  • Data: 2010-09-23 18:54:20
    Temat: Re: czy zoom jest ważny
    Od: V-Tec <v...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-20 16:31, Rafał pisze:
    > zastanawiam się nad kpnem aparatu kompaktowego takiego dosyć dobrego.
    > Zauważyłem że teraz co nowszy, lepszy aparat to mam mały zoom. Kiedys były
    > tu wyścigi a teraz odwrotnie. Myslałemo Canonie Ixus 210 albo G11 ale np
    > Samsung Ex1 pomimo małego zooma ma za to jasny obiektyw.

    większy zoom to zazwyczaj większy obiektyw, gorsza jakość, ciemniejszy.
    Jeśli jesteś przeciętnym amatorem i nie robisz zdjęć odległych detali,
    to w mojej opinii wystarczy ci zakres ogniskowych 28-150 (ekwiwalent
    35mm). Jeśli będzie mniej na długim końcu, np. 120 to dramatu nie
    będzie. Jakby co, to zawsze można nieco wykropować. Na szerokim kącie
    też bym się nie skupiał, bo zaczyna on wprowadzać zniekształcenia i
    przedmioty bądź osoby na brzegach kadru zaczynają być nienaturalnie
    rozciągnięte. Tak więc 28 na szerokim będzie ok, mniej IMO nie
    potrzebujesz. Ważniejsze, aby był to przyzwoity obiektyw i nie mydlił
    zbyt mocno. Przed kupnem polecam obejrzenie sampli.

    --
    pozdrawiam,
    W.