eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-13 12:02:26
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello J.F,

    Friday, September 13, 2013, 11:44:40 AM, you wrote:

    >>>>>>Nieprawda - jeśli silnik ma mieć sensowną sprawność - musisz
    >>>>>>używać pary przegrzanej. Para nie może skraplać się w silniku,
    >>>>>>czyli temperatura silnika musi być powyżej 100 stopni. Para ma
    >>>>>>się skraplać dopiero w chłodnicy (jeśli przewidziany jest
    >>>>>>zamknięty obieg wody).
    >>>>> Jak bedzie miala powyzej 100C czyli 373K, to sprawnosc Carnota
    >>>>> bedzie kiepska, bo woda okazuje sie byc reaktywna na goraco i
    >>>>> podgrzac jej w kotle tak znow bardzo nie mozna (choc tu maly
    >>>>> silnik, to moze by sie dalo cos nierdzewnego). Lepiej miec uklad
    >>>>> zamkniety, podcisnienie i rozprezac ponizej 100C.
    >>>> Możesz wskazać działająca instalację o sensownej mocy i
    >>>> sprawności?
    >>> Belchatow, turoszow, a najblizej to chyba elektownia Opole.
    >>Co Ty opowiadasz? Elektrownie pracują na przegrzanej parze. A to, że
    >>temperatura chłodnicy musi być niska, to akurat oczywiste ale Ty
    >>sugerujesz obieg w całości na mokrej parze.
    > Nie nie - ja sugeruje ze wymog suchej pary nie oznacza ze temperatura
    > wylotowa z turbiny jest ponad 100C.

    Ale mówiliśmy o samochodzie z silnikiem tłokowym dość prostej
    konstrukcji - a nie trzystopniowym rozprężaniu + turbina reakcyjna jak
    w Titanicu.

    > Jest mniej, bo na wylocie jest podcisnienie.
    > I to spore, bo te 0,0068 MPa abs. to 0.93 atm ponizej cisnienia
    > atmosferycznego.

    Ale zejście do niskiej temperatury jest dopiero na ostatnim stopniu
    turbiny reakcyjnej i tam już na wylocie jest mokra para. I faktycznie
    zbytniej kondensacji zapobiega się podciśnieniem.

    Tylko my mówiliśmy raczej o prostym silniku parowym do samochodu...

    > Nawiasem mowiac - kolega chyba chce silnik tlokowy, tam chyba mozna by
    > zejsc do mokrej.

    Ryzyko kondensacji... Poza tym - szkoda sprawności.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: