    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czy to radyjko ma prawo zadziałać? ;)
    Date: Thu, 1 Jul 2010 06:48:48 +0200

    pdf

    > Mnie nie zadzialalo. Maly bylem i glupi - moze dlatego.
    > Ale probuj, moze zadziala, podstawy jakies ma.

    Tylko że to AM. Do odbierania praktycznie jedna stacja, którą dzisiaj
    łatwiej znaleźć na UKF. Ta aplikacja to tylko sztuka dla sztuki - zrobienie
    radia bez cewek - nie znaczy że uruchomienie tego będzie łatwe.
    Mieszkając w "dobrym miejscu" można podłączyć długi drut do wejścia
    wzmcniacza i uzyskać podobny efekt.
    To radyjko potrzebuje długiej anteny i lepiej ten drut nawinąć na kawałku
    ferrytu - radyjko jest zdecydowanie poręczniejsze.
    W swojej młodości testowałem dwa radyjka na AM: Odbiornik refleksowy
    (odbiornik na jednym tranzystorze) teraz raczej jako ciekawostka, bo
    tranzystory tanie i nie ma co przepuszczać przez jeden sygnały kilka razy.
    Drugim odbiornikiem był odbiornik 227kHz (bez możliwości przestrajania) na
    UL1321, jedna cewka (antena ferrytowa), regulacja głośności poprzez kręcenie
    całym odbiornikiem, zasilanie dwa paluszki (a może jeden, nie pamiętam).
    To radyjko sprawdziło się "w terenie".

    --
    Desoft