    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czy tu dlugosc kabelka zasialcza ma znaczenie?
    Date: Sun, 11 Jan 2009 16:42:08 +0100

    > czy przeluzenie kabelka zasilacza stabilizowanego dc 5V (identyczny jak ten
    > w linku tylko na 5v:
    > http://www.allegro.pl/item522828050_zasilacz_stabili
    zowany_12v_1a.html ) o
    > jakies 7 metrow moze przyczynic sie do zwiekszenia jego awaryjnosci?

    Dobra, zasilacz "taki sam tylko na 5V", ale ile ma amperów?? Też 1A??
    Czy proporcjonalnie więcej??

    > w ciagu 20 miesiecy ciaglej pracy padly mi dwa zasilacze zasilajace router
    > wifi. firma udostepniajace mi internet twierdzi, ze jestem temu winien, bo
    > stosuje tego typu modernizacje. Przedluzenie to gniazdo, wtyk i jakies 7
    > metrow kabelka prowadzacego od oryginalnego wtyku zasilacza do routera
    > znajdujacego sie na balkonie.

    Raczej kabel mu nie zaszkodził, chyba, że przeróbki kiepskiej jakości -
    mówisz, że koniec kabla na balkonie. Nie zaszkodziła mu wilgoć, mróz
    itp?? Zwarcie mogłoby uszkodzić zasilacz!

    > obydwa zasialacze chyba trafilo to samo, bo zachowuja sie podobnie.
    > multimetr pokazuje 5v, ale chyba nie wydalaja z pradem, bo router zachowuje
    > sie tak, jak po podlaczeniu do niego zasilaczy mniejszej mocy (niewlasciwe
    > miganie diodek i lekko slyszalne buczenie routera).

    Hmmm... może nie wydala z prądem, może za duże tętnienia... Generalnie -
    widzę kilka opcji. Po pierwsze - zbyt duża rezystancja przewodu (napisz
    jak gruby jest ten kabel 7m). Wprawdzie powinno się to objawiać już od
    początku, ale może duża rezystancja + np. zabrudzenie sprawia, że się to
    szybko psuje. Inna opcja - te zasilacze to takie szajskie były, może
    pracowały na górnej granicy swojej wydajności prądowej i się szybko
    zużywały??

    Może lepiej by było zastosować przedłużacz na 230V i zasilacz umieścić
    bliżej balkonu, ale WEWNĄTRZ (!!) pomieszczenia.

    Pozdrawiam
    Konop