  • 21. Data: 2010-08-09 14:36:22
    Temat: Re: czy Laguną II można szybko jeździć?
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2010-08-08 23:33, PaweL pisze:
    > Po zakrętach czy można tym samochodem szybko jechać?
    > Słyszałem że Laguny II mają miękkie zawieszenie i prowadzenie na krętych drogach
    > pozostawia wiele do życzenia. To prawda?
    > To pytanie do posiadaczy tych samochodów. Czy nawet mocniejsze wersje tych
    > samochodów (2.0dCi) są takie miękkie? Wymiana amortyzatorów na sztywniejsze
    > (jeśli takie są) nie pomoże?
    >
    > Pytam, bo zaświtała mi myśl o zakupie takiego samochodu. Z rocznika ~2006. Ale
    > lubię dynamiczną jazdę na zakrętach. Zawieszenie może być problemem odbierającym
    > radość z jazdy.

    Zadajesz złe pytanie. Poprawne pytanie brzmi jaki samochód nadaje się do
    "sportowej" jazdy po polskich drogach.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 22. Data: 2010-08-09 16:43:17
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Zadajesz złe pytanie. Poprawne pytanie brzmi jaki samochód nadaje się do
    > "sportowej" jazdy po polskich drogach.

    Ja wiem jaki samochód się nadaje do sportowej jazdy. Serce mi podpowiada
    żeby poszukać rodzinnej Imprezy WRX kombi :) Ale koszty paliwa odbiorą dużo
    z frajdy z jazdy.

  • 23. Data: 2010-08-09 22:34:52
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-08-09 16:43, PaweL pisze:

    > Ja wiem jaki samochód się nadaje do sportowej jazdy. Serce mi podpowiada
    > żeby poszukać rodzinnej Imprezy WRX kombi :) Ale koszty paliwa odbiorą dużo
    > z frajdy z jazdy.

    Jeśli koszty paliwa Cię przerażają, to na WRX'a Cię nie stać, bo one są
    najmniejszym problemem. Taka smutna prawda, zasłyszana od posiadaczy
    takiego wózka.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 24. Data: 2010-08-10 08:21:45
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On 9 Sie, 16:43, "PaweL" <l...@i...pl> wrote:

    > Ja wiem jaki samochód się nadaje do sportowej jazdy. Serce mi podpowiada
    > żeby poszukać rodzinnej Imprezy WRX kombi :) Ale koszty paliwa odbiorą dużo
    > z frajdy z jazdy.

    Powszechna opinia w kraju za małą wodą jest, że z dupowozów klasy
    Laguny prowadzących się znośnie w zakrętach najlepsze będzie Mondeo.

  • 25. Data: 2010-08-10 10:31:26
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Jeśli koszty paliwa Cię przerażają, to na WRX'a Cię nie stać, bo one są
    > najmniejszym problemem. Taka smutna prawda, zasłyszana od posiadaczy
    > takiego wózka.

    Nie przerażają, a przygnębiają. Teraz moje 2 domowe samochody spalają
    benzynę za 1000zł miesięcznie. Myślę że to dużo i chciałbym raczej
    zmniejszyć tą wartość.

  • 26. Data: 2010-08-10 10:35:01
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    >Powszechna opinia w kraju za małą wodą jest, że z dupowozów klasy
    >Laguny prowadzących się znośnie w zakrętach najlepsze będzie Mondeo.

    Jak się w Mondeo wtryskiwacze nie posypią. W dieslu 2litrowym. Bo to
    najrozsądniejszy silnik.

    Paweł

  • 27. Data: 2010-08-10 11:05:23
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message

    > Jeśli koszty paliwa Cię przerażają, to na WRX'a Cię nie stać, bo one są
    > najmniejszym problemem. Taka smutna prawda, zasłyszana od posiadaczy
    > takiego wózka.

    WRXa (nie kombi) ujezdzam od 1.5 roku i te smutne prawdy zazwyczaj
    opowiadaja ludzie, ktorzy sciagneli super-panie-okazje z niemiec, a potem
    zdziwieni ze w ponaciaganej budzie zawieszenie co pol roku do wymiany albo
    silnik zdycha (bo przejechal juz ze 400tys, a na liczniku 127).

    Samochodem przejechalem ponad 25tys km i poza czestszymi wymianami oleju
    koszty sa porownywalne, jak w innych markach. Komplet rozrzadu z wymiana
    kosztowal tyle, co w Civicu VTI.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 28. Data: 2010-08-10 11:05:53
    Temat: Re: czy Lagun? II mo?na szybko jeOEdziae?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin PaweL

    > Teraz je?d?e Almer? 1.8 z amortyzatorami KYB UltraSR.

    Kup sobie Mondeo ST200 albo (jeśli Ci starczy) ST220. To będzie jeździło
    po zakrętach (oczywiście biorąc poprawkę na masę).

    --
    ignorance is bliss

  • 29. Data: 2010-08-10 11:13:30
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-08-10 11:05, kamil pisze:

> [...]
    >

    > Samochodem przejechalem ponad 25tys km i poza czestszymi wymianami oleju
    > koszty sa porownywalne, jak w innych markach. Komplet rozrzadu z wymiana

    Tyle, że mówimy o szybkiej jeździe po zakrętach. Opony, zawieszenie na
    naszych drogach. To raz.
    Dwa - znów zapominasz, że siedzisz w UK i żyjesz tamtejszymi realiami.
    U nas dalej jest powiedzenie: nic do Subaru za 100-wkę i coś za tysiąca.
    Ludzi, którzy ogarniają te wózki jest mało.
    M.in. to mnie wyleczyło z zakupu kilkuletniej (w tej chwili już
    kilkunasto) Imprezy nawet z wolnossącym silnikiem.

  • 30. Data: 2010-08-10 11:30:37
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]

    > M.in. to mnie wyleczyło z zakupu kilkuletniej (w tej chwili już
    > kilkunasto) Imprezy nawet z wolnossącym silnikiem.

    Masz oczywiscie racje - opony czy klocki znikaja znacznie szybciej. Moze moj
    blad, ze porownuje do innych samochodow kupowanych z mysla "ma dawac frajde
    z jazdy", a ludzie szukajacy uturbionego Subaru (czy innego mocnego auta)
    zazwyczaj mieli wczesniej inne szybkie samochody, inaczej kupiliby paska w
    dizlu. Nie zauwazylem jakiejs ogromnej roznicy w eksploatacji WRXa a
    powiedzmy Prelude czy MX-6 KLZE. Jest kilka rzeczy, ktorych nie robi sie w
    innych autach (olej w skrzyni i dyferencjale np), ale to robi sie raz na 2-3
    lata przy przecietnej eksploatacji.

    W wiekszych miastach w Polsce serwis jest dosc latwo dostepny, a podstawowe
    rzeczy jak hamulce czy wydech wymieni kazdy warsztat, bo to nie filozofia.
    Jednak podstawa to pewny samochod. Zle traktowana skrzynia padnie w dwa dni
    chocby, a to juz zbedne koszty.

    Pozdrawiam
    Kamil