  • Data: 2014-06-14 15:07:57
    Temat: Re: czy tę foto-skan da się (znacząco) poprawić?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Masz w tym A77 powiększenie 1:1 (rozumiem że piksel:piksel) podczas
    > robienia zdjęcia? Jak to się robi?

    Hej,

    Jest to bardziej rozbudowana funkcja. Z tyłu aparatu masz przycisk
    programowalny w postaci ekranu ze strzałkami na zewnątrz w rogach.

    Tu znalazłem jakieś foto:
    http://www.slashgear.com/wp-content/uploads/2011/07/
    a77-2.jpg

    Nie wiem czy domyślnie jest on tak skonfigurowany fabrycznie, czy
    musiałem sobie go tak ustawić. Nie pamiętam. Służy on do precyzyjnego
    ustawiania ostrości. Posługując się nim masz do dyspozycji 2 stopnie
    powiększenia. Największy to piksel w piksel. W dolnym lewym rogu ekranu
    lub EVF rysuje Ci się miniatura ekrany, w której mieści się pomarańczowy
    prostokąt obrazujący powiększony fragment obrazu. Kółkami przednim i
    tylnym przesuwasz pozycję lewo/prawo i góra/dół. W ten sposób przed
    zrobieniem zdjęcia widzisz powiększony dowolny obszar. Regulując MF
    możesz idealnie ustawić ostrość przed wykonaniem zdjęcia.

    Jeśli masz ochotę na dodatkowe bajery, to możesz także włączyć
    podświetlanie kolorem konturów kształtów w kadrze aby się jeszcze lepiej
    orientować. Ja z tego nie korzystam.

    Marek