  • 11. Data: 2013-03-20 22:45:34
    Temat: Re: czy można kupić rtęć ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Leming Show napisał:

    > Do barwienia metalu, a jakiego to nie pamietam. Mozna tez dodac
    > do .......:) http://tinyurl.com/cmbfnb9

    "Roztwór rtęci w dżemie" -- ależ ci biegli sądowi używają pięknych
    fachowych określeń! I jacy dokładni -- biegły toksykolog wyliczył
    precyzyjnie, że trzeba zjeść 33 kilogramy dźemu żeby osiągnąć skutek.

    Jarek (w końcu mu cztery lata dali, tak w innym miejscu piszą)

    --
    Usypianie extra proszkiem, uduszenie przez pończoszkę,
    Obrzydzanie cynaderką, usuwanie śladów ścierką,

  • 12. Data: 2013-03-20 23:27:29
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    > A po co jeszcze można kupować octan ołowiu? Tak tylko kulturalnie pytam...

    Tak spekulując, to octan ołowiu jest silnym utleniaczem, a jeśli mówimy
    o silnym utlenieniu, to może jakiś wybuch? Być może bombę z tego da się
    zrobić, ale panów z ABW uprzedzam, że ja tam nic nie wiem, tylko
    spekuluję :)

  • 13. Data: 2013-03-20 23:36:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    > o silnym utlenieniu, to może jakiś wybuch? Być może bombę z tego da się
    > zrobić, ale panów z ABW uprzedzam, że ja tam nic nie wiem, tylko

    Spekulantami, to się kiedyś zajmowała Milicja Obywatelska (albo ORMO).

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2013-03-21 00:12:31
    Od: Leming Show <l...@g...com>

    > Spekulantami, to się kiedyś zajmowała Milicja Obywatelska (albo ORMO).

    Baniaczek bimbru poszedl w piz..u do zlewu bo milicja sprawdzala kazda
    chalupe, taki nie zapowiedziany nalot, a co! Taka strata, a cukier na
    kartki:(

  • 15. Data: 2013-03-21 08:06:38
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > "Roztwór rtęci w dżemie" -- ależ ci biegli sądowi używają pięknych
    > fachowych określeń! I jacy dokładni -- biegły toksykolog wyliczył
    > precyzyjnie, że trzeba zjeść 33 kilogramy dźemu żeby osiągnąć skutek.

    A inni, że 9. I to jest w tym tekście chyba najfajniejsze.
    Ja rozumiem, że można inne kryteria przyjąć, ale żeby aż taka rozbieżność?

    Pozdrawiam

    DD

  • 16. Data: 2013-03-21 09:29:14
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Nie wiem, nie kupowałem. Ale nie wiem też na jakiej podstawie ktoś miałby
    > wyrażać lub odmawiać zgody. Być może wystarczy oświadczenie na temat
    > przeznaczenia kopowanego odczynnika. W rodzaju "do produkcji ekologicznych
    > źródeł światła".

    Wiesz, że to możliwe. Kolega kupował w jakimś Obi cz Castoramie worek
    wegla typu groszek i dali mu kartkę, żeby wypełnił do czego będzie
    używał. Jakby nie było kułak i spekulant ma trudniej.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 17. Data: 2013-03-21 09:56:01
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz, że to możliwe. Kolega kupował w jakimś Obi cz Castoramie worek
    > wegla typu groszek i dali mu kartkę, żeby wypełnił do czego będzie używał.
    > Jakby nie było kułak i spekulant ma trudniej.

    Akcyza za wegiel do ogrzewania domów jest mniejsza niż akcyza na węgiel do
    celów przemysłowych.

    Dobre to nasze państwo. Dba o nas, nie okrada dużymi podatkami. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 18. Data: 2013-03-21 10:55:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > A inni, że 9. I to jest w tym tekście chyba najfajniejsze.
    > Ja rozumiem, że można inne kryteria przyjąć, ale żeby aż taka rozbieżność?

    Ale zaczyna się mocnym akcentem z tym "roztworem". Wiedziałem, że to
    w rtęci rozpuszczają się inne metale, ale ją samą w czymś rozpuścić
    trudno. A tu proszę, takie odkrycie skromnych biegłych -- można w dżemie.
    W ogóle rtęć metaliczna przy spożyciu jest stosunkowo mało toksyczna.
    Nie wiem jak dżemian rtęci, nie jestem w tym biegły, ale może bardziej.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2013-03-21 11:10:51
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Ale zaczyna się mocnym akcentem z tym "roztworem". Wiedziałem, że to

    No tak, taki roztwór to jest coś.

> [...]
    > W ogóle rtęć metaliczna przy spożyciu jest stosunkowo mało toksyczna.
    > Nie wiem jak dżemian rtęci, nie jestem w tym biegły, ale może bardziej.

    Ja się kiedyś zastanawiałem, skąd się biorą tacy biegli/eksperci. Teraz
    wolę się nad tym nie zastanawiać - aż strach człowieka oblatuje.

    Pozdrawiam

    DD

  • 20. Data: 2013-03-21 11:33:13
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > W ogóle rtęć metaliczna przy spożyciu jest stosunkowo mało toksyczna.
    > Nie wiem jak dżemian rtęci, nie jestem w tym biegły, ale może bardziej.

    Cieszmy się, że nie dwumetylortęć...