-
Data: 2012-04-01 20:50:22
Temat: Re: dalsza optymalizacja
Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]<f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
> > =?ISO-8859-2?Q?_genera=B3_kenobi?= <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> >
> > > ten sposob rysowania rotowanej bitmapy jest fenomenalny
> > > swoja prostota
> > >
> > > for(int j=0; j<sprite_height; j++)
> > > {
> > > for(int i=0; i<sprite_width; i++)
> > > {
> > > SetPixel( x>>20, y>>20, sprite[j][i] );
> > >
> > > x += dxdx; // skosy/ poprawki dla ruchu pixele na fiz ekranie
> > > y += dydx; // dla ruchu po tekselach x++
> > > }
> > >
> > > x += dxdy; // skosy dla y++
> > > y += dydy;
> > > }
> > >
> > > tu raczej nie da sie nic poprawic - ale chcialbym jakos moze
> > > poprawic sama funkcje stawiania pixela
> > >
> > > inline void SetPixelInDibInt(int x, int y, unsigned color)
> > > {
> > >
> > > int yc = CLIENT_Y-y;
> > >
> > >
> > > if(!pBits) return;
> > >
> > > if(yc<0) return;
> > > if(yc>=CLIENT_Y) return;
> > >
> > > if(x<0) return;
> > > if(x>=CLIENT_X) return;
> > >
> > >
> > > int adr = (yc*CLIENT_X+x);
> > >
> > > ((unsigned*)pBits)[adr] = color;
> > >
> > > }
> > >
> > > mam tutaj cala mase warunkow, zabezpieczajacych wprost przed
> > > postawieniem pixela poza pamiecia ekranu - samo filtrowanie
> > > sprite'ow robie bardzo zgrubne (odrzucam sprity o srodku iles tam
> > > dalej poza ekranem ) tak ze przez to przechodzi cala masa
> > > pixeli ze sprite'ow ktore sa tylko czesciowo w ekranie --
> > >
> > > jak przerobic kod tej funkcji by bylo szybciej?
> > >
> > wychodzi na to ze wlasnie nalezaloby odwrocic proces - o ile
> > teraz jake po calej tekturze (a duza tekstura w prog2.exe ma 1000x1000
> > pixeli ) i czestokroc wypadam poza ekran to po obroceniu mozna
> > iterowac bez problemu po obruconej teksturze tylko w tym kawalku
> > ktory lezy w ekranie - tak ze to mogloby nawet przyspieszyc
> >
> > (choc sa dodatkowe koszty albo zapisywania tych krawedzi dla sylwetki
> > albo iterowania po wiekszych kwadratach) - tak ze zarazem moze
przyspieszyc
> > jak i moze zwolnic
> >
>
> troche sie zmeczylem ale wieczorem moze sprobuje (z ciekawosci czy
> przyspieszy) uruchomic prostrsza wersji z odwrotna transformacja
> (tj bez sylwetek)
>
>
napisalem
int from_x = max( min(xAfiz,xBfiz,xCfiz,xDfiz), 0);
int to_x = min( max(xAfiz,xBfiz,xCfiz,xDfiz), CLIENT_X);
int from_y = max( min(yAfiz,yBfiz,yCfiz,yDfiz), 0);
int to_y = min( max(yAfiz,yBfiz,yCfiz,yDfiz), CLIENT_Y);
for(int j=from_y; j<to_y; j++)
{
int fy = j - yAfizInt;
int dxdy_fy = dxdy_ * fy;
int dydy_fy = dydy_ * fy;
for(int i=from_x; i<to_x; i++)
{
int fx = i - xAfizInt;
int logX = ( dxdx_ * fx - dxdy_fy)>>20;
int logY = (-dydx_ * fx + dydy_fy)>>20;
if( logY<0 || logY>=sprite_height || logX<0 ||
logX>=sprite_width );
else
{
unsigned color = sprites_buf_[sprite_bitmap_posy + logY]
[sprite_bitmap_posx + logX];
if(!color==0)
((unsigned*)pBits)[((CLIENT_Y-1-j)*CLIENT_X+i)] = color;
}
}
}
zniknely artefakty (choc one bywaly fajne jak kropki w druku
gazetowym ) i cholerstwo jeszcze troche przyspieszylo - przyspiesza na
wyraznych przypadkach clippingu bo w tę strone jest automatyczny i nie
stawia sie ani nawet jednego pixela poza ekranem,
moglbym jeszcze zrobic te sylwetki i przepisac petle z mnoznej na
dodawczą ale to moze kiedy indziej
martwi mnie teraz inna rzecz - plynnosc jest slaba bo czasy ramek
oscylują jak szum, przy tym nie mam pewnosci czy plynnosc przestrzenna
jest ok - tj np czy obracaniu nie kwantyzuje malych roznic miedzy katami
obrotu - trzebaby sie przyjrzec kodu - ale to tez ew raczej kiedy indziej
- dziala tylko rwie (nie jest oleiscie plynnie)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 01.04.12 20:53 M.M.
- 01.04.12 21:57 bartekltg
- 01.04.12 22:09 M.M.
- 01.04.12 22:29 M.M.
- 01.04.12 22:44 bartekltg
- 01.04.12 22:49 bartekltg
- 01.04.12 22:50
- 01.04.12 23:56 M.M.
- 01.04.12 23:59 bartekltg
- 02.04.12 00:11 M.M.
- 02.04.12 00:13 M.M.
- 02.04.12 01:20 bartekltg
- 02.04.12 02:58 M.M.
- 02.04.12 08:25
- 02.04.12 10:40 zażółcony
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-02 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-02 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-02 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-12-02 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-02 Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=