  • 21. Data: 2011-08-20 20:37:52
    Temat: Re: co mi mogą zrobić jak kupie auto z Francji i nie zarejestuje ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:j2orf3$n0g$1@inews.gazeta.pl...

    > (...)
    > Tak na trzeźwo takie głupoty piszesz? PRzecież jak spowodujesz stłuczkę,
    > to będziesz ją spłacał długo, a jak wypadek to do końca życia. Wystarczy
    > najmniejsza kontrola - i auto wraca na lawecie.

    > kiedyś polak nie mógł korzystać z zagranicznego OC, ale moze to sie
    > zmieniło - sądząc po wielu autach na drogach z kierownicą po lewej
    > stronie. może mnie ktoś uświadomić jak to jest teraz?

    zagramaniczne możesz mieć, ale ono jest droższe od tego polskiego, no i
    działą tak długo jak jest ważne - samemu już nie przedłużysz, chyba, ześ na
    stałe zamieszkujący tam i masz na to jakieś papiery (karta stałęgo pobytu
    itp). Wykupić zagraniczne możesz - krótkoterminowe. 3dni, maks miesiąc - w
    zależności od kraju.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 22. Data: 2011-08-20 21:06:25
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > na stałe zamieszkujący tam i masz na to jakieś papiery (karta stałęgo
    > pobytu itp). Wykupić zagraniczne możesz - krótkoterminowe. 3dni, maks

    jeśli kolega (Hans) przyjedzie do mnie z Niemiec swoim samochodem(Audi).
    Czy ja mogę legalnie pożyczyć jego niemieckie auto i jeździć nim po Polsce?

    ToMasz

  • 23. Data: 2011-08-20 21:42:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "PM" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ?to chyba podpucha ten wątek
    >
    > ale....
    >
    > gdyby kupić autko we francji (czy gdzieś tam)
    > nic nie wyrejestrowywać (kupuję sobie jakiś anonimowy jan kowalski)
    > a ja mam tylko kartkę z umową użyczenia pojazdu od jana kowalskiego
    > albo nawet nic nie mam - w końcu nikt nie zgłasza kradzieży tego
    > samochodu.
    > w przypadku gdy samochód ma ważne przeglądy zagraniczne i ubezpieczenie
    > za granicą, to można mi skoczyć.

    no, pod warunkiem, ze to zagraniczne ubezpieczenie jest ważne, a jak nie to
    będzie droższe niż w polsce i Ty nie możesz go wykupić, tylko Jan Kowalski.
    Poza tym jak ktoś sprzeda auto to wyrejestruje, a w przypadku francji możesz
    przerejestrować na siebie - wyrabiając tzw karte eksportową. Dalej masz
    problem z ubezpieczeniem.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 24. Data: 2011-08-20 21:43:12
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > jeśli kolega (Hans) przyjedzie do mnie z Niemiec swoim samochodem(Audi).
    > Czy ja mogę legalnie pożyczyć jego niemieckie auto i jeździć nim po
    > Polsce?

    możesz.
    Pytanie skąd weźmiesz ubezpieczenie Hansa?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 25. Data: 2011-08-20 22:07:36
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kuba \(aka cita\) <y...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    możesz
    > przerejestrować na siebie - wyrabiając tzw karte eksportową. Dalej masz

    a teraz mi wpadło do głowy - a na cypryjska firme mogę sobie kupić ?
    i zarejestrować "pocztą/przez internet" ?

  • 26. Data: 2011-08-20 23:18:53
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > 3. OC frakcuskiego nie ma i nie będzie miał, a kolega pisał o OC polskim
    > do francuskich tablic. OC takie można wykupić, choć tak naprawde nie
    > jest ono ważne w PL - taki kolejny polski paradoks (jak to, że do
    > obliczania składki AC bierze sie inną podstawe niż do obliczenia wypłaty
    > odszkodowania z tego samego ubezpieczenia).

    Rozwiń proszę.
    Sam gdy kupowałem samochód miałem francuskie tablice i OC z Liberty
    Direct na 30 dni właśnie do francuskich tablic.
    Czy było ono nieważne?

    [inna sprawa, że chyba ani kilometra nie przejechałem w tym stanie, ale
    sprzedający - i owszem]

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 27. Data: 2011-08-20 23:38:36
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Witam,

    > Pomysł mam taki:

    > kupić auto "do przerejestrowania" sprowadzone z Francji

    > Tylko tam jakieś głupie opłaty są bo silnik 3.5 litra

    > a ja wole nie mieć na to kasy, wiem że jak kupiłem w Polsce

    > to mogę nie przerejestrowywać latami a czy mogę jeździć

    > na francuskich blachach (obywatelstwo jak na razie tylko Polskie) ?

    > OC i przeglądu nie mam zamiaru robić, no chyba że mi coś odbije

    > to OC kupie ale to się chyba da na Francuskie (ew czy przez neta

> [...]

    Już\ Ci napisali że sporo może kosztować. To może pojechać po całości. Mając
    wzór polisy wydrukować sobie swoją. Pieczątkę z przeglądem do dowodu też sobie
    można na francuski wzór zamówić. Mało prawdopodobne żeby przeciętny niebieski
    był ekspertem od francuskich ubezpieczeń i przeglądów. Czy francuziki czasami
    nie mają na tablicach jakiś danych o przeglądach czy dacie rejestracji? Bo wtedy
    sprawa by się trochę komplikowała. Niebiescy nie są zbyt skorzy do rozmów z
    obcokrajowcami, bo raczej na migi mogą to robić. Jeszcze po francusku. Jak się
    samemu nie podłożyć to do końca życia można by tak jeździć.

  • 28. Data: 2011-08-20 23:49:56
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 20.08.2011 21:42, Kuba (aka cita) pisze:

    > no, pod warunkiem, ze to zagraniczne ubezpieczenie jest ważne, a jak nie
    > to będzie droższe niż w polsce i Ty nie możesz go wykupić, tylko Jan
    > Kowalski.

    Policzylem sobie, ze dla anglika mojego i zony (jedno male, drugie duze)
    w perspektywie 4 lat bardziej sie oplaca ubezpieczenie irlandzkie lub
    polskie "graniczne" niz przekladka i rejestracja w Polsce (kupno
    zadbanych takich aut w Polsce to juz wogole jakis kosmos), wiec sprawa
    nie jest znowu taka oczywista ... nawet wliczajac coroczny wypad w
    odwiedziny do znajomych na zrobienie przegladu.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 29. Data: 2011-08-21 00:21:39
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-20 23:49, RadekNet pisze:

> [...]
    > nie jest znowu taka oczywista ... nawet wliczajac coroczny wypad w
    > odwiedziny do znajomych na zrobienie przegladu.

    Tylko jeden maly szkopul: kierownica nie po tej stronie utrudniajaca
    poruszanie sie po naszych waskich i kretych drogach...

    --
    venioo
    GG:198909

  • 30. Data: 2011-08-21 00:22:56
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-20 23:38, kogutek pisze:

> [...]
    > obcokrajowcami, bo raczej na migi mogą to robić. Jeszcze po francusku. Jak się
    > samemu nie podłożyć to do końca życia można by tak jeździć.

    jestes genialny, jutro kupuje francuza ;)

    --
    venioo
    GG:198909