  • 71. Data: 2009-04-20 05:34:34
    Temat: Re: czy LCD nadają się tylko do HD ???
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Sorki za bzdury, późna godzina i już senny byłem. :-)

    Oczywiście najgorszy to composite (zespolony sygnał luminancji i
    chrominancji). Reszta to prawda. :-)

    http://www.hardwarebook.info/SCART

  • 72. Data: 2009-04-20 06:12:03
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Jingiel napisał:
    > http://www.digitaltelevision.gov.uk/pdf_documents/pu
    blications/SCART_report_issue.pdf

    Pewnie powiesz, że się czepiam, ale wskazany dokument (chociaż bardzo
    ciekawy) jest raczej wskazaniem, jak ulepszyć SCART. A rozkład
    wyprowadzeń (str. 23) pochodzi - jak informuje podpis pod rysunkiem - ze
    źródła 6, podczas gdy standardy to źródła 1-3. Co w zasadzie może
    świadczyć, że YPbPr wykraczają poza standard.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 73. Data: 2009-04-20 09:15:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Sorki za bzdury, późna godzina i już senny byłem. :-)
    >
    > Oczywiście najgorszy to composite (zespolony sygnał luminancji i
    > chrominancji).

    Dalej głupoty nawijasz.

  • 74. Data: 2009-04-21 16:47:46
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > RGB (dużo lepszy niż component) jak również YPbPr (luminancja +
    > sygnały różnicowe - chyba najlepszy).

    Niby w czym jest lepszy YPbPr od RGB

  • 75. Data: 2009-04-21 17:10:09
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 21.04.2009 Gienek <g...@s...pl> napisał/a:

    > Niby w czym jest lepszy YPbPr od RGB

    Imo nie ma różnicy, na elektroniczny punkt widzenia. Jedyna zaleta
    Ybr to współpraca z hdtv, dla pal nie będzie różnicy - pewnie obraz
    będzie _inny_ ale nie koniecznie lepszy, a może się okazać że na rgb
    będzie wyglądac lepiej.
    Zaletą scarta jest natomiast załączanie kanału odbiornika z chwilą
    włączenia dvd, czego component nie potrafi (przynajmniej w moim tv).

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 76. Data: 2009-04-21 17:24:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Niby w czym jest lepszy YPbPr od RGB

    W jakości tego co widać.

  • 77. Data: 2009-04-21 20:39:53
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    > Zaletą scarta jest natomiast załączanie kanału odbiornika z chwilą
    > włączenia dvd, czego component nie potrafi (przynajmniej w moim tv).

    Inną zaletą jest przesyłanie teletextu czego nie uświadczymy przy
    componencie

  • 78. Data: 2009-04-22 05:34:49
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > W jakości tego co widać.

    Trochę to naciągane

  • 79. Data: 2009-04-22 05:51:45
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnguruu4.sit.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    mówimy oczywiście o RGB w złączu SCART. :-)

    sygnał RGB w SCART to maksymalnie 625 linii i to z przeplotem, natomiast
    sygnał componentowy może przenosić sygnał HD i to progresywny (a więc bez
    przeplotu http://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_scan ). :-)

    Oczywiście jak na DVD ustawisz YPbPr z przeplotem to różnicy z RGB nie
    uświadczysz. :-)
    U mnie na DVD Cyberhome 462 różnica między RGB a YPbPr progresywnym jest
    minimalna, ale zauważalna z 1m. :-)

  • 80. Data: 2009-04-22 06:14:32
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Gienek pisze:

    > Trochę to naciągane

    pewnie, lepiej zamiast pc-ta wrócić do amigi.

    pawell