    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: czy zoom jest ważny
    Date: Tue, 21 Sep 2010 16:08:53 +0200

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com>
    > No ale to się sprzedaje, więc o co chodzi,

    Raz sie sprzeda, a potem klient nie kupi.
    No ale klientow jest ze trzy miliardy, to starczy :-)

    > a że to na długim
    > końcu nie robi, to kogo to obchodzi, ważne żeby napisać x40,
    > a lepiej x2000 digital :)
    > Mało kto patrzy na zakres ogniskowych czy na jasność, szczególnie

    Akurat wydaje mi sie ze odwrotnie - do ultrazomow sie przykladaja,
    a do taniochy nie.

    > w małpkach/kompaktach. A że zamiast mieć x24 wystarczy _jasne_ x3
    > crop z tego kadru będzie lepszy niż ciemne optyczne x24 to już
    > nie wytłumaczysz.

    Mowisz ze taka wielka roznica bedzie w szkle powiedzmy 1.8 a 2.8 ?
    Bo akurat jasnosc w danych technicznych wydaje sie podobna, ale
    jakosc ogolna, na przykladzie LS-85 - zla.

    J.