    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dane na dyskach ssd
    Date: Sat, 22 Oct 2011 16:57:32 +0200

    "Andrzej" 4...@w...pl

    > ja na SSD trzymam system, który i tak odtwarzam raz na tydzień

    Trochę często. Ja bym odtwarzał tylko częściowo, aby zaoszczędzić dysk.
    To raz. A zero... Jaki masz system? Bo WXP można zmieści z powodzeniem
    na 1 GiB -- wliczając w to wszelkie łaty, serwispaki, poprawki... I taki
    system można by ładować do RAMdysku, a koszt 1 GiB (powiedzmy -- 2 GiB,
    aby mieć komfortowe warunki!!!) jest znikomy. :) Gdyby miało to sens,
    mocniej bym odchudził system, ale na HDD nie ma to sensu.

    Z RAMdysku jest znacznie szybciej niż z najszybszego SSD.

    Zatem zamiast SSD można wrzucić 16 GiB RAMek oraz szybki HDD (wyłączany,
    gdy nie jest potrzebny, aby nie hałasował) i mieć święty spokój!!!

    > (nie mam propramu antywirusowego)
    > więc jak dysk mi padnie to będzie to dla mnie bez różnicy.
    > Wymienię na nowy i po kłopocie.
    > HDD 2T mam już jako zewnętrzny i zdala od komputera by nie hałasował.
    > Tak trzymam dane.
    > Tak więc wszystko to kwesta organizacji.

    > ale przy HDD system odpala się w 30s, a z SSD 12s :)

    U mnie W7Starter budzi się w niespełna 3 sekundy -- 2 do 3.
    A mam dysk Seagate 7200 rpm.

    Po 3 sekundach jest już wybudzony do końca.
    Po 2 -- zazwyczaj jeszcze czegoś mu do szczęścia brakuje.
    Dzięki temu mogę usypiać bardzo często? -- niezupełnie, bo usypianie trwa długo.
    Ale mogę dość często -- kilkanaście razy dziennie (średnio) to żaden wyczyn. :)

    Ale przy innym dysku (Toshibie wyjętej z obudowy
    PALantinum ;) -- czy jakoś podobnie) ten czas był 3 razy dłuższy.

    (było około 7 sekund)

    > otwarcie przeglądarki na SSD można porównać do otwarcia

    Jakie otwarcie? Po co ją otwierać?

    U mnie stale otwarta jest jakaś, a czasami kilka naraz, bo w tej
    filmy z tej strony nie chodzą (bo ta nie wspiera czegoś -- opera
    bodajże jakiś czas nie wspierała silwerlajta a wspierała IE oraz
    chroma_i_ułomna...) a w tamtej nie chodzą filmy z innej strony,
    ta nie wyświetla poprawnie tego (bo czegoś tam nie wspiera czy
    nie zapewnia lub nawet zapewnia, ale nie zapamiętuje haseł
    i innych wpisywanych stale informacji) a tamta źle współpracuje
    z czymś innym...

    > notatnika w SSD No i nie hałasuje.

    To tak. Zwłaszcza wtedy jest to przykre, gdy włączy się sporo komputerów
    naraz w ,,środku'' (czasowym -- rzecz jasna) nocy, gdy jest cicho dookoła. :)
    W dzień to żaden problem.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'