eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd? › Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
  • Data: 2017-04-24 04:11:49
    Temat: Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:odjfot$j38$1@node2.news.atman.pl...

    > A związki podobne do tego tetrafluoroetane nie będą działałać
    > trochę jak (słaba) gaśnica halonowa, czyli wyłapywać wolne rodniki?

    Coby przerwać trójkąt paliwo-podtrzymanie-energia, to choćby leśne
    skrzaty...

    > Fluor jest.

    Przyznam, że aż tak nie rozkminiałem, tym bardziej, ze fluor jest
    aktywniejszy od tlenu i to on tworzy jego fluorek, a nie tlen tworzy tlenek
    fluoru. Utlenianie... redukcja... Aż muszę się w to wgryźć (oddaje swoje
    ostatnie elektrony, czy juma od innych?)... no, znów, choć babka nie była
    akurat najgorsza, jako nauczycielka, ale taki program, że nie uczył w
    zasadzie wiedzy o tym, co nas otacza i jak to coś działa. A chciało się
    wiedzieć, skoro już w połowie podstawówki potrafiłem podać symbole
    wszystkich 105 wówczas znanych pierwiastków, oraz nazwać je w drugą stronę,
    z symboli... A nie wiedziałem, dlaczego gaz z kuchenki akurat tak śmierdzi i
    co w nim śmierdzi... Dziś wiem, że to m.in. tio(alkoho)le, czyli merkaptany,
    związki, w których tlen w grupie wodorotlenowej jest zastąpiony siarką. (nie
    wykluczam innych smrodów, nie-tioli)
    Może za dnia, jak się ogarnę z tym, co mnie czeka, to luknę... Tyle, spadam,
    pokimać trzeba.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)