-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
Date: Thu, 4 Jun 2015 01:29:03 +0200
Organization: Centrala telefoniczna Pentaconta GCI
Lines: 84
Message-ID: <mko2jp$qie$1@node2.news.atman.pl>
References: <mk4rsh$m31$1@dont-email.me> <5565f691$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>
<g...@n...chmurka.net>
<mk6q02$1hh$1@usenet.news.interia.pl> <mk8ctb$bio$1@node2.news.atman.pl>
<mk9r63$apv$1@usenet.news.interia.pl> <mka0e4$thf$1@node2.news.atman.pl>
<556c1f92$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
<mkhqff$i4d$1@node2.news.atman.pl> <g...@n...chmurka.net>
<mkkpqb$if6$1@node2.news.atman.pl>
<556deeab$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
<mkkvqv$p7n$1@node2.news.atman.pl>
<556eb012$0$2191$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "ACMM-033" <v...@i...pl>
NNTP-Posting-Host: 89-77-163-134.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1433374137 27214 89.77.163.134 (3 Jun 2015 23:28:57 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Jun 2015 23:28:57 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 150603-1, 2015-06-03), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:682080
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:556eb012$0$2191$65785112@news.neostrada.pl...
>>Konia z rzędem temu, jeśli choć ćwierć produkcji, warsztatów, stosowała
>>się do wytycznych producenta.
>
> No wiesz - brak wlasciwych narzedzi. Ale myslisz ze teraz lepiej ?
> samochod wymaga wielu specjalizowanych przyrzadow, a mechanik "ogolny" -
> na wszystkie go nie stac ...
Jeśli ma łeb na karku i wie, na czym stoi, to i bez przyrządów dobrze
przynajmniej część zadań zrobi. Jeśli wie, jak działa, jak zachowuje się
dany podzespół a. gdy jest sprawny, b. gdy jest popsuty, jesli wie, jak to
stwierdzić, to może to dłużej potrwa, ale sobie poradzi. Trochyę jak w
filmie Czułe Miejsca, z roku 1980, z Michałem Juszczakiewiczem w roli
głównej.
>>Także jakość części bywała, że lepiej nie mówić. I dziwić się, że
>>obtłuczone młotem przy zdejmowaniu łożysko potrafiło pęknąć w trakcie
>>jazdy?
>
> No, jak sie zdejmuje, to zazwyczaj w celu zalozenia nowego.
> A jak sie zaklada nowe fachowo, to sie lekko stuka mlotkiem :-)
Mechanior się na meczyk, czy chlanko spieszy, to co się będzie jebał z
delikatnością? Pieprznie młotem w łożysko, aż zejdzie, a nowego brak, więc
założy to stare, byle szybciej. Moją Mamę (bo to ona kierowała) raz w
podobny sposób załatwili, choć nie pamiętam, na czym naprawa polegała, ale
czy to pośpiech, czy niedbalstwo, mogło się bardzo źle skończyć, skutek był
bardzo poważny, znów na szczęście, że bez większych skutków "ubocznych".
Tylko coś się urwało ważnego, nie pamiętam co.
>
>>Że urywały się czopy (BARDZO NIEBEZPIECZNE, zdarzyło się dwa razy, na
>>szczęście prędkość nie była wielka i udało się zatrzymać auto - hamulce
>>były dwuobwodowe).
>
> czopy ? W przegubach napędowych ?
Yhy... Wiem, że problem był niestety, nieco powszechniejszy, w TV też się
ludzie skarżyli, że im kółko zapragnęło własnej drogi życiowej...
> Ja nie wiem dokladnie co tam pekalo, ale te przeguby to byl slaby punkt
> syreny ... tylko ze one byly niefachowo zrobione.
A to swoją drogą, przedni napęd, co zimą miało zalety (w razie poślizgu
wyciągało na prosto, przynajmniej tę moją). Przeguby takowoż, łamały się
OIDP krzyżaki, poprzedzone to było, czasem przez kilkaset km, stukaniem,
zwłaszcza na zakrętach, albo też chrobotaniem na nierównych drogach, aż coś
chrupnęło i auto traciło napęd, a wskazówka prędkościomierza pokazywała, że
auto jedzie. Podobno niektórzy blokowali jakoś urwany przegub i jechali
ostrożnie. Dwa, czy trzy razy, mam to zaliczone.
>>górę. Przyczyną okazała się gumowa fajka, ta szeroka wychodząca z głowicy,
>>pękła... po szwie...
>
> Zdarza sie. Choc ten "szew" to chyba zaden szew, tylko slad po zlaczeniu
> formy ...
Ale jakoś chujałowo to robili, skoro na tym sladzie lubiło pękać...
>
> Z drugiej strony - stoje sobie kiedys w korku na zakopiance, na poboczu
> pare aut z podniesiona maska, a w mojej 15+ lat sierrze wskazowka
> termometru jak przynitowana.
Odkurzone, nieskamieniałe, to i chłodzenie sprawne. Dość skuteczną, choć
mało komfortową metodą radzenia sobie w takiej sytuacji, było włączenie
ogrzewania na full, wtedy często temperatura spadała dość znacznie i można
było chociaż spokojniej zajechać w jakieś lepsze do postoju miejsce, by to
postygło. (tak, ogrzewanie gorącym latem...)
>
> No ale np wezyki paliwa musialem zmieniac - guma sparciala na wylot
No, guma w ogóle nie przepada za produktami naftowymi... Psiknij WD40 - guma
do żucia odchodzi jak cukier od wody.
--
Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
896510439 896126048
(ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
(A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)
Następne wpisy z tego wątku
- 04.06.15 04:14 A.L.
- 04.06.15 06:26 Maciek
- 04.06.15 11:54 ACMM-033
- 04.06.15 12:15 ACMM-033
- 05.06.15 11:51 Gof
- 05.06.15 11:57 Gof
- 05.06.15 12:03 Gof
- 05.06.15 12:07 Gof
- 05.06.15 12:34 J.F.
- 05.06.15 14:01 RoMan Mandziejewicz
- 05.06.15 21:39 ACMM-033
- 05.06.15 21:40 ACMM-033
- 05.06.15 21:48 Czarek
- 05.06.15 22:06 ACMM-033
- 06.06.15 05:20 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]