  • 31. Data: 2009-01-25 08:21:11
    Temat: Re: co kupić żeby robić zdjęcia w nocy zwierzętom bez lampy
    Od: j...@a...at

    On 22 Jan., 21:32, "kolega" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > ale je to przestraszyło za bardzo ,
    > czy można kupic aparat mający coś na kształt promiennika podczerwieni, aby
    > im nie byskać w oczy a robić jakieś fajne foty?
    >
    > Wystawiłem tam teraz karmi z sianem i przychodza super okazy ale nie moge
    > robić im fotek z lampą , lampa nie wchodzi w gre bo je przestasze
    > tam jest taki półmrok bo niedaleko jest lampa uliczna a ja przyczajony leże
    > w stodole na sianie powyżej karmika i próbuje focić ale bez sprzętu i chyba
    > promienników podczerwieni to nie wyjdzie .
    >
    > Czytając tę grupę wiem, że macie ogromną wiedze podpowiedzcie coś

    to jest b trudny problem techniczny w fotografii , b ciemno , duzo
    odleglosc.
    sprzet ktory pozwolilby w takich warunkach na dobra fotografie
    kosztowalby majatek.
    dmz fz 50 to zdaje sie panasonik.
    ma on b . jasny obiektyw przy ekw ogniskowej 420 mm - to duza zaleta -
    i do tego swietnie rysujacy , nie bedzie Ci Latwo zastapic go lepszym.
    Tak wiec chyba bedziesz musial pozostac przy tym aparecie
    moim zdaniem praktycznie pozostaje zakup drugiej lampy blaskowej
    umieszczonej gdzies blizej i wyzwalanej blyskiem pierwszej lampy
    ( pierwsza ta wbudownan pewnie jest za slaba ,zeby prawdilowo
    oswietlic scene w nocy z paru / parunastu metrow.)
    Jesli zwierzeta sie przyzwyczaja , to moze beda sie mniej ploszyc.

    Druga mozliwosc jesli posiadasz to zastosowanie kamery video - viele z
    nich maja tryb i podswietlenie IR. da sie zrobic fotke z video ,
    jakosc oczywiscie nie najlepsza ale wogole mozna cos zobyczyc.

    tyle co mi przychodzi do glowy z realistycznych rozwiazan.

  • 32. Data: 2009-01-25 08:48:01
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.01.2009 Krzysztof 45 <m...@v...pl> napisał/a:

    > Dla tego IMHO czekał bym na pełnie.
    > Przy świetle księżyca i po takiej nocnej sesji z pewnością
    > wyjdzie kilka fajnych zdjęć.

    Wilkołaków?

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 33. Data: 2009-01-26 09:11:03
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrngno9mg.vf.write-only-with-spf@dns.media-lab
    .com.pl...

    > Wilkołaków?
    >
    > --
    > *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
    > *** http://www.4x4.kalisz.pl ***
    > $ You have new spam in /home/serek/maildir/

    fajna sprawa mówie wam tak pofotografowac w nocy zwierzeta pod lasem

  • 34. Data: 2009-01-26 11:37:28
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > podpowiedzcie coś prosze..........

    Podpowiadam:

    - tanio: Panasonic LX-3, ISO 3200, 1/10 sek, f/2.0 lub 2.8
    - b. drogo: Canon 50D i EF 200/2.0L IS, ISO 6400, f/2.0, 1/50 sek.

    pozdrawiam,
    gietrzy