eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!feeder1-2.pro
    xad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <5230997e$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <ghy0uvfn8z1.2fhn55iphbum$.dlg@40tude.net>
    <1...@p...pl.invalid>
    <5232de8b$0$1456$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    In-Reply-To: <1...@p...pl.invalid>
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Fri, 13 Sep 2013 16:39:18 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Lines: 47
    Message-ID: <52332399$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.198.162
    X-Trace: 1379083161 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1258 83.27.198.162:54707
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504412
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F,
    >>>Co Ty opowiadasz? Elektrownie pracują na przegrzanej parze. A to,
    >>>że
    >>>temperatura chłodnicy musi być niska, to akurat oczywiste ale Ty
    >>>sugerujesz obieg w całości na mokrej parze.
    >> Nie nie - ja sugeruje ze wymog suchej pary nie oznacza ze
    >> temperatura
    >> wylotowa z turbiny jest ponad 100C.
    >Ale mówiliśmy o samochodzie z silnikiem tłokowym dość prostej
    >konstrukcji - a nie trzystopniowym rozprężaniu + turbina reakcyjna
    >jak
    >w Titanicu.

    Nie przeszkadza - istota jest tu obieg zamkniety i kondenser, a nie
    ilosc stopni.
    Nawiasem mowiac ... jak zamkniety to juz nie musi byc woda ...

    >> Jest mniej, bo na wylocie jest podcisnienie.
    >> I to spore, bo te 0,0068 MPa abs. to 0.93 atm ponizej cisnienia
    >> atmosferycznego.
    >Ale zejście do niskiej temperatury jest dopiero na ostatnim stopniu
    >turbiny reakcyjnej i tam już na wylocie jest mokra para. I faktycznie
    >zbytniej kondensacji zapobiega się podciśnieniem.

    Hm, ja tam nie wiem, ale chyba na kazdym stopniu na koncu jest para,
    ktora moglaby byc mokra, ale cisnienie odpowienio niskie (tzn
    odpowiednio wysokie)

    >Tylko my mówiliśmy raczej o prostym silniku parowym do samochodu...

    Turbina prosta rzecz, nawet jak wielostopniowa :-)

    >> Nawiasem mowiac - kolega chyba chce silnik tlokowy, tam chyba mozna
    >> by
    >> zejsc do mokrej.
    >Ryzyko kondensacji...

    W czyms przeszkadza ? To nie szbkoobrotowa turbina.

    >Poza tym - szkoda sprawności.
    Nie, jesli damy skraplacz i podcisnienie.

    Wrecz odwrotnie - sprawnosci szkodzi wylot na ktorym jest 100C.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: