eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaco zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect.... › Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
    Date: Thu, 4 Jun 2015 01:29:03 +0200
    <mk6q02$1hh$1@usenet.news.interia.pl> <mk8ctb$bio$1@node2.news.atman.pl>
    <mk9r63$apv$1@usenet.news.interia.pl> <mka0e4$thf$1@node2.news.atman.pl>
    <556c1f92$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
    <mkhqff$i4d$1@node2.news.atman.pl> <g...@n...chmurka.net>
    <mkkpqb$if6$1@node2.news.atman.pl>
    <556deeab$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    <mkkvqv$p7n$1@node2.news.atman.pl>
    <556eb012$0$2191$65785112@news.neostrada.pl>

    news:556eb012$0$2191$65785112@news.neostrada.pl...

    > No wiesz - brak wlasciwych narzedzi. Ale myslisz ze teraz lepiej ?
    > samochod wymaga wielu specjalizowanych przyrzadow, a mechanik "ogolny" -
    > na wszystkie go nie stac ...

    Jeśli ma łeb na karku i wie, na czym stoi, to i bez przyrządów dobrze
    przynajmniej część zadań zrobi. Jeśli wie, jak działa, jak zachowuje się
    dany podzespół a. gdy jest sprawny, b. gdy jest popsuty, jesli wie, jak to
    stwierdzić, to może to dłużej potrwa, ale sobie poradzi. Trochyę jak w
    filmie Czułe Miejsca, z roku 1980, z Michałem Juszczakiewiczem w roli
    głównej.

    > No, jak sie zdejmuje, to zazwyczaj w celu zalozenia nowego.
    > A jak sie zaklada nowe fachowo, to sie lekko stuka mlotkiem :-)

    Mechanior się na meczyk, czy chlanko spieszy, to co się będzie jebał z
    delikatnością? Pieprznie młotem w łożysko, aż zejdzie, a nowego brak, więc
    założy to stare, byle szybciej. Moją Mamę (bo to ona kierowała) raz w
    podobny sposób załatwili, choć nie pamiętam, na czym naprawa polegała, ale
    czy to pośpiech, czy niedbalstwo, mogło się bardzo źle skończyć, skutek był
    bardzo poważny, znów na szczęście, że bez większych skutków "ubocznych".
    Tylko coś się urwało ważnego, nie pamiętam co.

    > czopy ? W przegubach napędowych ?

    Yhy... Wiem, że problem był niestety, nieco powszechniejszy, w TV też się
    ludzie skarżyli, że im kółko zapragnęło własnej drogi życiowej...

    > Ja nie wiem dokladnie co tam pekalo, ale te przeguby to byl slaby punkt
    > syreny ... tylko ze one byly niefachowo zrobione.

    A to swoją drogą, przedni napęd, co zimą miało zalety (w razie poślizgu
    wyciągało na prosto, przynajmniej tę moją). Przeguby takowoż, łamały się
    OIDP krzyżaki, poprzedzone to było, czasem przez kilkaset km, stukaniem,
    zwłaszcza na zakrętach, albo też chrobotaniem na nierównych drogach, aż coś
    chrupnęło i auto traciło napęd, a wskazówka prędkościomierza pokazywała, że
    auto jedzie. Podobno niektórzy blokowali jakoś urwany przegub i jechali
    ostrożnie. Dwa, czy trzy razy, mam to zaliczone.

    > Zdarza sie. Choc ten "szew" to chyba zaden szew, tylko slad po zlaczeniu
    > formy ...

    Ale jakoś chujałowo to robili, skoro na tym sladzie lubiło pękać...

    > Z drugiej strony - stoje sobie kiedys w korku na zakopiance, na poboczu
    > pare aut z podniesiona maska, a w mojej 15+ lat sierrze wskazowka
    > termometru jak przynitowana.

    Odkurzone, nieskamieniałe, to i chłodzenie sprawne. Dość skuteczną, choć
    mało komfortową metodą radzenia sobie w takiej sytuacji, było włączenie
    ogrzewania na full, wtedy często temperatura spadała dość znacznie i można
    było chociaż spokojniej zajechać w jakieś lepsze do postoju miejsce, by to
    postygło. (tak, ogrzewanie gorącym latem...)

    > No ale np wezyki paliwa musialem zmieniac - guma sparciala na wylot

    No, guma w ogóle nie przepada za produktami naftowymi... Psiknij WD40 - guma
    do żucia odchodzi jak cukier od wody.

    896510439 896126048
    (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)