eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-s
    po-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <5230997e$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <ghy0uvfn8z1.2fhn55iphbum$.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    In-Reply-To: <1...@p...pl.invalid>
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Fri, 13 Sep 2013 11:44:40 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Lines: 39
    Message-ID: <5232de8b$0$1456$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.141.57
    X-Trace: 1379065483 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1456 83.30.141.57:51455
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504359
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F.,
    >>>>>Nieprawda - jeśli silnik ma mieć sensowną sprawność - musisz
    >>>>>używać
    >>>>>pary przegrzanej. Para nie może skraplać się w silniku, czyli
    >>>>>temperatura silnika musi być powyżej 100 stopni. Para ma się
    >>>>>skraplać
    >>>>>dopiero w chłodnicy (jeśli przewidziany jest zamknięty obieg
    >>>>>wody).
    >>>> Jak bedzie miala powyzej 100C czyli 373K, to sprawnosc Carnota
    >>>> bedzie
    >>>> kiepska, bo woda okazuje sie byc reaktywna na goraco i podgrzac
    >>>> jej w
    >>>> kotle tak znow bardzo nie mozna (choc tu maly silnik, to moze by
    >>>> sie
    >>>> dalo cos nierdzewnego).
    >>>> Lepiej miec uklad zamkniety, podcisnienie i rozprezac ponizej
    >>>> 100C.
    >>> Możesz wskazać działająca instalację o sensownej mocy i
    >>> sprawności?
    >> Belchatow, turoszow, a najblizej to chyba elektownia Opole.

    >Co Ty opowiadasz? Elektrownie pracują na przegrzanej parze. A to, że
    >temperatura chłodnicy musi być niska, to akurat oczywiste ale Ty
    >sugerujesz obieg w całości na mokrej parze.

    Nie nie - ja sugeruje ze wymog suchej pary nie oznacza ze temperatura
    wylotowa z turbiny jest ponad 100C.
    Jest mniej, bo na wylocie jest podcisnienie.

    I to spore, bo te 0,0068 MPa abs. to 0.93 atm ponizej cisnienia
    atmosferycznego.

    Nawiasem mowiac - kolega chyba chce silnik tlokowy, tam chyba mozna by
    zejsc do mokrej.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: