  • 21. Data: 2013-03-21 11:59:21
    Temat: Re: czy można kupić rtęć ?
    Od: Żona BrunonaK <z...@w...pl>

    > A po co jeszcze można kupować octan ołowiu? Tak tylko kulturalnie pytam...

    To bardzo skuteczna trucizna, oraz składnik ładunku inicjującego do
    detonacji worka saletrzaka.
    Uczcie się dzieci jak by kiedyś przyszło walczyć z wrogiem w sejmie:)
    Dziś od studenta elektroniki wymaga się więcej niż kiedyś:)

  • 22. Data: 2013-03-21 12:37:40
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.03.2013 10:55, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale zaczyna się mocnym akcentem z tym "roztworem". Wiedziałem, że to
    > w rtęci rozpuszczają się inne metale, ale ją samą w czymś rozpuścić
    > trudno. A tu proszę, takie odkrycie skromnych biegłych -- można w dżemie.

    Strzelam, że dziennikarz pokręcił. Biegły skoro coś rzeczywiście liczył
    to raczej mówił o "roztworze związków rtęci".

    > W ogóle rtęć metaliczna przy spożyciu jest stosunkowo mało toksyczna.
    > Nie wiem jak dżemian rtęci, nie jestem w tym biegły, ale może bardziej.

    Jest oczywiste, że nikt nie będzie jadł srebrnych kuleczek z dżemu, więc
    działanie toksyczne wykaże tylko ta rtęć, która przeszła do roztworu.
    Przeszło jej niedużo (z tego wynika niska toksyczność metalu - ani nie
    paruje ani nie przechodzi do roztworów, z metalami tworzy głównie
    stabilne (nieszkodliwe) amalgamaty) tak więc i dżem był stosunkowo mało
    toksyczny. Co innego gdyby zawierał wspomnianą dimetylortęć.

    Michoo

  • 23. Data: 2013-03-21 12:43:06
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-03-20 22:45, Jarosław Sokołowski wrote:
    [...]
    > "Roztwór rtęci w dżemie" -- ależ ci biegli sądowi używają pięknych
    > fachowych określeń!
    E tam, idę o zakład, że "roztwór rtęci w dżemie" to skrót myślowy
    stworzony przez jakiegoś dziennikarza a nie biegłego sądowego. :-D

  • 24. Data: 2013-03-21 13:29:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Strzelam, że dziennikarz pokręcił. Biegły skoro coś rzeczywiście liczył
    > to raczej mówił o "roztworze związków rtęci".

    Jeszcze gdzieś przeczytałem o "rtęci pływającej w dżemie". Ech, dobrze
    by było zatrudnić biegłego dziennikarza.

> [...]
    > stabilne (nieszkodliwe) amalgamaty) tak więc i dżem był stosunkowo mało
    > toksyczny. Co innego gdyby zawierał wspomnianą dimetylortęć.

    Ale facet użył jednak po prostu metalicznej rtęci. Nie sądzę, by dżem
    z nią jakoś mocno reagował. Ani żeby dało się zrobić z tego choć
    w przybliżeniu jednorodna mieszaninę. Dlatego dziwi podawanie ilości
    toksycznej substancji w jednostakch dżemowych (9 czy 33 kilogramy),
    a nie w ilości dodanego metalu. Podejrzewam, że biegły toksykolog też
    coś musiał namieszać, być może podchodząc rutynowo po prostu policzył
    stężenie molowe trucizny w dżemie.

    Gdyby gościu zamiast do dżemu dodał rtęci do smalcu, to by mu wyszła
    z tego klasyczna szara maść. Kiedyś powszechnie stosowana na syfa i na
    mendy.

    Jarek

    PS
    Tak sobie myślę, że rtęć w dżemie truskawkowym może mieć coś wspólnego
    ze słynna czerwoną rtęcią, o której jakiś czas temu rozpisywała się prasa.

    --
    Głuptas już rozpinał gacie
    By ją zgubić w sublimacie

  • 25. Data: 2013-03-21 18:59:17
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 21.03.2013 09:56, yabba pisze:

    > Dobre to nasze państwo. Dba o nas, nie okrada dużymi podatkami. :)

    Ciekawe ile by skasowali, jakby wpisał, że na karme dla psa?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 26. Data: 2013-03-21 23:03:07
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > A po co jeszcze można kupować octan ołowiu? Tak tylko kulturalnie pytam...

    ZTCW świetna, choć niezbyt humanitarna i legalna, trutka na szczury,
    gołębie itd. itp.

    Jakub Rakus

  • 27. Data: 2013-03-22 16:23:21
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > toksyczny. Co innego gdyby zawierał wspomnianą dimetylortęć.

    Czytałem, że jakaś badaczka babrała się z DMrtęcią. Nadpękła jej rękawiczka.
    Kilka miesiecy później pani zmarła od zatrucia Hg.

  • 28. Data: 2013-03-22 18:03:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 22.03.2013 16:23, Anerys wrote:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czytałem, że jakaś badaczka babrała się z DMrtęcią. Nadpękła jej
    > rękawiczka. Kilka miesiecy później pani zmarła od zatrucia Hg.

    Nakapała sobie na rękawiczkę lateksową. Kilka miesięcy później zapadła w
    śpiączkę. Odłączono ją od aparatory po kolejnym pół roku.

    Dzięki temu wypadkowi wiadomo, że typowe dmHG dyfunduje w ciągu sekund
    przez klasyczne rękawice laboratoryjne.

    Michoo

  • 29. Data: 2013-03-22 19:45:07
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]
    > śpiączkę. Odłączono ją od aparatory po kolejnym pół roku.
    >
    > Dzięki temu wypadkowi wiadomo, że typowe dmHG dyfunduje w ciągu sekund

    Widać było, że z pewnością to były zwykłe kondonówki, a skoro plemniki
    potrafią czasem, to parę cząsteczek toksyny nie przejdzie?

  • 30. Data: 2013-03-22 21:03:17
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Jestem z branży zgrzewalniczej. Rtęć w zgrzewarkach liniowych jest stosowana
    wewnątrz rolki elektrody, żeby przewodzić prąd.

    R.