  • Data: 2009-01-11 15:38:11
    Temat: Re: czy tu dlugosc kabelka zasialcza ma znaczenie?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 11 Jan 2009 16:23:53 +0100, jg napisał(a):

    > czy przeluzenie kabelka zasilacza stabilizowanego dc 5V (identyczny jak ten
    > w linku tylko na 5v:
    > http://www.allegro.pl/item522828050_zasilacz_stabili
    zowany_12v_1a.html ) o
    > jakies 7 metrow moze przyczynic sie do zwiekszenia jego awaryjnosci?
    Nie, długość kabla wyjsciowego nie ma związku z awaryjnością.

    > obydwa zasialacze chyba trafilo to samo, bo zachowuja sie podobnie.
    > multimetr pokazuje 5v, ale chyba nie wydalaja z pradem, bo router zachowuje
    > sie tak, jak po podlaczeniu do niego zasilaczy mniejszej mocy (niewlasciwe
    > miganie diodek i lekko slyszalne buczenie routera).
    Napięcie mierzone na wejściu do rutera podczas jego pracy nie powinno byc
    mniejsze aniżeli minimalne określone przez producenta. Jeśli jest mniejsze
    to wydajność prądowa zsasilacza jest zbyt mała albo jest zbyt duzy spadek
    napiecia na kablu (mało prawdopodobne przy kilku metrach).

    > po drugiej awarii, kupilem taki zasilacz
    > i dziala na przedluzce juz jakis miesiac.
    > zeby bylo smieszniej dzien po awarii u mnie w domu drugiego zasilacza, padl
    > mi w pracy zasilacz tej samej firmy, w switchu, co mogloby wskazywac, ze
    > ta firma dve nie robi jakichs znakomitych zasilaczy.
    Osobiście nie kupowałbym zasilacza impulsowego :) jakoś nie mam zaufania.
    Nie ma to jak stare dobre, ciężkie trafo :)

    --
    Jacek