  • 11. Data: 2009-01-22 22:37:54
    Temat: Re: co kupić żeby robić zdjęcia w nocy zwierzętom bez lampy
    Od: m...@a...net.pl

    >plus jakieś 2000 Ws i tylko pewnie trzeba zbierać poroże pogubione podczas
    >ucieczki po pierwszym strzale :-)

    Oh, ale to polsrodek - wyjdzie Ci niedoswietlone tlo.

    Rakieta sygnalizacyjna morska.

    40 tys kandeli przez 40 sekund.
    :-)

    Michal Kukula

  • 12. Data: 2009-01-22 22:38:37
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik michqq napisał

    > Oh, ale to polsrodek - wyjdzie Ci niedoswietlone tlo.
    >
    > Rakieta sygnalizacyjna morska.
    >
    > 40 tys kandeli przez 40 sekund.
    > :-)

    Po wystrzeleniu będzie tylko puste pole i kupa kurzu do fotografowania ; )

    adam

  • 13. Data: 2009-01-22 22:48:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    kolega wrote:

    > nie chodzi mi o samą jakość zdjęć a o jasność

    Musisz podejść do zagadnienia od d... strony.
    Może spróbuj podać zwierzynie jakieś luminofory w pokarmie.
    Z pewnością podniesiesz jasność sceny.

    :-)

  • 14. Data: 2009-01-22 23:19:52
    Od: q...@o...pl

    > czy można kupic aparat mający coś na kształt promiennika podczerwieni, aby
    > im nie byskać w oczy a robić jakieś fajne foty?

    Część aparatów Sony serii H (oraz ze starej serii V i F707/717/828) mają
    możliwość usuwania filtra podczerwieni sprzed matrycy CCD (tryb NightShot).
    Wyposażone są w malutki promiennik IR. Można do nich dokupić np. firmowy
    oświetlacz IR zbudowany z kilku dość silnych diod podczerwonych.
    pzdr

  • 15. Data: 2009-01-23 07:26:09
    Od: "J." <j...@i...pl>

    Problem tak jak napisali inni leży bardziej w aparacie niż w oświetleniu. Ten
    Panasonic i 99% innych aparatów nie poczuje podczerwieni. Ktoś tu wspominał o
    trybie NightShot w aparatach Sony -ja mam Sony V1 podobny napewno jest w
    V3 ,inni wymieniali jeszcze kilka innych modeli. Te aparaty nie są już
    produkowane, wiec można b. tanio dostać jakiś używany. Nie korzystałem
    osobiście z tego trybu, z instrukcji wiem,że jego zasieg to kilka metrów.
    Myślę,że sprawe poratowałoby dodatkowe podświetlenie w bliskiej podczerwieni,
    o ile dałoby sie to zrobić z kilku punktów i podświetlajac dalszy plan [w
    sensie powiedzmy 10m].

    Alternatywne rozwiazania to moim zdaniem:
    -aparat na klisze + film do podczerwieni
    -stara lustrzanka cyfrowa z usunietym filtrem wycinającym IR [używaja takich
    do astrofotografii
    -jakas czuła kamerka CCD B/W z odpowiednim filtrem IR Może jakaś przemysłowa
    lub niektóre webcamy -też stosuje sie je w astro
    Oczywiście trzeba by pomyśleć o podswietleniu w każdym z tych przypadków, ale
    to chyba najmniejszy problem. Generalnie, detektory CCD i podobne sa dosyć
    czułe na podczerwień, ale dzienne zastosowania powodują stosowanie filtrów,
    tłumiacych ten zakres.
    Chyba najtaniej wyniesie Cie zakup jakiegos starego Soniacza lub adaptacja
    odpowieniej kamerki, ale w tym ostatnim temacie jestem laikiem totalnym.

    Co do prób z lampa błyskowa w ciemnosciach, to jest to tylko sposób na to, by
    zwierzęta wiecej nie przychodziły pod Twoja działkę -dosyć niezdrowy dla fauny
    na dodatek. Miałem okazję kiedyś widzieć, jak uciekająca w panice sarna wpadła
    na siatkę ogrodzenia, więc odradzam.

    Pomysł z fotografowaniem o zmierzchu lub o świcie wydaje się równiez sensowny,
    ale to nie na siły Panasonica. Potrzebna lustrzanka z dużą matrycą [praca na
    wysokim ISO bez koszmarnych szumów/odszumiania i jakiś jasny obiektyw.
    Paradoksalnie, ten ostatni może być tani, bo można wykorzystać stare manualne
    teleobiektywy o bardzo dużej jasności. Aparat musialby byc zamocowany gdzieś
    na stałe, obiektyw z ustawiona ostrościa na konkretne miejsce, gdzie zwierzaki
    lubia sie ustawiać. Głębia ostrosci będzie nieduża, więc to też trzeba
    uwzględnić. Jakie konkretnie parametry przyjąć [np. ogniskowa], jako
    kompaktowiec-amator nie osmielę się radzić.
    Pozdrawiam
    -J.

  • 16. Data: 2009-01-23 08:12:35
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    Użytkownik "J." <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uwzględnić. Jakie konkretnie parametry przyjąć [np. ogniskowa], jako
    > kompaktowiec-amator nie osmielę się radzić.

    używanie lampy blyskowej nie wchodzi w gre
    poza tym nie o to chodzi by je spłoszyc

    zdzwilo mnie ze nie ma lamp blyskowych na podczerwien
    a moze sa ale nikt ich nie kupuje i sa strasznie drogie

  • 17. Data: 2009-01-23 11:15:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J. pisze:

    > Chyba najtaniej wyniesie Cie zakup jakiegos starego Soniacza lub adaptacja
    > odpowieniej kamerki, ale w tym ostatnim temacie jestem laikiem totalnym.

    Kamerki mają maciupkie matryce.

  • 18. Data: 2009-01-23 11:33:23
    Od: armar <a...@p...fm>

    kugel pisze:
    > Funkcje noktowizyjne ma znienawidzony na tej grupie Sony F828.

    Niestety wszystko wychodzi szaro-bure w odcieniach zieleni,
    więc nie można tego traktować jako zdjęcie.
    No i nadajniki podczerwieni jednak trochę świecą w czerwieni.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 19. Data: 2009-01-23 12:11:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    armar pisze:

    > Niestety wszystko wychodzi szaro-bure w odcieniach zieleni,
    > więc nie można tego traktować jako zdjęcie.

    A czego oczekiwałaś? Czegoś jak kolorowy slajd w pełnym świetle
    słonecznym? ;)

    W podczerwieni masz zdjęcia monochromatyczne.

  • 20. Data: 2009-01-23 13:27:37
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zdzwilo mnie ze nie ma lamp blyskowych na podczerwien
    > a moze sa ale nikt ich nie kupuje i sa strasznie drogie
    jak to nie ma, jak są:
    http://www.allegro.pl/item536827583_podczerwien_bepr
    zewodowy_wyzwalacz_lamp_blysk.html
    co prawda to nie lampa błyskowa, i nie bardzo wiadomo jakie ma parametry, ale
    jest niezbyt droga,