  • Data: 2010-01-06 09:34:56
    Temat: Re: czy kto? ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz Kruk pisze:
    > Ty masz chyba jednak jakieś kompleksy.
    > Read my lips - Niemcy mieli w miarę sensowny standard, który przeszedł
    > na komputery. Polacy - nie.

    Bredziłeś coś łaskawie o trudności nauczenia się. Nie ma powodu, żeby
    polacy nie użyli standardu niemieckiego, skoro jest dla ciebie sensowny.

    > No, a Insert, który nie robi Insert już ci nie przeszkadza?

    gdzie to wyczytałeś?

    > Dlategoboponieważ? Czyżby przeszkadzało ci, że twoja opinia nie jest
    > jedyną słuszną?

    Nie. Bo bredzisz, że delete jest bez sensu, że używa się F8. Co jest
    bzdurą.

    > Ę? Od zawsze backspace służy do kasowania ostatnio napisanych znaków.

    A czy ja kasuję li tylko ostatnie znaki?

    > Jeszcze od maszyny do pisania. Delete jest dużo późniejszym wynalazkiem.
    > ATSD, to ciekawe, że większość "obytych" użytkowników, których
    > obserwuję, używa Backspace.

    Do kasowania ostatnich znaków. Ale to nie jedyne zastosowanie Delete
    ignorancie.

    > Czepiam się twojego "klawiaturowiec jestem". Powinieneś używać zatem
    > czytnika obsługiwalnego tylko i wyłącznie z klawiatury.

    Bo ty tak powiesz... Mi nie przeszkadza, że można go również obsługiwać
    myszką. Mi wystarczy, że da się go obsługiwać klawiaturą.

    > Jakiego znowu "jakby". Zdecyduj się - wykrywa, czy nie? Co to za mania
    > z tym "jakby"?

    Ojejku, nie mamy już nic mądrego do powiedzenia, więc się czepiamy dla
    czepialstwa.

    > Dlatego właśnie napisałem, że do prostej wystarczy. Do bardziej
    > skomplikowanej, to ja jednak wolę ołówek i kartkę. (nie, nie mówię
    > o CAD-ach, mówię o rysunkach "artystycznych").

    I znów zapominasz, że grafika komputerowa to nie tylko Rysowanie
    Artystyczne. Ciekawe jak np. wykonujesz retusz zdjęć ołówkiem....

    > No, jeżdżenie po Excelu klawiaturą jest przefascynujące. To przewijanie
    > kursorami...

    No jak się nie zna skrótów klawiszowych, to się potem z tristana szydzi.
    No cóż, nie pierwszy raz dajesz pokaz swojej ignoracji, zaślepienia i
    wąskiego patrzenia we własny uproszczony dołek.

    > Pomontuj sobie dźwięk samą klawiaturą.

    A ja mówię, że sama klawiatura powinna być? Co do dźwięku, to owszem,
    wkurza mnie, że w Audacity nie działa skrót na odtwarzaj. Ale owszem,
    zaznaczanie klawiaturą wykonywałem.

    Na pewno znajdziesz zastosowania dla myszki, ale jest ona zdecydowanie
    przeceniania i raczej inne urządzenia powinny ją zastąpić. Tablet też
    może służyć do montowania dźwięku, bo myszkę również emuluje.

    > WTF? Inżynier matematyk bez logiki na studiach??? Jezusmaria!

    Szczerze mówiąc, nie słyszałem, żeby ktoś miał taki przedmiot.

    > No, dowodzenie statystyczne przez pokazanie pojedynczych przypadków.
    > Nieźle. Statystyka też cię ominęła?

    ignoruj sobie łaskawie rzeczywistość, nie moja sprawa.

    > I co z tego? Wiesz jakie problemy potrafią mieć użytkownicy? Zwłaszcza
    > z kojarzeniem faktów.

    I to jest powód do dziwienia się, że ja używam skrótów z Ctrl? (od tego
    wyszła ta część dyskusji).

    ATPO: Ostatnio żeby nie wprowadzać haosu powiedziałem ,,a teraz
    powielamy szczebelki Ctrl+C/V'', a jeden z uczniów zawołał ,,ale
    przecież można Ctrl+D'' bo zauważył w menu Duplikuj (Ctrl+D). Więc
    krytykowanie skrótów, bo twoja rodzina ich nie potrafi obsłużyć, jest
    takie sobie.

    > Co ty masz za klawiaturę?

    Z thinkpada albo acera.

    > U mnie jest jakiś centymetr w prawo od
    > Backspace.

    Ale i tak jest to dalej niż bliskie spacji C i V.

    > Ctrl-Insert i Shift-Insert prawą ręką są "krótsze" niż Ctrl-V
    > lewą.

    tyle, że lewa i tak leży na klawiaturze, bo nie ma nic innego do roboty,
    to prawa raczej częściej ucieka, bo leci do myszki. Więc jak zaznaczam
    coś myszką, to prawa jest na myszce, w tym czasie lewa robi skróty
    kopiujące. Codzienna praktyka.

    > Łomatko, to ty Ctrl-C/V robisz lewą ręką z prawym shiftem???

    A po co z prawym? Ja mam lewy.

    > Podejrzewam, że częściej jest "w przyrodzie" stosowane Ctrl-D w funkcji
    > EOFowania, niż duplikacji.

    Widać w Twoim środowisku.

    > Jestem producentem komputera?

    Nie biedaku, programu.

    > No, a teleskopem można wbijać gwoździe. Masz jeszcze jakieś błyskotliwe
    > porównanie w zandrzu?

    No widzisz. W końcu zauważyłeś, że użycie klawiatury programisty
    (wiertarki) do zastosowań kuchennych jest takie sobie.

    > Nie. Próbuję ci pokazać, że pewna - nie tak znowu mała - część
    > zaawansowanych użytkowników (bo tacy nas de facto interesują;

    Was tacy, nas inni.

    > Nie, to jest argument "skoro jest taka wielka nisza rynkowa, dlaczego
    > jej nie zagospodarujesz". Innemi słowy, "put your money where your mouth
    > is".

    Bo mam inne nisze do zagospodarowania. Nie mogę się zajmować wszystkim.

    Tyle z mojej strony, a teraz PLONK, bo twoje złośliwe ataki na mnie mnie
    znudziły.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek