  • Data: 2017-06-02 18:01:23
    Temat: Re: cholerne szeryfy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-06-02 o 12:16, SW3 pisze:

    >Jak jest korek i sznurek stoi lub toczy się 5km/h to gdzie tu
    >gwałtowne hamowanie?

    Jak jedzie 5km/h ... to moj samochod tak wolno nie potrafi. Minimum 7.
    Wiec 5 to skokami do przodu.

    A gwaltowne hamowanie jest - jak zobaczysz barierke konczaca pas, a
    obok akurat inne auto stoi, czy tir.

    >Jak masz problem żeby zrobić odstęp od poprzedniego auta w korku bez
    >gwałtownego hamowania to może lepiej zrezygnuj z samochodu.

    Ja tam moze nie mam, ale licza sie ci na pasie obok.

    jade np za osobowka, a obok tir.
    Jak sie okaze, ze ten osobowy przed tira sie nie zmiesci, to ja musze
    sie przesunac o kilkanascie metrow w tyl w stosunku do pasa obok.
    A niech za tym tirem jedzie drugi tir, a za nimi kolejny kierowca, co
    to mysli, ze ma pierwszenstwo (i dobrze mysli, bo ma).

    >Ogólnie gdyby ludzie zostawiali więcej odstępu to korki szybciej by
    >się rozładowywały i płynniej by to jechało, ale w Polsce musi być
    >zderzak w zderzak, gaz - hamulec, bo nie daj Boże ktoś z sąsiedniego
    >pasa się wpasuje.

    Tak srednio. Scenka z gierkowki przed przebudowa:
    jedna jezdnia w remoncie, trzeba przejechac na druga, gdzie jest jeden
    pas wyznaczony dla objazdu.

    O dziwo - jest piekny zamek (jak sie zastanowic, to wcale nie dziwne).
    Na koncu tez wszyscy jada bardzo sprawnie i kulturalnie.

    Niestety -przejazd przez te szykane zajmuje osobowce okolo 3s.

    Jako ze naturalny odstep w takim korku jest rzedu 5m (w miescie
    blizej),
    to korek co 6 sekund podjezdza o ok 10m ... i moje auto juz tak wolno
    nie potrafi.

    A czy byloby lepiej przy wiekszym odstepie ?
    Na pierwszy rzut oka niby tak (przynajmniej moglbym jechac bez
    sprzegla),
    ale jak pisalem - to taki w miare naturalny odstep przy tej
    predkosci/stajacym korku, a nie chec zabezpieczenia sie przed
    sasiednim pasem, wiec trudno byloby zmienic.

    ale wazniejsze - czy przy wiekszym ostepie utrzymalibysmy te 3s na
    przejezdzie na sasiednia jezdnie ?

    A gdzies tam jeszcze sa tiry, ktore musza przy tym wieksza ostroznosc
    zachowac.

    >Powinien być jakiś obowiązkowy punkt podczas kursu nauki jazdy, w
    >którym wpajano by ludziom jak się prawidłowo w takich sytuacjach
    >jeździ aby było dobrze, bo widzę że nawet na takiej niszowej grupie
    >jak ta sporo jest ludzi którym "się wydaje".

    Na pewno by nie zaszkodzil.
    Tylko ... pogodz go z obowiazujacymi przepisami :-)

    >Przydałaby się jakaś powszechna edukacja, chociaż jakieś spoty w TV
    >uczące prawidłowego zachowania na drodze.

    Ale sa. Popatrz na Marka Dworaka.

    Tylko IMO on sie zle do tego zabiera - zamiast mocno propagowac jazde
    na zamek, to sie wzial za ganienie szeryfow.
    I wymyslal jakies tablice, ktorymi sie chwalil, a ktore niz zrozumiale
    sa, ani mocy prawnej nie maja.

    I skutki widac - tzn nie widac, ciagle jeden pas pusty ;-)

    Ciekawe czy w swoim Mordzie ma punkt "jazda na zamek".

    J.