    Date: Wed, 04 Jan 2012 15:23:04 +0100
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: czemu: jeden system + ró?ne kompilatory = problem?

    W dniu 2012-01-04 14:55, Bartlomiej Lidke pisze:
    > [....]

    > nie rozwiaze Ci to problemu bledow w bibliotekach w innych wersjach
    > na srodowisku uzytkownika. a w jaki sposob stwierdzasz ze biblioteka jest
    > porzadna? czy np. gtk jest porzadne?

    Nie potrzebowałem używać, więc nie wiem, czy jest porządne.

    > czyli narobiles sobie roboty. ktos inny wrzuci do swojego google-earth
    > czy czegostam innego wymagana biblioteke i wogole nie ma tego problemu

    Tam, gdzie jest balagan, to jest wlasnie robota, puchnące niepotrzebnie
    pliki wykonywalne, bo ufać bibliotekom zewnętrznym nie można. WIęcej,
    biblioteka się rozwija działa lepiej, ale użytkownik z tego nie
    skorzysta....

    > acha. a jak rozwiazac ten problem fafnastu wymaganych bibliotek po stronie
    > uzytkownika i to jeszcze w konkretnych wersjach? inaczej niz wpakowac je
    > do swojego podkatalogu 'lib' i bez statycznego linkowania?

    wpakować można, ale jako instalowane warunkowo, tudzież wypisać wymagane
    biblioteki i zostawić użytkownikowi to by je posiadal - wszystko zależy
    od popularności.

    > amigowcem nie jestem ale:
    > - jakich zewnetrznych rozwijajacych sie od 15 lat bibliotek ten program uzywa?

    Rozwija się choćby cały pakiet MUI (tak wyglądał kiedyś:
    http://www.sasg.com/mui/ do wersji 3.8, teraz wersja 4.0 posiada
    przepisane biblioteki ze zmienioną funkcjonalnością - jedna z wersji
    została zintegrowana z systemem MorphOS
    http://morphos-team.net/index.html). Zmieniły się też funkcje systemowe.

    > - czym sa fontengine.library oraz post.library?

    jednymi z wymaganych bibliotek? Na tyle mało popularnymi w danym
    okresie, że autor postanowił je dołączyć?

> [...]
    >
    > Depends: kdebase-runtime, libc6 (>= 2.1.3), libgcc1 (>= 1:4.1.1), libice6
    > (>= 1:1.0.0), libkdecore5 (>= 4:4.4.0), libkdeui5 (>= 4:4.3.4), libkio5
    > (>= 4:4.3.4), libknewstuff3-4 (>= 4:4.4.0), libknotifyconfig4 (>= 4:4.3.4),
    > libkrossui4 (>= 4:4.3.4), libmlt++3, libmlt3, libnepomuk4 (>= 4:4.3.4),
    > libqt4-dbus (>= 4:4.6), libqt4-network (>= 4:4.6), libqt4-svg (>= 4:4.6),
    > libqt4-xml (>= 4:4.6), libqtcore4 (>= 4:4.6.1), libqtgui4 (>= 4:4.6.2),
    > libsm6, libstdc++6 (>= 4.2.1), libx11-6, libxau6, libxdmcp6, libxext6,
    > libxft2 (>> 2.1.1), libxpm4, kdenlive-data (= 0.7.8-1.2), melt, ffmpeg

    Np tym, że nie wypisano wymaganych bibliotek systemowych, które są nie
    istotne, po za minimalną wersja pakietu? Można by wypisać biblioteki
    MUI, których ten program potrzebuje w minimalnych wersjach, ale zamiast
    tego wpisano, że pakiet ma być co najmniej w wersji 3.x

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl