  • 1. Data: 2010-03-25 20:45:53
    Temat: corsa b zapach benzy w srodku ciag dalszy po pol roku
    Od: "hsd" <l...@l...pl>

    Czesc
    I mam znowu problemik, zmowu mi pachnie i to dosc intensywnie w kabinie
    benzyna po 2h jazdy po miescie mam dosc nie da sie wytrzymac poprostu.
    Nikt nie moze znalesc przyczyny a objawy sa takie w zime jest ok,
    ale latem i wiosna jak jest cieplej tak jak dzisiaj smierdzi strasznie.
    Byc moze jest to zwiazane z otwarciem szyb? Pomozcie bo ja juz nie mam
    pomyslu
    bylem mechanicy i elektrycy nie wiedza o co chodzi na dodatek
    jak podjedza do fachowca to nagle wszystko jest ok;).
    Umylem silnik i sprawdzilem przewody i uszczelke od pompy i te elementy sa
    ok.
    Silnik x12sz? Macie jakies pomysly?

    hsd

  • 2. Data: 2010-03-25 20:54:58
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 25-03-2010 o 20:45:53 hsd <l...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > jak podjedza do fachowca to nagle wszystko jest ok;).
    > Umylem silnik i sprawdzilem przewody i uszczelke od pompy i te elementy

    Nieszczelność w układzie odpowietrzania zbiornika

  • 3. Data: 2010-03-25 21:19:47
    Od: "hsd" <l...@l...pl>

    > Nieszczelność w układzie odpowietrzania zbiornika

    Jak to sprawdzić trzeba wymontować cały bak?
    A korek wlewu paliwa powien być z odpowietrzeniem bo mam kupiony
    jakis nieorginalny z dziurkami.

  • 4. Data: 2010-03-25 21:28:51
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    hsd wrote:

    > Jak to sprawdzić trzeba wymontować cały bak?
    > A korek wlewu paliwa powien być z odpowietrzeniem bo mam kupiony
    > jakis nieorginalny z dziurkami.

    Korek w benzynowych autach mlodszych niz 15 letnie a moze i 20 letnie
    zawsze jest szczelny a odpowietrzenie dokonuje sie poprzez filtr weglowy z
    ktory
    wylapuje opary benzyny i co pewien czas wpuszcza je do kolektora ssacego
    gdzie sa spalane

  • 5. Data: 2010-03-25 21:39:11
    Od: "hsd" <l...@l...pl>

> [...]
    > ktory
    > wylapuje opary benzyny i co pewien czas wpuszcza je do kolektora ssacego

    to korek z cyklu takich
    http://allegro.pl/item936309563_korek_wlewu_paliwa_o
    pel_1992_2009_nowy.html#gallery
    posiada on male dziurki (ok 4)

  • 6. Data: 2010-03-26 13:53:23
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-03-25 20:45, hsd pisze:
> [...]
    > jak podjedza do fachowca to nagle wszystko jest ok;).
    > Umylem silnik i sprawdzilem przewody i uszczelke od pompy i te elementy sa

    A jak nie korek, to któryś przewód (może przelewoy czy coś) w lecie pod
    wpływem temperatury nieco zwiększą swój rozmiar, a że jest już leciwy i
    sparciały to opary przedostają się na zewnątrz. Wszystko zależy od
    konstrukcji baku - zajrzyj pod tapicerkę od strony wlewu paliwa, na
    pewno znajdziesz tam przyczynę.

  • 7. Data: 2010-03-26 17:52:58
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-03-25 20:45, hsd pisze:

    > Umylem silnik i sprawdzilem przewody i uszczelke od pompy i te elementy sa
    > ok.
    > Silnik x12sz? Macie jakies pomysly?

    Gdy jezdzilem Corsa 1.4i C14NZ mialem spore problemy z bakiem. Wpierw
    objawialy sie glosna praca pompy paliwa, nastepnie zassalo zbiornik tak,
    ze z 45l zrobilo sie 20. Wszystkiemu winny okazal sie uklad recyrkulacji
    par paliwa. Pod nadkolem prawego, przedniego kola znajduje sie filtr
    weglowy. Do filtra dochodza trzy weze gumowe: jeden ze zbiornika, drugi
    z kolektora i trzeci z ... atmosfery. Przy kolektorze jest zawor
    pneumatyczny lub elektromagnetyczny, ktory oproznia zbiornik par, przez
    co nastepuje odpowietrzanie zbiornika. Powietrze w druga strone
    dystrybuowane jest poprzez wezyk wyprowadzony w atmosfere. Ten wezyk
    jest dosc niefortunnie umieszczony. Potrafi sie zatkac od blota spod
    kol. Znajdz filtr, przeczysc ten wezyk i sprawdz, czy nie odksztalcil Ci
    sie juz zbiornik. Jesli to nastapilo, najbardziej prawdopodobnym
    miejscem nieszczelnosci bedzie pokrywa pompy paliwa. U mnie doszlo do
    tego, ze zatankowanie pod korek bylo nie mozliwe, gdyz paliwo uciekalo
    wlasnie pokrywka.
    Odglos przypominajacy uszkodzenie pompki paliwa pochodzil z korka wlewu,
    ktory byl tymczasowym odpowietrznikiem. W oryginale korek musi byc szczelny.

    Ps. w archiwum PMS znajdziesz moje posty na ten temat. Rok ok. 2005-2006.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

  • 8. Data: 2010-03-30 21:14:02
    Od: "hsd" <l...@l...pl>

    Zmienilem na szczelny korek od nissana tylko bez kluczyka a nie mam
    centralnego i sie
    troche boje, teraz juz nic nie pachnie bezyna dzieki za porady;)

    hsd

  • 9. Data: 2010-04-01 17:25:03
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-03-30 21:14, hsd pisze:
    > Zmienilem na szczelny korek od nissana tylko bez kluczyka a nie mam
    > centralnego i sie
    > troche boje, teraz juz nic nie pachnie bezyna dzieki za porady;)
    >
    > hsd

    A pytałeś się ile kosztuje nowy w salonie? Czasem są to kwoty rzędu
    40pln pod kluczyk.