eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 178

  • 161. Data: 2013-09-13 11:44:40
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F.,
    >>>>>Nieprawda - jeśli silnik ma mieć sensowną sprawność - musisz
    >>>>>używać
    >>>>>pary przegrzanej. Para nie może skraplać się w silniku, czyli
    >>>>>temperatura silnika musi być powyżej 100 stopni. Para ma się
    >>>>>skraplać
    >>>>>dopiero w chłodnicy (jeśli przewidziany jest zamknięty obieg
    >>>>>wody).
    >>>> Jak bedzie miala powyzej 100C czyli 373K, to sprawnosc Carnota
    >>>> bedzie
    >>>> kiepska, bo woda okazuje sie byc reaktywna na goraco i podgrzac
    >>>> jej w
    >>>> kotle tak znow bardzo nie mozna (choc tu maly silnik, to moze by
    >>>> sie
    >>>> dalo cos nierdzewnego).
    >>>> Lepiej miec uklad zamkniety, podcisnienie i rozprezac ponizej
    >>>> 100C.
    >>> Możesz wskazać działająca instalację o sensownej mocy i
    >>> sprawności?
    >> Belchatow, turoszow, a najblizej to chyba elektownia Opole.

    >Co Ty opowiadasz? Elektrownie pracują na przegrzanej parze. A to, że
    >temperatura chłodnicy musi być niska, to akurat oczywiste ale Ty
    >sugerujesz obieg w całości na mokrej parze.

    Nie nie - ja sugeruje ze wymog suchej pary nie oznacza ze temperatura
    wylotowa z turbiny jest ponad 100C.
    Jest mniej, bo na wylocie jest podcisnienie.

    I to spore, bo te 0,0068 MPa abs. to 0.93 atm ponizej cisnienia
    atmosferycznego.

    Nawiasem mowiac - kolega chyba chce silnik tlokowy, tam chyba mozna by
    zejsc do mokrej.

    J.



  • 162. Data: 2013-09-13 12:02:26
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, September 13, 2013, 11:44:40 AM, you wrote:

    >>>>>>Nieprawda - jeśli silnik ma mieć sensowną sprawność - musisz
    >>>>>>używać pary przegrzanej. Para nie może skraplać się w silniku,
    >>>>>>czyli temperatura silnika musi być powyżej 100 stopni. Para ma
    >>>>>>się skraplać dopiero w chłodnicy (jeśli przewidziany jest
    >>>>>>zamknięty obieg wody).
    >>>>> Jak bedzie miala powyzej 100C czyli 373K, to sprawnosc Carnota
    >>>>> bedzie kiepska, bo woda okazuje sie byc reaktywna na goraco i
    >>>>> podgrzac jej w kotle tak znow bardzo nie mozna (choc tu maly
    >>>>> silnik, to moze by sie dalo cos nierdzewnego). Lepiej miec uklad
    >>>>> zamkniety, podcisnienie i rozprezac ponizej 100C.
    >>>> Możesz wskazać działająca instalację o sensownej mocy i
    >>>> sprawności?
    >>> Belchatow, turoszow, a najblizej to chyba elektownia Opole.
    >>Co Ty opowiadasz? Elektrownie pracują na przegrzanej parze. A to, że
    >>temperatura chłodnicy musi być niska, to akurat oczywiste ale Ty
    >>sugerujesz obieg w całości na mokrej parze.
    > Nie nie - ja sugeruje ze wymog suchej pary nie oznacza ze temperatura
    > wylotowa z turbiny jest ponad 100C.

    Ale mówiliśmy o samochodzie z silnikiem tłokowym dość prostej
    konstrukcji - a nie trzystopniowym rozprężaniu + turbina reakcyjna jak
    w Titanicu.

    > Jest mniej, bo na wylocie jest podcisnienie.
    > I to spore, bo te 0,0068 MPa abs. to 0.93 atm ponizej cisnienia
    > atmosferycznego.

    Ale zejście do niskiej temperatury jest dopiero na ostatnim stopniu
    turbiny reakcyjnej i tam już na wylocie jest mokra para. I faktycznie
    zbytniej kondensacji zapobiega się podciśnieniem.

    Tylko my mówiliśmy raczej o prostym silniku parowym do samochodu...

    > Nawiasem mowiac - kolega chyba chce silnik tlokowy, tam chyba mozna by
    > zejsc do mokrej.

    Ryzyko kondensacji... Poza tym - szkoda sprawności.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 163. Data: 2013-09-13 13:19:56
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Refleksyjny" <n...@p...org.pl> wrote in message
    news:l0qvvj$mvq$1@news.icpnet.pl...
    > W dniu 2013-09-12 01:10, X-Man pisze:
    >> "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >> news:5230cff1$0$1209$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> Użytkownik "Refleksyjny" napisał w wiadomości
    >>>> Sprawność nowoczesnego silnika parowego w samochodzie dochodzi do
    >>>> 30%, co jest bardzo dobrym wynikiem, bo moment obrotowy jest bardzo
    >>>> wysoki, więc 30KM (stałe!) z takiego silnika spokojnie pozwala na
    >>>> komfortową jazdę z dużymi prędkościami.
    >>> Zartujesz ? 30KM starczy na jakies 100-120km/h.
    > Przecież 30KM to dużo! biorąc pod uwagę, że w steamerach masz tę moc
    > maksymalną od zerowych obrotów, czyli cały czas, a nie jak w silnikach
    > spalinowych dopiero od jakichś tam obrotów wyższych.
    >> w maluchu to może tak ale w normalnym aucie którym jadą sobie 4 osoby z
    >> bagażami to ze 200KM byłoby akurat no i chętnie się dowiem jaki to jest
    >> ten moment obrotowy przy tych 30KM ? 399Nm przy 175KM w moim aucie nie
    >> powala jak się jeździ na pusto to jeszcze daje radę zpakowany po dach
    >> jakos jedzie ale szału nei robi aaa i żeby nie było jestem jak
    >> najbardziej za tym żeby silnikowi parowemu się udało itd no ale 30KM to
    >> się może sprawdzić w motorowerze a nie w normalnym aucie większym od
    >> malucha
    > Hm, myślisz zbyt współcześnie. :)
    > WYdaje mi się, że chyba nigdy nie czytałeś o historii motoryzacji (polecam
    > Witolda Rychtera - Dzieje Samochodu) i nie doceniasz jak dużo to jest mocy
    > silnika te 30KM w silniku o dużym momencie obrotowym!

    ok to może weź sprecyzuj jaki dokładnie to jest duży moment obrotowy ? w Nm

    > Zwłaszcza w latach 20 zeszłego wieku... :)

    z tym akurat nie dyskutuję ale ja mówię o współczesności dzisiaj 30KM to ma
    motorower

    > W obecnych silnikach spalinowych moc maksymalna np 75KM jest osiągana ale
    > tylko przy bardzo wysokich obrotach, np 5500 RPM. Na niższych obrotach, a więc
    > takich na jakich auto jeździ przez 95% czasu moc generowana przez silnik jest
    > ułamkiem maksymalnej mocy. Zobacz sobie jakieś wykresy wzrostu mocy w
    > zależności od obrotów. Przy 2000RPM moc może wynosić np 20-25KM i to w
    > zupełności wystarcza do jazdy na V biegu 90-100km/h.

    w maluchu może tak jest ale w aucie które waży zapakowane koło 2 ton czyli 1500
    auto + 4 osoby + bagaż 25 koni to żart jakiś

    Mam przed sobą wykres z hamowni przy 2100 obrotów mam 100KM i 340Nm przy 2500
    obrotów mam 140KM i 399Nm na pusto jakoś to jedzie zapakowany po dach już szłu
    nie robi jak bym teraz podzielił te wartości przez 4 jak sugerujesz to bym chyba
    musiał wysiąść i popychac go z tyłu. Chyba że ktoś lubi poruszać się jak żółw i
    być obtrąbiany z tyłu...

