drugą
    leci.

    > Dzięki za wyjaśnienie :)

    Ależ proszęż uprzejmież! :))

    --