  • 11. Data: 2010-09-20 18:46:55
    Temat: Re: czy zoom jest ważny
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Rafał pisze:
    > co znaczy 24mm?

    Przeczytaj:
    http://www.fotografuj.pl/Article/Pole_kat_widzenia_o
    biektywu_aparatu/id/69

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 12. Data: 2010-09-21 06:01:23
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    czyli im mniejszy kąt widzenia tym lepiej?

  • 13. Data: 2010-09-21 07:16:50
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-21 08:01, Rafał pisze:
    > czyli im mniejszy kąt widzenia tym lepiej?

    Albo gorzej. Zależy dla kogo i do czego:)

    A.

  • 14. Data: 2010-09-21 08:54:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w
    > zastanawiam się nad kpnem aparatu kompaktowego takiego dosyć
    > dobrego. Zauważyłem że teraz co nowszy, lepszy aparat to mam mały
    > zoom. Kiedys były tu wyścigi a teraz odwrotnie. Myslałemo Canonie
    > Ixus 210 albo G11 ale np Samsung Ex1 pomimo małego zooma ma za to
    > jasny obiektyw.

    Patrzac po panasonicu, to albo oni nie potrafia zrobic dobrych
    aparatow wcale, albo przy tych tanich kompletnie sie nie staraja
    ;-)

    A im wiekszy zoom tym drozszy aparat i bardziej flagowy produkt.
    :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-09-21 10:33:32
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 21.09.2010 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > A im wiekszy zoom tym drozszy aparat i bardziej flagowy produkt.
    >:-)

    No ale to się sprzedaje, więc o co chodzi, a że to na długim
    końcu nie robi, to kogo to obchodzi, ważne żeby napisać x40,
    a lepiej x2000 digital :)
    Mało kto patrzy na zakres ogniskowych czy na jasność, szczególnie
    w małpkach/kompaktach. A że zamiast mieć x24 wystarczy _jasne_ x3 i
    crop z tego kadru będzie lepszy niż ciemne optyczne x24 to już
    nie wytłumaczysz.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 16. Data: 2010-09-21 14:08:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com>
    > No ale to się sprzedaje, więc o co chodzi,

    Raz sie sprzeda, a potem klient nie kupi.
    No ale klientow jest ze trzy miliardy, to starczy :-)

    > a że to na długim
    > końcu nie robi, to kogo to obchodzi, ważne żeby napisać x40,
    > a lepiej x2000 digital :)
    > Mało kto patrzy na zakres ogniskowych czy na jasność, szczególnie

    Akurat wydaje mi sie ze odwrotnie - do ultrazomow sie przykladaja,
    a do taniochy nie.

    > w małpkach/kompaktach. A że zamiast mieć x24 wystarczy _jasne_ x3
    > crop z tego kadru będzie lepszy niż ciemne optyczne x24 to już
    > nie wytłumaczysz.

    Mowisz ze taka wielka roznica bedzie w szkle powiedzmy 1.8 a 2.8 ?
    Bo akurat jasnosc w danych technicznych wydaje sie podobna, ale
    jakosc ogolna, na przykladzie LS-85 - zla.

    J.

  • 17. Data: 2010-09-23 18:54:20
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2010-09-20 16:31, Rafał pisze:
> [...]
    > tu wyścigi a teraz odwrotnie. Myslałemo Canonie Ixus 210 albo G11 ale np
    > Samsung Ex1 pomimo małego zooma ma za to jasny obiektyw.

    większy zoom to zazwyczaj większy obiektyw, gorsza jakość, ciemniejszy.
    Jeśli jesteś przeciętnym amatorem i nie robisz zdjęć odległych detali,
    to w mojej opinii wystarczy ci zakres ogniskowych 28-150 (ekwiwalent
    35mm). Jeśli będzie mniej na długim końcu, np. 120 to dramatu nie
    będzie. Jakby co, to zawsze można nieco wykropować. Na szerokim kącie
    też bym się nie skupiał, bo zaczyna on wprowadzać zniekształcenia i
    przedmioty bądź osoby na brzegach kadru zaczynają być nienaturalnie
    rozciągnięte. Tak więc 28 na szerokim będzie ok, mniej IMO nie
    potrzebujesz. Ważniejsze, aby był to przyzwoity obiektyw i nie mydlił
    zbyt mocno. Przed kupnem polecam obejrzenie sampli.

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 18. Data: 2010-09-24 12:37:15
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 23 Wrz, 20:54, V-Tec <v...@z...pl> wrote:
    > większy zoom to zazwyczaj większy obiektyw, gorsza jakość, ciemniejszy.

    Lub cena kosmiczna np 200-500/2.8 jakieś 80000pln.