  • 51. Data: 2011-01-21 15:20:46
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    masti <g...@t...hell> napisał(a):

    > Dnia piÄ&#65533;knego Fri, 21 Jan 2011 13:04:35 +0000 osobnik zwany kogutek
    > wystukaĹ&#65533;:

    Ěżeby nie

    > jest tylko drobny szczegĂłĹ&#65533;. Czy skazani majÄ&#65533; cokolwiek wspĂłlnego
    > przestÄ&#65533;pstwem.

    To nie ma żadnego znaczenia. Zagrozenie się liczy. Jak by 1990 w Polsce
    ludzie sami z siebie powiesili 10 tysięcy winnych. A gdyby się tylu nie
    uzbierało to by dobrali z niewinnych. To teraz kawalek drogi kosztowal by tyle
    ile powinien kosztować a nie 10 razy wiecej. I domy towarowe centrum by były
    spzredane za uczciwe pieniądze i nie było by takiego bezrobocia. I Balcerowicz
    by trochę uważał z reformami.

  • 52. Data: 2011-01-21 15:35:25
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mark <t...@a...w.pl> napisał(a):

    > Ale zdajesz sobie sprawe, ze koszty w Chinach i w Europie sa *deczko* inne?
    > Porownywanie jakichkolwiek kosztow z tymi w Chinach jest czysta demagogia.

    Materiały mają po cenach światowych. Ichni robotnik wykwalifikowany zarabia
    podobnie do polskiego a nie 12 razy mniej. Ci co byli twierdzą że w sklepach
    mają sporo taniej. I benzyna tyle co w Polsce ale bez akcyzy. To ze oni w
    przemyśle za miskę ryżu robią to mit. Sa miejsca gdzie jest biednie. To jakieś
    wiochy zabite dechami albo na przykład Tybet gdzie się nikomu pracować nie
    chce bo na zaborcę robić nie będą i wolą młynami kręcić.

  • 53. Data: 2011-01-21 16:00:59
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-20 14:41, Regand pisze:

    > Pojecie przetargu jest znane?

    Tobie nie bardzo. Wiesz co to przetarg w ogóle?

  • 54. Data: 2011-01-21 16:02:54
    Od: PaPi <...@...3>

> [...]
    > uzbierało to by dobrali z niewinnych. To teraz kawalek drogi kosztowal by tyle
    > ile powinien kosztować a nie 10 razy wiecej.

    Przestan pitolic glupoty.
    W przetargach na budowe drog w Polsce startuja firmy zarowno polskie jak
    zagraniczne (w tym chinskie).

    Rozumiem, ze w Twoim swiecie teorii spiskowych cene zawyzaja polskie
    firmy (czy majace siedzibe w Polsce) bo to zmowa zydokomuny.
    Dlaczego zatem zagraniczne firmy nie chca wykonywac tych prac taniej ?
    Dlaczego Chinczycy zdolali wygrac JEDEN przetarg na kilkanascie, w
    ktorych wystartowali, poniewaz w innych byli za drodzy ?

    > I domy towarowe centrum by były
    > spzredane za uczciwe pieniądze i nie było by takiego bezrobocia. I Balcerowicz
    > by trochę uważał z reformami.

    I wszyscy wiecznie mielibysmy po 25 lat oraz 6-scio cyfrowe konta
    dolarowe...

  • 55. Data: 2011-01-21 16:09:28
    Od: PaPi <...@...3>

    > Materiały mają po cenach światowych. Ichni robotnik wykwalifikowany zarabia
    > podobnie do polskiego a nie 12 razy mniej. Ci co byli twierdzą że w sklepach
    > mają sporo taniej.

    A moglbys wytlumaczyc dlaczego taniej ? Moze dlatego, ze jest inne
    obciazenie podatkami czy kosztami posrednimi pracy ?

    > I benzyna tyle co w Polsce ale bez akcyzy.

    Czyli blisko dwa razy mniej. Nie no, przeciez to tyle samo jest.

    > To ze oni w
    > przemyśle za miskę ryżu robią to mit.

    Wytlumacz mi zatem "cud" taniosci w sklepach typu Pepco czy inne takowe
    z chinskiem g.
    Za 12 zl kupilem koc w opakowaniu zapinanym na zamek.
    Podobny koc kosztuje u nas nie mniej jak 25-30zl bez opakowania. Sam
    zamek blyskawiczny tej dlugosci kosztuje 15zl.

    Jakim cudem ktos moze wyprodukowac taki produkt zarabiajac tyle samo co
    Polak przy podobnym obciazeniu kosztami placy ?

  • 56. Data: 2011-01-21 16:30:01
    Od: Mario <c...@o...pl>

    > A to przedewszystkim dlatego, ze w Polsce jezdza nagminnie przeladowane
    > ciezarowki ostrzegajace sie przez CB przed "krokodylkami".
    >
    > Przejazd maksymalnie obciazonego pojazdu ciezarowego dopuszczonego u nas
    > do ruchu powoduje takie same szkody w nawierzchni jak przejazd miliona
    > pojazdow osobowych... dlatego ze oddzialywania na nawierzchnie sa
    > funkcją do 4 potegi obciazenia osi.

    Ok, ale polscy TIRmani zawsze kontrargumentują tym, że np. w Hiszpanii,
    Włoszech czy Egipcie też jeżdżą przeładowane ciężarówki, temp są wyższe
    a kolein nie ma.

    pozdrawiam
    mario

  • 57. Data: 2011-01-21 17:32:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011 11:50:18 +0100, PaPi wrote:

    >I dlatego w przetargach drogowych w Polsce w tej chwili startuje po
    >kilkanascie firm, polowa z nich nie majaca siedziby w Polsce ?

    Bo maja prawo - polskie firmy tez moga startowac w calej EU.

    A po drugie - firm zdolnych skredytowac 2 mld zl nie ma tak duzo.

    J.

  • 58. Data: 2011-01-21 17:54:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 21 Jan 2011 17:32:27 +0100 osobnik zwany J.F. wystukał:

    > Bo maja prawo - polskie firmy tez moga startowac w calej EU.
    >

    > A po drugie - firm zdolnych skredytowac 2 mld zl nie ma tak duzo.

    a ten koszt też trzeba uwzględnić w cenie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 59. Data: 2011-01-21 20:11:33
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-01-21 12:02, PaPi pisze:

    > A dlatego, ze jakosc okreslaja warunki przetargu i projekt.

    > Znasz choc jeden taki przypadek w Polsce ?
    > Pracuje w "branzy" i nie slyszalem o czyms takim.

    W "branzy" tzn. jakiej? Jestes ekspertem od przetargow? Czy od drog? Czy
    gdzie pracujesZ?
    Ale o czym konkretnie nie slyszales? Nie slyszales, jak sie w
    przypadkowym pozarze spalilo biuro a wraz z nim dokumentacja budowanej
    A2 w wlkp? Afera byla jak nie wiem co (przynajmniej w mediach).
    A co do tych napraw gwarancyjnych wyniki to przetargow nieco mniejszego
    kalibru do dzisiaj moge w pracy podziwiac - komputery mega-najtansze
    zaczynaja sie psuc, niby na gwarancji, tylko firmy juz nie ma ktora je
    sprzedala. I raczej nie jest to odosobniony jakis przypadek, gdy
    zdroworozsadkowo myslac najwazniejszym kryterium nie powinna byc cena.

    > A to przedewszystkim dlatego, ze w Polsce jezdza nagminnie przeladowane
    > ciezarowki ostrzegajace sie przez CB przed "krokodylkami".

    W centrach miast (na przykladzie Poznania) nie odbywa sie tranzyt >10t,
    jezdza glownie osobowki, a dziury takie jakby ktos na asfalt kontener
    min wysypał :) Tak gesto i tak glebokie, ze nie da sie ominac w zaden
    mozliwy sposob.

    Poza tym - jak towary przemieszczac, jak PKP przez 20 lat
    restrukturyzacji i innych czarow nie moze wyjsc z wiecznego kryzysu?

> [...]
    > do ruchu powoduje takie same szkody w nawierzchni jak przejazd miliona
    > pojazdow osobowych... dlatego ze oddzialywania na nawierzchnie sa

    Taaa... Idealnie to by bylo jakby tylko rowerzysci jezdzili...
    Tylko ze (podobno, wg. jakiegos tam kolesia od budownictwa drog, ktory
    wypowiadal sie w telewizji) nasze normy nacisku przy budowie drog to sa
    jak ze skansenu w porownaniu ze wspolczesnymi potrzebami. W zachodniej
    europie normy te przy budowie zakladaja dwa razy wiekszy dopuszczalny
    nacisk na oś (ale to powtarzam - zasłyszane w TV w wypowiedzi jakiegoś
    inżyniera od dróg).

    --
    venioo
    GG:198909

  • 60. Data: 2011-01-21 21:53:44
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-01-21 10:37, masti pisze:
    > Dnia pięknego Fri, 21 Jan 2011 08:29:53 +0100 osobnik zwany Arek wystukał:

    > owszem, w wielu uczestniczyłem, wygrywałem, przegrywałem, procesowałem się
    > z zamawiającym w arbitrażu itd. wystarczy?

    W tylu przetargach uczestniczyles i jeszcze nie wiesz jak dzialaja? Ja
    wiem, ze o wielu sprawach publicznie nie mozna powiedziec...

    --
    venioo
    GG:198909