  • 21. Data: 2009-01-23 13:39:51
    Temat: Re: co kupić żeby robić zdjęcia w nocy zwierzętom bez lampy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 22.01.2009 kugel <s...@s...pl> napisał/a:
    > Funkcje noktowizyjne ma znienawidzony na tej grupie Sony F828. W
    > działaniu ich nie sprawdzałem , więc za efekty nie mogę ręczyć.

    Aż zerknąłem do archiwum... faktycznie, niezła shiza była w okolicach
    2004-2005. F828 wypada MZ kiepsko w trybie nocnym zarówno z wbudowanym
    jak i zewnętrzym (sony'owym) promiennikiem - wiązka jest najczęściej zbyt
    skupiona i nie wygląda to ciekawie. Poza tym to całkiem przyzwoity aparat
    :)

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2009-01-23 14:30:32
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@b...spamu.toya.net.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jak to nie ma, jak są:
    > http://www.allegro.pl/item536827583_podczerwien_bepr
    zewodowy_wyzwalacz_lamp_blysk.html
    > co prawda to nie lampa błyskowa, i nie bardzo wiadomo jakie ma parametry,
    > ale jest niezbyt droga,
    To równie dobrze można "doświetlać" pilotem do TV

  • 23. Data: 2009-01-23 14:40:15
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@b...spamu.toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:glcklr$492$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > To równie dobrze można "doświetlać" pilotem do TV

    nieprawda, moc jest różna

  • 24. Data: 2009-01-23 15:02:02
    Od: "Piotr Jurczak" <c...@g...pl>

    Użytkownik "kolega" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy można kupic aparat mający coś na kształt promiennika podczerwieni, aby
    > im nie byskać w oczy a robić jakieś fajne foty?
    >
    > Wystawiłem tam teraz karmi z sianem i przychodza super okazy ale nie moge
    > robić im fotek z lampą , lampa nie wchodzi w gre bo je przestasze
    > tam jest taki półmrok bo niedaleko jest lampa uliczna a ja przyczajony
    > leże w stodole na sianie powyżej karmika i próbuje focić ale bez sprzętu i
    > chyba
    > promienników podczerwieni to nie wyjdzie .
    >
    > Czytając tę grupę wiem, że macie ogromną wiedze podpowiedzcie coś

    Policja i Straż miejska mają takie aparaty, nie wiem czy wypożyczają :)
    pozdrawiam
    Piotrek J

  • 25. Data: 2009-01-23 22:53:19
    Od: q...@o...pl

    > Chyba najtaniej wyniesie Cie zakup jakiegos starego Soniacza

    Można kupić któryś z nowszych z serii H. Nie tylko mają NightShot, ale i dużą
    ogniskową odpowiednią do fotografowania zwierzaków.

  • 26. Data: 2009-01-23 23:00:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Piotr Jurczak pisze:

    > Policja i Straż miejska mają takie aparaty, nie wiem czy wypożyczają :)

    Są fabrycznie modyfikowane Fuji. Jeden to modyfikacja Fuji S9500, a
    drugi, to modyfikacja lustrzanki, chyba S3. Są uczulone zarówno na
    podczerwień jak i ultrafiolet(co może być bardzo ciekawe przy fotografii
    kwiatów), jednak nadal pozostaje problem ze źródłem światła i problem
    monochromatyczności zdjęć.
    Chyba najlepszym rozwiązaniem jest zaczaić się o odpowiedniej porze
    (świt lub zmierzch).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 27. Data: 2009-01-24 01:13:00
    Od: Adam Foton <u...@g...comk>

    > czy można kupic aparat mający coś na kształt promiennika podczerwieni, aby
    > im nie byskać w oczy a robić jakieś fajne foty?

    Lepiej zewnetrzny oswietlacz.
    Stosowalem do monitoringu promiennik halogenowy - przy tanich kamerkach
    zasieg kilkanascie metrow, moc 50W/12V. Pozyczal kiedys znajomy na
    budowe aby zlapac zlodzieja... nagral sasiada :Z

> [...]
    > w stodole na sianie powyżej karmika i próbuje focić ale bez sprzętu i chyba
    > promienników podczerwieni to nie wyjdzie .

    Juz Ci doradzali z aparatem. Ja stosuje kamere Sony HC-96E, robi rowniez
    zdjecia, 3Mpx w znosnej jakosci (przetwornik HAD), szczegolnie gdy obraz
    jest monochromatyczny. Z w/w doswietlaczem widac szczegoly na odleglosc 30m.

    AF

  • 28. Data: 2009-01-24 03:25:54
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Nikon D90 i nastawa ISO 1600 lub 3200, obiektyw 18-105 VR Kit ... wlaczony
    mocny d-Light - robi fajne zdjecia w polmroku. Potem jeszcze mozna poprawic
    programem graficznym jesli trza.

  • 29. Data: 2009-01-24 22:50:39
    Od: "Jan Kowal" <j...@n...ma.poczty.pl>

> [...]
    > chyba
    > promienników podczerwieni to nie wyjdzie .

    Reasumując to co padło już tu na grupie: fotografie będą monochromatyczne,
    ponieważ IR jest inaczej pochłaniane/odbijane niż światło widzialne będziesz
    mieć przekłamania "barwne", które Ci się niespodobają. Weż dowolną kamerę
    Sony (przykładowo) lub pożycz (może ktoś ma) jak wygląda świat oświetlony
    przez IR. Nadaje się w sam raz do rozpoznania czy przyszła sarna dzik czy
    wilk ale wartości artystycznych ponad określenie "patrz co przychodzi mi pod
    płot" nie będzie.

  • 30. Data: 2009-01-25 07:10:45
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Jan Kowal pisze:
    > Reasumując [...]

    Dla tego IMHO czekał bym na pełnie.
    Przy świetle księżyca i po takiej nocnej sesji z pewnością
    wyjdzie kilka fajnych zdjęć.
    --
    Krzysiek