  • 11. Data: 2010-02-27 14:59:33
    Temat: Re: co zamiast i780?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@b...chello
    .pl...
    > Niesty czlowiek uczy sie na bledach, ja tez wybralem i780 bo ma automape...
    > gdybym wiedzial ze WM to takie badziewie, a dowiedzialem sie dopiero
    > podczas uzytkownia tego telefonu... to bym postapil zupelnie inaczej,
    > kupilbym jakis zwykly telefon, albo wlasnie cos z androidem, wtedy jeszcze
    > niestety nie bylo androidow jak kupowalem i780...
    > a do nawigacji kupilbym cos dedykowanego, ludzie polecaja nawet te tanie
    > jakis larki...

    Larki są dobre, bo tanie i polskie. Zwłaszcza, że ekran jest większy, niż w
    telefonie. Osobiście nie przepadam zbytnio za automapą. Dla mnie mapamap jest
    znacznie lepsza. Tomtom'a nie chcę komentować, bo takiej złej mapy jeszcze nie
    widziałem.
    Niestety to urok, że WM trochę muli. Nie jest źle, ale zawsze może być lepiej.

  • 12. Data: 2010-02-27 15:05:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 27 Feb 2010 15:59:33 +0100, qwerty napisał(a):

    > znacznie lepsza. Tomtom'a nie chcę komentować, bo takiej złej mapy jeszcze nie
    > widziałem.

    tak, to prawda, często mają fatalne łączniki

    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł
    "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 13. Data: 2010-02-27 15:07:21
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Osobiście nie przepadam zbytnio za automapą. Dla mnie
    > mapamap jest znacznie lepsza.

    Szkoda ze nie ta grupa bo chetnie bym podyskutowal na ten temat..po
    kilku latach meczenia sie z M.M. wyj..em to g.. i automapa przyniosla
    ukojenie.

    szwagier

  • 14. Data: 2010-02-27 15:17:55
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 27 lut 2010 o 15:32 GMT, Waldek Godel napisał(a):

    > A co ci tak straszliwie badziewnie działa w tym systemie?

    Sam telefon ograniczajac sie do funkcji czysto telefonowych + sms dziala
    poprawnie, da sie dzwonic i odbierac polaczenia, da sie calkiem wygodnie
    dzieki wbudowanej klawiatruze qwerty pisac smsy...
    ale na tym zalety sie koncza... WM nie jest ergonomicznym system, na
    poczatku jak bylem podjarany nowym telefonem i ze mam WM, probowalem szukac
    i sciagac jakies rozne programy, aplikacje, tylko wlasnie, raz ze to
    szukanie jest dosyc uciazliwe, dwa ze malo co ciekawego mozna znalesc...

    W androdzie mam wszystko na miejscu, czyli wyszukiwarka aplikacji gdzie
    znajduje co potrzeba i klikam install, no i jest jednak sporo ciekawych
    aplikacji... no i ergonomia i uzywalnosc nieporownywalna...

    Zadzialalo naturalne prawo przetrwania -> silniejszy wygrywa, w moich
    rekach, majac telefon z WM i drugi z Androidem, ten z WM jest na wymarciu...,
    uzywam go jak musze...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 15. Data: 2010-02-27 15:25:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 27 Feb 2010 16:17:55 +0100, Brzezi napisał(a):

> [...]
    > i sciagac jakies rozne programy, aplikacje, tylko wlasnie, raz ze to
    > szukanie jest dosyc uciazliwe, dwa ze malo co ciekawego mozna znalesc...

    a co takiego uciążliwego? czym tak bardzo się różni wyszukiwanie po tysiącu
    stron jednego dobrego programu od szukania jednego dobrego programu wśród
    tysięcy badziewnych w androidowym sklepie?
    Bo jak na razie jedno i drugie sprowadza się do tego samego - wyszukania
    odpowiednio zaufanego forum, na którym są informacje od innych osób, co
    jest warte uwagi, a czego unikać. Najlepiej ze screenshotami. O
    przepraszam, zapomniałem, że w Androidzie trzeba hakować system, zeby
    zrobić screenshota. A może się coś zmieniło ostatnio?

    > W androdzie mam wszystko na miejscu, czyli wyszukiwarka aplikacji gdzie

    tak, to prawda, akurat, masz w jednym miejscu - w pamięci telefonu, bo na
    karcie się już nie da (nie w prosty, dostępny każdemu użytkownikowi sposób)

    > znajduje co potrzeba i klikam install, no i jest jednak sporo ciekawych
    > aplikacji... no i ergonomia i uzywalnosc nieporownywalna...

    O.. to proszę, wytłumacz, jak znajdujesz? No miesiąc próbowałem i ciągle
    nie mogłem. Za każdym razem musiałem sciągać z 10-15 gównianych programów,
    zanim w końcu znalazłem ten 16 który robił to co chciałem. Jak mi powiesz,
    jak się szuka, to może się przekonam... Bo już 3 razy próbowałem i za
    każdym razem dyskwalifikacja. A to był prosty zestaw czynności do
    wykonania, który wykonuję w zasadzie z każdym moim telefonem.

    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla
    dywidenda i wzrost kursu" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 16. Data: 2010-02-27 16:02:01
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 27 Feb 2010 14:57:10 +0100, Brzezi <b...@g...com> wrote:

> [...]
    >kupilbym jakis zwykly telefon, albo wlasnie cos z androidem, wtedy jeszcze
    >niestety nie bylo androidow jak kupowalem i780...

    Czy to nie jest tak, że przy Widowsie to masz odczucie, że telefon to
    jedno a ten OS to byt zupełnie z nim nie związany?

    BTW. Z tego co ja widzę, to istnieje ścisła zależnośc pomiędzy tym, że
    użytkownik co chwilę się chwali, że zainstalował
    to-i-to-i-jeszcze-tamto a posiadaniem WM. A jak taki kończy się
    chwalić, to z czasem już nie ma WM. U innych tego nie zauważyłem,
    nawet wśród nawiedzonych jabłkowców.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 17. Data: 2010-02-27 17:12:47
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    > Sam telefon ograniczajac sie do funkcji czysto telefonowych + sms dziala
    > poprawnie,
    WOW to jesteś pierwszym który to napisał. Właśnie "lag" we wpisywaniu
    numeru z kawiatury jest najwiekszym minusem w ustach krytyków WM.
    Podobnie z przegladaniem ksiazki telefoniczej. naszczeście inaczej niż w
    np omni, zamiast "odpalać" ksiażke, wybieraz z kalwiatury nazwisko....
> [...]
    > i sciagac jakies rozne programy, aplikacje, tylko wlasnie, raz ze to
    > szukanie jest dosyc uciazliwe, dwa ze malo co ciekawego mozna znalesc...
    XP i inne produkty microsoftu też nie są ergonomiczne, wprowadzają swoje
    standardy, wymuszają głupie zachowania, jednak nikt ich nie krytykuje,
    poprostu dostosowuje sie outluka czy wywala IE zastępująć firefoxem. Co
    konkretnie zirytowało Cię w WM?

    > W androdzie mam wszystko na miejscu, czyli wyszukiwarka aplikacji gdzie
    > znajduje co potrzeba i klikam install, no i jest jednak sporo ciekawych
    > aplikacji... no i ergonomia i uzywalnosc nieporownywalna...
    Tyle ze nie opowiadasz tego babci, tyko bywalcom grupy GSM, wiec przejdź
    do konkretów. Czym nagrywasz rozmowy w Androidzie? jakie masz przypisane
    programy do klawiszy? potrafi zawibrować w momencie uzyskania połaczenia?

    > uzywam go jak musze...
    jak my wszyscy...

    ToMasz

  • 18. Data: 2010-02-27 17:17:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 27 Feb 2010 18:12:47 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > programy do klawiszy? potrafi zawibrować w momencie uzyskania połaczenia?

    wysłać/odebrać plik/wizytówkę po BT, zainstalować oprogramowanie na karcie,
    wyświetlić kontakt który ma w Outlooku puste pola "imię" i "nazwisko", i
    pare jeszcze innych rzeczy.

    "WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak
    "Nokia ktorej wyciekaja pieniadze" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 19. Data: 2010-02-27 19:10:49
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 27 lut 2010 o 16:25 GMT, Waldek Godel napisał(a):

    > a co takiego uciążliwego? czym tak bardzo się różni wyszukiwanie po tysiącu
    > stron jednego dobrego programu od szukania jednego dobrego programu wśród
    > tysięcy badziewnych w androidowym sklepie?

    w tym, ze wystarczy ze skupie sie na tym czego szukam, a nie musze sie
    martwic gdzie tego szukac, poza tym, telefon nie jest wygodnym narzedzien
    do wyszukiwania po stronach www, jest po prostu aplikacja z lista
    programow, klikam "zainstaluj" i po kilku sekundach mam...

    > Bo jak na razie jedno i drugie sprowadza się do tego samego - wyszukania
    > odpowiednio zaufanego forum, na którym są informacje od innych osób, co
    > jest warte uwagi, a czego unikać.

    Nie szukam aplikacji ani opini na formu... nie potrzebuje tego... wiec nie
    wiem o czym piszesz

    >Najlepiej ze screenshotami.

    Tak, wiekszosc aplikacji podczas przedladania w GoogleMarket ma
    udostepnione screenshoty

    > przepraszam, zapomniałem, że w Androidzie trzeba hakować system, zeby
    > zrobić screenshota. A może się coś zmieniło ostatnio?

    Zapewniam Cie ze screenshoty udostepniane w GoogleMarket nie sa robione na
    telefonie...

    > tak, to prawda, akurat, masz w jednym miejscu - w pamięci telefonu, bo na
    > karcie się już nie da (nie w prosty, dostępny każdemu użytkownikowi sposób)

    Zdaje sie ze piszesz o czyms innym niz ja...

    > O.. to proszę, wytłumacz, jak znajdujesz?

    wchodze do aplikacji Market, wybieram opcje "Szukaj", wpisuje fraze, klikam
    na znaleziona aplikacje i klikam "Instaluj", juz...

    > No miesiąc próbowałem i ciągle
    > nie mogłem.

    To juz Twoj problem

    > Za każdym razem musiałem sciągać z 10-15 gównianych programów,
    > zanim w końcu znalazłem ten 16 który robił to co chciałem.

    Takie zycie, niezalezni czy to iphone, czy android, czy wm, czy symbian...
    jak nie sprawdzic czy dana aplikacj Ci odpowiada, to inaczej sie nie
    dowiesz...

> [...]
    > każdym razem dyskwalifikacja. A to był prosty zestaw czynności do
    > wykonania, który wykonuję w zasadzie z każdym moim telefonem.

    Nie mam pojecia z czym miales problem.

    Ustalmy tylko jedno, ja nie mam zamiaru prowadzic wojny co jest lepsze, bo
    mi to zwisa, mam jedno i drugie, jedno mi pasuje, drugie nie, tobie moze
    pasowac co innego, to Twoja sprawa...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 20. Data: 2010-02-27 19:19:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 27 Feb 2010 20:10:49 +0100, Brzezi napisał(a):

    > w tym, ze wystarczy ze skupie sie na tym czego szukam, a nie musze sie
    > martwic gdzie tego szukac, poza tym, telefon nie jest wygodnym narzedzien

    ja też w zasadzie nie, większość informacji mam z 2 podstawowych stron,
    plus czasem sporadycznie z może maksymalnie 5 innych.

    > do wyszukiwania po stronach www, jest po prostu aplikacja z lista
    > programow, klikam "zainstaluj" i po kilku sekundach mam...

    o widzisz.. mam to samo. też nie lubię z telefonu. Wolę z peceta, klikam
    link, daję zainstaluj i już mam. Po kilku sekundach.

    > Nie szukam aplikacji ani opini na formu... nie potrzebuje tego... wiec nie
    > wiem o czym piszesz

    dobrze, może przykład podam, skoro prostej informacji nie rozumiesz -
    szukałem aplikacji potrafiącej skanowac kody. Ale nie tylko 2D ale też
    paskowe.
    Informacje w markecie są nędzne, takoż i screenshoty. Chyba dopiero 13 albo
    14 z kolei program robił to co chciałem a i tak nie do końca. A licznik
    pobrań stuka, później wychodza informacje prasowe - "miliony pobrań z
    marketu"... a 80% z nich kończy się skasowaniem aplikacji po chwili.

    > Tak, wiekszosc aplikacji podczas przedladania w GoogleMarket ma
    > udostepnione screenshoty

    Tak, widziałem. Niestety.

    > Zapewniam Cie ze screenshoty udostepniane w GoogleMarket nie sa robione na
    > telefonie...

    Właśnie, to mam na myśli. Więc sa minimalne szanse, że są robione przez
    użytkowników, pokazujących najważniejsze cechy użytkowe.

    > Zdaje sie ze piszesz o czyms innym niz ja...

    tak, trochę.

    > wchodze do aplikacji Market, wybieram opcje "Szukaj", wpisuje fraze, klikam
    > na znaleziona aplikacje i klikam "Instaluj", juz...

    Przykład powyżej - życzę powodzenia. I sporej ilości wolnego czasu.

    > Takie zycie, niezalezni czy to iphone, czy android, czy wm, czy symbian...
    > jak nie sprawdzic czy dana aplikacj Ci odpowiada, to inaczej sie nie
    > dowiesz...

    ależ dowiaduję się - wchodzę na xda-developers czy pdaclub, widzę
    wypowiedzi ludzi, widze jakie problemy mają z tym, w zasadzie odsetek
    nieudanych pobrań jest kilka rzedów niższy niż w androidzie.

    > Nie mam pojecia z czym miales problem.

    szkoda, bo usiłuję cały czas pisać o tym...

    > Ustalmy tylko jedno, ja nie mam zamiaru prowadzic wojny co jest lepsze, bo
    > mi to zwisa, mam jedno i drugie, jedno mi pasuje, drugie nie, tobie moze
    > pasowac co innego, to Twoja sprawa...

    Ależ oczywiście. Choć byłoby miło, jakby informacje o tym pisane na grupie
    miały choćby pozory obiektywności

    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam
    racje)" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski