-
Data: 2014-12-05 13:40:33
Temat: Re: ciekawy problem z mapowaniem kulki
Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 18 listopada 2014 10:37:40 UTC+1 użytkownik firr napisał:
> Ostatnio do rysowania kulki uzylem tej to metody ze generuje obraz kulki w bitmapie
255x256 pikseli po czym pozniej w procedurze rasteryzacji to 'sampluje' i wyswietlam
>
> powstaje jednak problem jak dokladnie dobrac te wspolrzedne generowania i
samplowania by kulka byla naprawde ladna (bo czesto sie zdarza ze jest np lekko
niesymetryczna albo jest nieco mniejsza niz referencyjny midpoint
>
> chodzi np o to czy ta bitmapa z obrazem powinna miec parzysty czy nieparzysty
rozmiar, albo jak doklanie napisac linijke samplowania
>
> u mnie jest to cos w stylu, ale nie myslalem o tym i to ma wlasnie chyba błedy
>
>
> float r_inv_128 = 1./R*128.;
>
>
> for(int j=-R; j<=R; j++)
> for(int i=-R; i<=R; i++)
> {
> SurfaceSample s = ball_picture[ (int)(j * r_inv_128 + 127.5) ][ (int)(i *
r_inv_128 + 127.5) ];
>
> (w sumie jestem zmeczony i nawet nie che mi sie o tym pomyslec, ale jak odpoczne to
trzebbedzie dobrac wartosci
to jest o tyle ciekawy problem ze jest czy tez moze byc jakby otwarciem na swiat
grafiki z subpikselową precyzją (jak na razie robie tylko nieprecyzyjną grafe)
wiec jak to w sumie powinno byc? czy kulka powinna dotykac brzegami brzegu bitmapy?
(Z tymi floatowymi wartosciami od 0.0 do 1.0 mam ten problem ze 1.0 praktycznie
mapowaloby sie na 256 a to jest poza zakresem bajta - w praktyce wiec robie
(int)(255.9*f) co wydaje sie
troche niedoskonale teoretycznie, ale w
sumie jest chyba poprawne (choc powinno byc pewnie raczej 255.9999 ale z kolei moze
nie 255.99999999999999 mam nadzieje ze jakies reguly przyblizen na floatach nie
zaokreglily tego kiedys do 256.)
To sa w sumie jakies ciezkie detale tej
arytmetyki przyblizen/bledow i zaokraglen na floatach choc na intach tez to wystepuje
nie wiem czy warto temu poswiacjac wiecej uwagi
przechodzac do bitmapy kulki i wzorku jej probkowania: pewnie i tak mozna traktowac
kulke jako kolke o promieniu 1.0, przy wypelnianiu bitmapy zrobic dokladne
probkowanie dla srodkow pikseli
cd za chwile
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=