-
Data: 2013-09-13 12:02:26
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello J.F,
Friday, September 13, 2013, 11:44:40 AM, you wrote:
>>>>>>Nieprawda - jeśli silnik ma mieć sensowną sprawność - musisz
>>>>>>używać pary przegrzanej. Para nie może skraplać się w silniku,
>>>>>>czyli temperatura silnika musi być powyżej 100 stopni. Para ma
>>>>>>się skraplać dopiero w chłodnicy (jeśli przewidziany jest
>>>>>>zamknięty obieg wody).
>>>>> Jak bedzie miala powyzej 100C czyli 373K, to sprawnosc Carnota
>>>>> bedzie kiepska, bo woda okazuje sie byc reaktywna na goraco i
>>>>> podgrzac jej w kotle tak znow bardzo nie mozna (choc tu maly
>>>>> silnik, to moze by sie dalo cos nierdzewnego). Lepiej miec uklad
>>>>> zamkniety, podcisnienie i rozprezac ponizej 100C.
>>>> Możesz wskazać działająca instalację o sensownej mocy i
>>>> sprawności?
>>> Belchatow, turoszow, a najblizej to chyba elektownia Opole.
>>Co Ty opowiadasz? Elektrownie pracują na przegrzanej parze. A to, że
>>temperatura chłodnicy musi być niska, to akurat oczywiste ale Ty
>>sugerujesz obieg w całości na mokrej parze.
> Nie nie - ja sugeruje ze wymog suchej pary nie oznacza ze temperatura
> wylotowa z turbiny jest ponad 100C.
Ale mówiliśmy o samochodzie z silnikiem tłokowym dość prostej
konstrukcji - a nie trzystopniowym rozprężaniu + turbina reakcyjna jak
w Titanicu.
> Jest mniej, bo na wylocie jest podcisnienie.
> I to spore, bo te 0,0068 MPa abs. to 0.93 atm ponizej cisnienia
> atmosferycznego.
Ale zejście do niskiej temperatury jest dopiero na ostatnim stopniu
turbiny reakcyjnej i tam już na wylocie jest mokra para. I faktycznie
zbytniej kondensacji zapobiega się podciśnieniem.
Tylko my mówiliśmy raczej o prostym silniku parowym do samochodu...
> Nawiasem mowiac - kolega chyba chce silnik tlokowy, tam chyba mozna by
> zejsc do mokrej.
Ryzyko kondensacji... Poza tym - szkoda sprawności.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 13.09.13 13:19 X-Man
- 13.09.13 16:39 J.F
- 13.09.13 17:01 Marcin N
- 14.09.13 14:07 J.F.
- 14.09.13 14:15 J.F.
- 14.09.13 16:54 k...@g...com
- 14.09.13 17:32 A.L.
- 14.09.13 18:03 the_foe
- 15.09.13 17:46 John Kołalsky
- 15.09.13 18:06 PlaMa
- 15.09.13 18:10 PlaMa
- 15.09.13 18:15 masti
- 15.09.13 19:08 John Kołalsky
- 15.09.13 19:36 masti
- 15.09.13 19:38 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- dzicz
- A gdyby to był elektryk?
- Yanosik
- sprezony amoniak
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
Najnowsze wątki
- 2025-03-30 Prawo w praktyce :-)
- 2025-03-30 Tak się walczy z imigracją
- 2025-03-30 Malutkie łożysko ślizgowe i olej
- 2025-03-30 dzicz
- 2025-03-30 RCD wybija
- 2025-03-30 konto w kraju trzecim
- 2025-03-29 Re: Kompensacja mocy biernej przy 230VAC
- 2025-03-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-29 Łożysko ślizgowe - jaki olej
- 2025-03-29 Re: Kompensacja mocy biernej przy 230VAC
- 2025-03-29 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-29 Warszawa => Laravel PHP Developer <=
- 2025-03-29 Re: Kompensacja mocy biernej przy 230VAC
- 2025-03-29 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-29 Warszawa => Specjalista rekrutacji IT <=