eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodycholerne szeryfyRe: cholerne szeryfy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <ogoatl$irn$1@dont-email.me> <ogph0l$409$1@node2.news.atman.pl>
    <6gof5yvrr2ei$.rkj6uu0ale3p.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@4...net>
    <ogqvu1$h33$1@usenet.news.interia.pl>
    <cruyzcd3b8y5.12237re18lefd$.dlg@40tude.net>
    <ogr6cu$v1u$6@node1.news.atman.pl> <o...@h...linksys>
    <59314d09$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <59314d09$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: cholerne szeryfy
    Date: Fri, 2 Jun 2017 18:01:23 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 88
    Message-ID: <59318bd4$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.112.110
    X-Trace: 1496419284 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 649 83.30.112.110:59088
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2606604
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:59314d09$0$15206$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2017-06-02 o 12:16, SW3 pisze:
    >> Oglądnij sobie zamek błyskawiczny. Miejsca na ząbki z sąsiedniego
    >> pasa są już gotowe przed miejscem, w którym się one łączą. Nie
    >> pojawiają się dopiero w miejscu zazębiania.
    >> Analogicznie na drodze - miejsca na samochody z sąsiedniego pasa
    >> powinny być już wcześniej, żeby się to wszystko PŁYNNIE zazębiło.
    >> Jak dopiero na samym końcu ma się włączać kierunkowskaz i zmieniać
    >> pas i jadący obok ma gwałtownie hamować by wpuścić to nie będzie to
    >> płynne.

    >Jak jest korek i sznurek stoi lub toczy się 5km/h to gdzie tu
    >gwałtowne hamowanie?

    Jak jedzie 5km/h ... to moj samochod tak wolno nie potrafi. Minimum 7.
    Wiec 5 to skokami do przodu.

    A gwaltowne hamowanie jest - jak zobaczysz barierke konczaca pas, a
    obok akurat inne auto stoi, czy tir.

    >Jak masz problem żeby zrobić odstęp od poprzedniego auta w korku bez
    >gwałtownego hamowania to może lepiej zrezygnuj z samochodu.

    Ja tam moze nie mam, ale licza sie ci na pasie obok.

    jade np za osobowka, a obok tir.
    Jak sie okaze, ze ten osobowy przed tira sie nie zmiesci, to ja musze
    sie przesunac o kilkanascie metrow w tyl w stosunku do pasa obok.
    A niech za tym tirem jedzie drugi tir, a za nimi kolejny kierowca, co
    to mysli, ze ma pierwszenstwo (i dobrze mysli, bo ma).

    >Ogólnie gdyby ludzie zostawiali więcej odstępu to korki szybciej by
    >się rozładowywały i płynniej by to jechało, ale w Polsce musi być
    >zderzak w zderzak, gaz - hamulec, bo nie daj Boże ktoś z sąsiedniego
    >pasa się wpasuje.

    Tak srednio. Scenka z gierkowki przed przebudowa:
    jedna jezdnia w remoncie, trzeba przejechac na druga, gdzie jest jeden
    pas wyznaczony dla objazdu.

    O dziwo - jest piekny zamek (jak sie zastanowic, to wcale nie dziwne).
    Na koncu tez wszyscy jada bardzo sprawnie i kulturalnie.

    Niestety -przejazd przez te szykane zajmuje osobowce okolo 3s.

    Jako ze naturalny odstep w takim korku jest rzedu 5m (w miescie
    blizej),
    to korek co 6 sekund podjezdza o ok 10m ... i moje auto juz tak wolno
    nie potrafi.

    A czy byloby lepiej przy wiekszym odstepie ?
    Na pierwszy rzut oka niby tak (przynajmniej moglbym jechac bez
    sprzegla),
    ale jak pisalem - to taki w miare naturalny odstep przy tej
    predkosci/stajacym korku, a nie chec zabezpieczenia sie przed
    sasiednim pasem, wiec trudno byloby zmienic.

    ale wazniejsze - czy przy wiekszym ostepie utrzymalibysmy te 3s na
    przejezdzie na sasiednia jezdnie ?

    A gdzies tam jeszcze sa tiry, ktore musza przy tym wieksza ostroznosc
    zachowac.

    >Powinien być jakiś obowiązkowy punkt podczas kursu nauki jazdy, w
    >którym wpajano by ludziom jak się prawidłowo w takich sytuacjach
    >jeździ aby było dobrze, bo widzę że nawet na takiej niszowej grupie
    >jak ta sporo jest ludzi którym "się wydaje".

    Na pewno by nie zaszkodzil.
    Tylko ... pogodz go z obowiazujacymi przepisami :-)

    >Przydałaby się jakaś powszechna edukacja, chociaż jakieś spoty w TV
    >uczące prawidłowego zachowania na drodze.

    Ale sa. Popatrz na Marka Dworaka.

    Tylko IMO on sie zle do tego zabiera - zamiast mocno propagowac jazde
    na zamek, to sie wzial za ganienie szeryfow.
    I wymyslal jakies tablice, ktorymi sie chwalil, a ktore niz zrozumiale
    sa, ani mocy prawnej nie maja.

    I skutki widac - tzn nie widac, ciagle jeden pas pusty ;-)

    Ciekawe czy w swoim Mordzie ma punkt "jazda na zamek".

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: