eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: the_foe <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Sat, 14 Sep 2013 18:03:06 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 18
    Message-ID: <l121bp$39t$1@news.dialog.net.pl>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-75-50.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1379174585 3389 78.8.75.50 (14 Sep 2013 16:03:05 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Sep 2013 16:03:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504491
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-09-11 10:30, Refleksyjny pisze:
    > Biorąc pod uwagę ceny paliw płynnych używanie nowoczesnego silnika
    > parowego w samochodzie jest opłacalne.
    > To lobby naftowe blokuje dalszy rozwój takich silników.

    Gdyby na paliwo nie było akcyzy to silnik parowy byłby mocno w tyle. Nie
    oplacałby sie. Przewaga ekonomiczna wystepuje, nie dzieki lobby
    naftowemu, które blokuje "pare" ale dlatego, ze paliwo do wewnetrznego
    spalania jest ostro opodatkowane. Musisz ten podatek zaplacic bo nie
    masz wyboru. W przypadku silnika parowego mozesz go skutecznie unikac i
    stad realna, w skali mikro, oszczednosc. Tu logiczny wniosek przemysłu,
    ze nie oplaca sie inwestowac w technologie na pare. Rzady moga w kazdej
    chwili zmniejszyc akcyze, gdy ludzi masowo beda korzystac z włąsnego
    paliwa i spalac go do podgrzewania wody, do poziomu który zatopiłby z
    miejsca opłacalnosc tej branzy.

    --
    @foe_pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: