  • Data: 2009-03-31 18:13:33
    Temat: Re: czy to jeszcze fotografia ...
    Od: Welon <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    rs wrote:

    > alez nie pytalem czy _musi_, ale wlasnie czy _moze_.

    No to powyzej masz moja odpowiedz - ktorej z jej czesci nie rozumiesz?

    > nie tylko do orginalnego. jest czestym elementem formalnym.

    Jesli jest tylko elementem formalnym, to pozostaje tylko kiczem i ze
    sztuka nie ma nic wspolnego.

    > mowisz, ze sam proces fotogrfowania jest kiczowaty? czy moze dlugie
    > naswietlanie?

    Uzyte srodki wyrazu kiczowate w formie daly kiczowata tresc. Fakt, iz
    ktos umie sie posluzyc dlugim czasem naswietlania, nie znaczy jeszcze,
    ze jakies arcydzielo stworzy. Co doskonale widac na tym obrazku.

    > ok. jaka jest wedlug ciebie roznica pomiedzy osobniczo odbieranym
    > pieknen ( to moze za odrobine za duze slowo w tym wypadku), odczuwaniu
    > przyjemnosci w ogladaniu danej pracy, a klasyfikacja tej pracy jako
    > dziela sztuki? <rs>

    Dla mnie roznica jest kolosalna. Sa dziela sztuki, ktore zdecydowanie mi
    sie nie podobaja, sa kiczowate potworki, na ktore spogladam z sympatia.
    Akurat ten potworek do gustu mi nie przypadl - nie moja estetyka... kiczu ;)

    --
    Krzysztof