eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingdalsza optymalizacjaRe: dalsza optymalizacja
  • Data: 2012-04-01 20:50:22
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > > =?ISO-8859-2?Q?_genera=B3_kenobi?= <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    > >
    > > > ten sposob rysowania rotowanej bitmapy jest fenomenalny
    > > > swoja prostota
    > > >
    > > > for(int j=0; j<sprite_height; j++)
    > > > {
    > > > for(int i=0; i<sprite_width; i++)
    > > > {
    > > > SetPixel( x>>20, y>>20, sprite[j][i] );
    > > >
    > > > x += dxdx; // skosy/ poprawki dla ruchu pixele na fiz ekranie
    > > > y += dydx; // dla ruchu po tekselach x++
    > > > }
    > > >
    > > > x += dxdy; // skosy dla y++
    > > > y += dydy;
    > > > }
    > > >
    > > > tu raczej nie da sie nic poprawic - ale chcialbym jakos moze
    > > > poprawic sama funkcje stawiania pixela
    > > >
    > > > inline void SetPixelInDibInt(int x, int y, unsigned color)
    > > > {
    > > >
    > > > int yc = CLIENT_Y-y;
    > > >
    > > >
    > > > if(!pBits) return;
    > > >
    > > > if(yc<0) return;
    > > > if(yc>=CLIENT_Y) return;
    > > >
    > > > if(x<0) return;
    > > > if(x>=CLIENT_X) return;
    > > >
    > > >
    > > > int adr = (yc*CLIENT_X+x);
    > > >
    > > > ((unsigned*)pBits)[adr] = color;
    > > >
    > > > }
    > > >
    > > > mam tutaj cala mase warunkow, zabezpieczajacych wprost przed
    > > > postawieniem pixela poza pamiecia ekranu - samo filtrowanie
    > > > sprite'ow robie bardzo zgrubne (odrzucam sprity o srodku iles tam
    > > > dalej poza ekranem ) tak ze przez to przechodzi cala masa
    > > > pixeli ze sprite'ow ktore sa tylko czesciowo w ekranie --
    > > >
    > > > jak przerobic kod tej funkcji by bylo szybciej?
    > > >
    > > wychodzi na to ze wlasnie nalezaloby odwrocic proces - o ile
    > > teraz jake po calej tekturze (a duza tekstura w prog2.exe ma 1000x1000
    > > pixeli ) i czestokroc wypadam poza ekran to po obroceniu mozna
    > > iterowac bez problemu po obruconej teksturze tylko w tym kawalku
    > > ktory lezy w ekranie - tak ze to mogloby nawet przyspieszyc
    > >
    > > (choc sa dodatkowe koszty albo zapisywania tych krawedzi dla sylwetki
    > > albo iterowania po wiekszych kwadratach) - tak ze zarazem moze
    przyspieszyc
    > > jak i moze zwolnic
    > >
    >
    > troche sie zmeczylem ale wieczorem moze sprobuje (z ciekawosci czy
    > przyspieszy) uruchomic prostrsza wersji z odwrotna transformacja
    > (tj bez sylwetek)
    >
    >

    napisalem

    int from_x = max( min(xAfiz,xBfiz,xCfiz,xDfiz), 0);
    int to_x = min( max(xAfiz,xBfiz,xCfiz,xDfiz), CLIENT_X);
    int from_y = max( min(yAfiz,yBfiz,yCfiz,yDfiz), 0);
    int to_y = min( max(yAfiz,yBfiz,yCfiz,yDfiz), CLIENT_Y);


    for(int j=from_y; j<to_y; j++)
    {
    int fy = j - yAfizInt;

    int dxdy_fy = dxdy_ * fy;
    int dydy_fy = dydy_ * fy;

    for(int i=from_x; i<to_x; i++)
    {
    int fx = i - xAfizInt;

    int logX = ( dxdx_ * fx - dxdy_fy)>>20;
    int logY = (-dydx_ * fx + dydy_fy)>>20;

    if( logY<0 || logY>=sprite_height || logX<0 ||
    logX>=sprite_width );
    else
    {
    unsigned color = sprites_buf_[sprite_bitmap_posy + logY]
    [sprite_bitmap_posx + logX];

    if(!color==0)
    ((unsigned*)pBits)[((CLIENT_Y-1-j)*CLIENT_X+i)] = color;

    }

    }

    }


    zniknely artefakty (choc one bywaly fajne jak kropki w druku
    gazetowym ) i cholerstwo jeszcze troche przyspieszylo - przyspiesza na
    wyraznych przypadkach clippingu bo w tę strone jest automatyczny i nie
    stawia sie ani nawet jednego pixela poza ekranem,
    moglbym jeszcze zrobic te sylwetki i przepisac petle z mnoznej na
    dodawczą ale to moze kiedy indziej

    martwi mnie teraz inna rzecz - plynnosc jest slaba bo czasy ramek
    oscylują jak szum, przy tym nie mam pewnosci czy plynnosc przestrzenna
    jest ok - tj np czy obracaniu nie kwantyzuje malych roznic miedzy katami
    obrotu - trzebaby sie przyjrzec kodu - ale to tez ew raczej kiedy indziej
    - dziala tylko rwie (nie jest oleiscie plynnie)




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: