    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: czy kto? ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Date: Wed, 06 Jan 2010 09:06:11 +0100
    <s...@e...rdc.pl>
    <hhv30n$2nv$1@news.interia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <hhv6rr$73e$1@news.interia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <hhva57$am2$1@news.interia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <hhvkn8$uc8$1@news.interia.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <hi08lc$6dm$1@news.interia.pl>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemysław Adam Śmiejek"
    >Zaiste adekwatne porównanie.

    Cieszę się, że dostrzegasz absurdalność swojej argumentacji.

    >No i ? Co to jest linotyp, to wiem. Nie bardzo rozumiem o co chodzi z
    >tym zwrotem.

    Widziałeś klawiaturę linotypu? Zgadnij dlaczego jednak w maszynach do
    pisania i komputerach stosuje się shift.

    >I uważam, że twój styl dyskusji mi uwłacza. Stosujesz różne
    >obcojęzyczne zwroty, które mi są obce i próbujesz w ten sposób mnie
    >poniżyć i pokazać jaki to ty jesteś ą-ę-oczytany i jak ślicznie
    >potrafisz wpleść usańskie idiomy w rozmowę.

    Doprawdy, jeszcze powinieneś się obrazić, że używam bardziej
    skomplikowanych polskich słów niż ziomy spod budki z piwem.

    >Taaa... Tymi 5 znakami. Zaiste koszmar. Niemcy dali radę, ale Niemcy to
    >w końcu rasa panów. A Polaka by to przerosło, takie koszmarnie ciężkie
    >zadanie.

    Ty masz chyba jednak jakieś kompleksy.
    Read my lips - Niemcy mieli w miarę sensowny standard, który przeszedł
    na komputery. Polacy - nie.

    >A gdzie tak napisałem?

    Czyli co, jednak rozmieszczenie znaków ma się jakoś do wygody ich
    używania? No proszę, a przed chwilą twierdziłeś, że coś z kompresją
    pomyliłem.

    >cały czas piszę bezwzrokowo, choć fakt, nie tak jak maszynistka, a tylko
    >dwoma palcami + dodatki z dwóch kolejnych. Ale akurat nic nie pisałem o
    >zastępowaniu położenia Q innymi znakami.

    Ale chciałeś dodawać gdzieś klawisze na peryferiach. Co jest generalnie
    pomysłem z natury kiepskim.

    >Choć tak Bugiem a Prawdą, to ZTCW obecny układ ma spowalniać pisanie,
    >więc może i faktycznie większa reforma by się przydała.

    Walcz o polskiego Dvoraka!

    >No więc używam delete. Elementarne watsonie.

    A ja nie. I wiele znanych mi osób też nie. Oni mają "delete" w menu
    myszkowym. Twój punkt będący?

    >No straszne... Delete, który robi delete. Faktycznie te programy na
    >głowę poupadały, a wymagania Tristana są dziwne...

    No, a Insert, który nie robi Insert już ci nie przeszkadza? Doprawdy,
    masz niespójne wierzenia.

    >Wiesz co, używaj se F8 w tym jednym programie i uważaj go za bóstwo. Ten
    >poziom dyskusji mi zdecydowanie już przestaje odpowiadać.

    Dlategoboponieważ? Czyżby przeszkadzało ci, że twoja opinia nie jest
    jedyną słuszną?

    >No pacz pan... Odkryłeś, że komputer służy do różnych zadań.

    To gdzie ta klawiatura hydraulika?

    >Przecie to ty narzekasz, że Delete ci robi Delete...

    ??? Piłeś coś?

    >Bo to inne zastosowanie.

    Ę? Od zawsze backspace służy do kasowania ostatnio napisanych znaków.
    Jeszcze od maszyny do pisania. Delete jest dużo późniejszym wynalazkiem.
    ATSD, to ciekawe, że większość "obytych" użytkowników, których
    obserwuję, używa Backspace. Zieloni przestawiają kursor (strzałkami)
    i używają Delete.

    >No i? Co z moim nie tak? Cud techniki to nie jest, ale podstawowe
    >funkcje spełnia. Nie wiem co ci nagle dyskusja ze stosowania skrótów
    >klawiszowych zdryfowała na krytykę czytnika.

    Czepiam się twojego "klawiaturowiec jestem". Powinieneś używać zatem
    czytnika obsługiwalnego tylko i wyłącznie z klawiatury.

    >Nawet do prostej słabo, bo jakby nacisku nie wykrywa,

    Jakiego znowu "jakby". Zdecyduj się - wykrywa, czy nie? Co to za mania
    z tym "jakby"?

    >a i precyzję też
    >można nią osiągnąć taką sobie.

    Dlatego właśnie napisałem, że do prostej wystarczy. Do bardziej
    skomplikowanej, to ja jednak wolę ołówek i kartkę. (nie, nie mówię
    o CAD-ach, mówię o rysunkach "artystycznych").

    >Programy księgowe, biurowe etc...

    No, jeżdżenie po Excelu klawiaturą jest przefascynujące. To przewijanie
    kursorami...

    >O! Do gier się myszka nadaje, choć też
    >jak grywam w cywilizację, to wolę sobie sterować kursorami i wydawać
    >polecenia skrótami.

    Pomontuj sobie dźwięk samą klawiaturą.

    >Nie. Ani w szkole średniej, ani w podstawówce.

    WTF? Inżynier matematyk bez logiki na studiach??? Jezusmaria!

    >Od kiedy
    >Nie mówię, że wszyscy, bo mi zaraz znajdziesz Psychola z Mariankowa
    >Podlaskiego, co nie zna.

    "Wszyscy" w znaczeniu potocznym nawet niech będą, niekoniecznie
    w funkcji kwantyfikatora.

    >Ale większość.

    No to dawaj mi metodologię badania.

    >O! Nawet użytkownicy serwisu dla pokemonów to znają:
    >http://www.demotywatory.pl/674485

    No, dowodzenie statystyczne przez pokazanie pojedynczych przypadków.
    Nieźle. Statystyka też cię ominęła?

    >Ja też nie twierdziłem, że wszyscy. Aczkolwiek spora część. Zwłaszcza,
    >że to w prawie każdym menu jest wypisane.

    I co z tego? Wiesz jakie problemy potrafią mieć użytkownicy? Zwłaszcza
    z kojarzeniem faktów.

    >No insert mam na samej górze klawiatury, w prawym górnym rogu.

    Co ty masz za klawiaturę? U mnie jest jakiś centymetr w prawo od
    Backspace. Ctrl-Insert i Shift-Insert prawą ręką są "krótsze" niż Ctrl-V
    lewą. I mniej wykręcają nadgarstek.

    >Inaczej palce chodzą. Kciuk se leży na Ctrlu i tylko C/V lata, które
    >jest obok siebie. Jak zmieniasz Ctrl na Shift, to przesuwasz kciuk, a
    >inserta i tak musisz puścić.

    Łomatko, to ty Ctrl-C/V robisz lewą ręką z prawym shiftem???

    >Tak, tak... EOFowanie to naczelne zadanie dla usera :D

    Podejrzewam, że częściej jest "w przyrodzie" stosowane Ctrl-D w funkcji
    EOFowania, niż duplikacji.

    >No i tak umiera postęp.

    "To jest koniec Polski niepodległej!".

    >Producentem. A że jednocześnie możesz być konsumentem, to co za różnica?

    Jestem producentem komputera? Mocne.

    >Do wiercenia dziury w ścianie używam wiertarki, a do miksowania ciasta
    >miksera. Choć pewnie da się miksować ciasto wiertarką a od biedy można
    >by próbować coś wiercić mikserem.

    No, a teleskopem można wbijać gwoździe. Masz jeszcze jakieś błyskotliwe
    porównanie w zandrzu?

    >Nie. Ty próbujesz udawać, że komputer powinien być taki, jak pasuje
    >programistom, bo jakby przypadkiem programista go chciał użyć....

    Nie. Próbuję ci pokazać, że pewna - nie tak znowu mała - część
    zaawansowanych użytkowników (bo tacy nas de facto interesują; takich,
    którzy muszą się gapić pół godziny w klawiaturę żeby znaleźć literkę
    radośnie ignorujemy) potrzebuje czasem robić rzeczy, do których
    potrzebne są "dziwne znaczki".

    >Bynajmniej. Wręcz przeciwnie...

    To czemu tak biadolisz?

    >Argument od czapy, taki pryszczerski... ,,Nie podoba się: zrób to sam''.

    Nie, to jest argument "skoro jest taka wielka nisza rynkowa, dlaczego
    jej nie zagospodarujesz". Innemi słowy, "put your money where your mouth
    is".

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |