  • 1. Data: 2011-02-22 07:11:23
    Temat: chory Nikon s1000pj
    Od: "MW" <M...@z...pl>

    Czy ktoś spotkał sie z tym aparatem? Kumpel z pracy kupił (używany niestety)
    i przyniósł dziś do obejrzenia - aparat ma problem z autofocusem. Objawy sa
    takie - po włączeniu wszystko wydaje sie być OK, robi zdjęcia, nagrywa
    filmy, ale po uruchomienia zooma (tj. przejechaniu do tele) przestaje
    ostrzyć i obiektyw pozostaje w pozycji "macro" - a raczej supermacro, tj.
    ostrzy z odległości ok 1 cm. Powrót zooma do najkrótszej ogniskowej niczego
    nie zmienia, to znaczy autofocus przestaje działać, choć słychać i widać, że
    soczewki wędrują w środku obiektywu. Wyłączenie i włączenie powoduje powrót
    do sytuacji wyjściowej, tj. aparat działa całkiem poprawnie w położeniu
    obiektywu "wide" - bez problemu ostrzy w zakresie od 1 cm do
    nieskończoności.

    Czy ktoś z Was wie, co się mogło popsuć i gdzie skierować swe kroki - tj. do
    jakiego serwisu, który mógłby to naprawić (za sensowne pieniądze, aparat
    wart jest może 300 zł).

    MW

  • 2. Data: 2011-02-22 07:17:24
    Temat: Re: chory Nikon s1000pj
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 22, 2:11 am, "MW" <M...@z...pl> wrote:
> [...]
    > ostrzy z odleg o ci ok 1 cm. Powr t zooma do najkr tszej ogniskowej niczego
    > nie zmienia, to znaczy autofocus przestaje dzia a , cho s ycha i wida , e
    > soczewki w druj w rodku obiektywu. Wy czenie i w czenie powoduje powr t
    > do sytuacji wyj ciowej, tj. aparat dzia a ca kiem poprawnie w po o eniu
    > obiektywu "wide" - bez problemu ostrzy w zakresie od 1 cm do
    > niesko czono ci.
    >
    > Czy kto z Was wie, co si mog o popsu i gdzie skierowa swe kroki - tj. do
    > jakiego serwisu, kt ry m g by to naprawi (za sensowne pieni dze, aparat

    Kupic nowy i nie koniecznie Nikon.

  • 3. Data: 2011-02-22 08:18:21
    Od: "MW" <M...@z...pl>

    Uzytkownik "Zygmunt Dariusz" <z...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Kupic nowy i nie koniecznie Nikon.
    No dobra, ale poza taka rada (poniekad oczywista - akurat ja wolalbym nowego
    canona A490, kosztuje ponizej 200 zl, optyka b. dobra) .
    Innymi slowy sytuacja jest daleka od idealnej, zatem:
    Kupil, wtopil, chce naprawic - gdzie?

    MW

  • 4. Data: 2011-02-22 08:28:40
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 22, 3:18 am, "MW" <M...@z...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Zygmunt Dariusz" <z...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:f153900d-ee66-436e-9014-7eef5480f7f7@
    s3g2000vbf.googlegroups.com...> Kupic nowy i nie koniecznie Nikon.

> [...]
    > canona A490, kosztuje ponizej 200 zl, optyka b. dobra) .
    > Innymi slowy sytuacja jest daleka od idealnej, zatem:

    Takich rzeczy sie nie naprawia, bo nie sa oplacalne.

  • 5. Data: 2011-02-22 10:43:56
    Od: "Marek" <g...@w...pl>

    Uzytkownik "Zygmunt Dariusz" <z...@g...com> napisal w wiadomosci
    j.googlegroups.com...
    On Feb 22, 3:18 am, "MW" <M...@z...pl> wrote:
> [...]
    > Innymi slowy sytuacja jest daleka od idealnej, zatem:
    > Kupil, wtopil, chce naprawic - gdzie?

    Takich rzeczy sie nie naprawia, bo nie sa oplacalne.

    No po prostu odpowiedz trafiona w dzisiatke - mówi gosc po raz drugi, ze
    taka odpowiedz go nie interesuje, a ten swoje...

  • 6. Data: 2011-02-22 11:21:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-22 09:18, MW pisze:
> [...]
    > nowego canona A490, kosztuje ponizej 200 zl, optyka b. dobra) .
    > Innymi slowy sytuacja jest daleka od idealnej, zatem:

    Twój post wykazuje korzenie krakowskie ;)
    W Warszawie działał (i pewnie nadal działa) Adam Bieniek. W innych
    rejonach nie wiem :(
    Może Qba się odezwie?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 7. Data: 2011-02-22 18:15:47
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > No po prostu odpowiedz trafiona w dzisiatke - mówi gosc po
    > raz drugi, ze taka odpowiedz go nie interesuje, a ten
    > swoje...

    Umówmy się: wątkotwórca oczekuje odpowiedzi rozsądnej czy
    takiej, jaka mu się spodoba? ;-)))

  • 8. Data: 2011-02-22 21:17:37
    Od: "Marek" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Umówmy się: wątkotwórca oczekuje odpowiedzi rozsądnej czy takiej, jaka mu
    > się spodoba? ;-)))

    Jak wątkotwórca zaznaczył - oczekuje konkretnej odpowiedzi - gdzie naprawić.
    Nie mówi ani o upodobaniach, ani o rozsądku. Jeśli chce zapłacić za naprawę,
    to jego prawo i na dodatek przychód dla serwisu.

  • 9. Data: 2011-02-22 23:29:36
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-02-22 08:11, MW wrote:
    > Czy ktoś z Was wie, co się mogło popsuć i gdzie skierować swe kroki - tj.
    > do jakiego serwisu, który mógłby to naprawić (za sensowne pieniądze,
    > aparat wart jest może 300 zł).

    Zacząłbym od zresetowania ustawień aparatu (bywały modele, które miały
    opcje, pozwalające rozkalibrować aparat i jego AF).

    Po drugie jesteście pewni, że nie macie wybranego jakiegoś trybu macro
    właśnie?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564