    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: curling i elektronika
    Date: Fri, 19 Feb 2010 19:44:41 +0100

    On Fri, 19 Feb 2010 17:55:19 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Zamarzać -- tak. Parować -- nie. W tej zabawie chodzi właśnie o to,
    >żeby wodę rozbić na jak najmniejsze cząstki, które w otoczeniu
    >mrożnego powietrza skrystalizują. Odparowanie, to jedna z metod,
    >skuteczna w warunkach syberyjskich. W inny sposób robią to armatki
    >śniegowe, skuteczne równiez w łagodniejszym klimacie.

    Tylko ze woda oprocz wysokiego ciepla wlasciwego, ma tez wysokie
    cieplo parowania. Po odparowaniu ok 20% wrzatku zostaje nam 80%
    lodowatej wody.

    woda nie jest przegrzana, wiec sama sie nie rozbije na drobne krople,
    temperatura wplyw na napiecie powierzchniowe ma maly, na lepkosc zdaje
    sie wiekszy .. wychodzi mi na to ze przy chlusnieciu zimnej wody
    bedzie widac jak woda spada, a przy chlusnieciu wrzatku nadal z 80%
    wody spada, ale byc moze przez powstajaca mgle/szron tego nie widac
    :-)

    J.