    Pzdr
    Piotrek


  • 164. Data: 2013-09-13 16:39:18
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F,
    >>>Co Ty opowiadasz? Elektrownie pracują na przegrzanej parze. A to,
    >>>że
    >>>temperatura chłodnicy musi być niska, to akurat oczywiste ale Ty
    >>>sugerujesz obieg w całości na mokrej parze.
    >> Nie nie - ja sugeruje ze wymog suchej pary nie oznacza ze
    >> temperatura
    >> wylotowa z turbiny jest ponad 100C.
    >Ale mówiliśmy o samochodzie z silnikiem tłokowym dość prostej
    >konstrukcji - a nie trzystopniowym rozprężaniu + turbina reakcyjna
    >jak
    >w Titanicu.

    Nie przeszkadza - istota jest tu obieg zamkniety i kondenser, a nie
    ilosc stopni.
    Nawiasem mowiac ... jak zamkniety to juz nie musi byc woda ...

    >> Jest mniej, bo na wylocie jest podcisnienie.
    >> I to spore, bo te 0,0068 MPa abs. to 0.93 atm ponizej cisnienia
    >> atmosferycznego.
    >Ale zejście do niskiej temperatury jest dopiero na ostatnim stopniu
    >turbiny reakcyjnej i tam już na wylocie jest mokra para. I faktycznie
    >zbytniej kondensacji zapobiega się podciśnieniem.

    Hm, ja tam nie wiem, ale chyba na kazdym stopniu na koncu jest para,
    ktora moglaby byc mokra, ale cisnienie odpowienio niskie (tzn
    odpowiednio wysokie)

    >Tylko my mówiliśmy raczej o prostym silniku parowym do samochodu...

    Turbina prosta rzecz, nawet jak wielostopniowa :-)

    >> Nawiasem mowiac - kolega chyba chce silnik tlokowy, tam chyba mozna
    >> by
    >> zejsc do mokrej.
    >Ryzyko kondensacji...

    W czyms przeszkadza ? To nie szbkoobrotowa turbina.

    >Poza tym - szkoda sprawności.
    Nie, jesli damy skraplacz i podcisnienie.

    Wrecz odwrotnie - sprawnosci szkodzi wylot na ktorym jest 100C.

    J.


  • 165. Data: 2013-09-13 17:01:20
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-09-12 21:52, RadoslawF pisze:
    > Dnia 2013-09-12 17:06, Użytkownik Marcin N napisał:
    >
    >>> Jest kilka problemów. m.in taki, że znaleźli by
    >>> się "majstry" co by autka zaczęli przekuwać na bomby ;) Pomysł wydaje
    >>> się absurdalny, ale myślano kiedyś samolotach o napędzie jądrowym, mogą
    >>> być i auta :)
    >>
    >> Reaktora nie przerobisz na bombę. Reaktor potrzebuje uranu o 3%
    >> czystości. Bomba ponad 97%.
    >
    > O brudnej bombie chyba nie słyszałeś.

    Serio? Brudna bomba to ładunek konwencjonalny napchany radioaktywnym
    śmieciem. A tu mówimy o wykorzystaniu reaktora do stworzenia "grzyba".


    --
    MN


  • 166. Data: 2013-09-14 14:07:45
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Sep 2013 17:16:52 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Istotą tego, co pisał poprzednik nie jest technika ruszania i
    > umiejętności maszynisty. Jest nią to, że nie ma co zrobić z NADMIAREM
    > pary i NADMIAR jest nieregulowalny. Można go tylko wypuścić do
    > atmosfery. Lokomotywa jako napęd oczywiście ma możliwość regulacji
    > mocy. Kocioł jako źródło tego napędu ma straszliwą bezwładność
    > cieplną.

    No wlasnie - ma tez sporo wody, ktora akumuluje ten nadmiar mocy.
    A i moc pieca mozna regulowac.


    Rozpalka moze trwa dlugo (kolega chce zrobic taki co trwa krotko), ale
    parowozy jakos na stacji nie gwizdza, a ruszaja dosc zwawo.

    J.


  • 167. Data: 2013-09-14 14:15:36
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Sep 2013 20:02:04 -0500, A.L. napisał(a):
    >>(polecam Witolda Rychtera - Dzieje Samochodu) i nie doceniasz jak dużo
    >>to jest mocy silnika te 30KM w silniku o dużym momencie obrotowym!
    >>Zwłaszcza w latach 20 zeszłego wieku... :)
    >
    > Samochod Syrena mial tez tyle mniej wiecej koni mechanicznych i
    > jezdzil doskonale

    104 miala juz 40KM ... no i jezdzila dwa razy lepiej od malucha,
    przynajmniej jesli chodzi o przyspieszenie.

    Ale to byl lekki samochod, niecala tona.

    J.


  • 168. Data: 2013-09-14 16:54:17
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 14 września 2013 14:07:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Thu, 12 Sep 2013 17:16:52 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    >
    > > Istotą tego, co pisał poprzednik nie jest technika ruszania i
    >
    > > umiejętności maszynisty. Jest nią to, że nie ma co zrobić z NADMIAREM
    >
    > > pary i NADMIAR jest nieregulowalny. Można go tylko wypuścić do
    >
    > > atmosfery. Lokomotywa jako napęd oczywiście ma możliwość regulacji
    >
    > > mocy. Kocioł jako źródło tego napędu ma straszliwą bezwładność
    >
    > > cieplną.
    >
    >
    >
    > No wlasnie - ma tez sporo wody, ktora akumuluje ten nadmiar mocy.
    >
    > A i moc pieca mozna regulowac.
    >
    >
    >
    >
    >
    > Rozpalka moze trwa dlugo (kolega chce zrobic taki co trwa krotko), ale
    >
    > parowozy jakos na stacji nie gwizdza, a ruszaja dosc zwawo.
    >
    >
    >
    > J.

    na parowozach pracowali zawodowcy. Potrafili w miarę dokładnie przewidzieć na ile
    przed startem dopakować do pieca. Parowozy nie ruszały z dokładnością do milisekund
    tylko do kilku minut. Powiedzenie ze przed wojną według rozkładu jazdy można było
    zegarki regulować nie świadczy że startowały z bardzo dużą dokładnością a że
    przyjeżdżały na miejsce o określonym czasie.


  • 169. Data: 2013-09-14 17:32:29
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 14 Sep 2013 14:15:36 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Dnia Wed, 11 Sep 2013 20:02:04 -0500, A.L. napisał(a):
    >>>(polecam Witolda Rychtera - Dzieje Samochodu) i nie doceniasz jak dużo
    >>>to jest mocy silnika te 30KM w silniku o dużym momencie obrotowym!
    >>>Zwłaszcza w latach 20 zeszłego wieku... :)
    >>
    >> Samochod Syrena mial tez tyle mniej wiecej koni mechanicznych i
    >> jezdzil doskonale
    >
    >104 miala juz 40KM ... no i jezdzila dwa razy lepiej od malucha,
    >przynajmniej jesli chodzi o przyspieszenie.
    >
    >Ale to byl lekki samochod, niecala tona.
    >
    >J.

    Ja jezdzilem 102. Miala 2 cylindry

    A.L.


  • 170. Data: 2013-09-14 18:03:06
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-09-11 10:30, Refleksyjny pisze:
    > Biorąc pod uwagę ceny paliw płynnych używanie nowoczesnego silnika
    > parowego w samochodzie jest opłacalne.
    > To lobby naftowe blokuje dalszy rozwój takich silników.

    Gdyby na paliwo nie było akcyzy to silnik parowy byłby mocno w tyle. Nie
    oplacałby sie. Przewaga ekonomiczna wystepuje, nie dzieki lobby
    naftowemu, które blokuje "pare" ale dlatego, ze paliwo do wewnetrznego
    spalania jest ostro opodatkowane. Musisz ten podatek zaplacic bo nie
    masz wyboru. W przypadku silnika parowego mozesz go skutecznie unikac i
    stad realna, w skali mikro, oszczednosc. Tu logiczny wniosek przemysłu,
    ze nie oplaca sie inwestowac w technologie na pare. Rzady moga w kazdej
    chwili zmniejszyc akcyze, gdy ludzi masowo beda korzystac z włąsnego
    paliwa i spalac go do podgrzewania wody, do poziomu który zatopiłby z
    miejsca opłacalnosc tej branzy.

    --
    @foe_pl

strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ] . 18


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: