  • Data: 2013-09-14 18:03:06
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: the_foe <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-11 10:30, Refleksyjny pisze:
    > Biorąc pod uwagę ceny paliw płynnych używanie nowoczesnego silnika
    > parowego w samochodzie jest opłacalne.
    > To lobby naftowe blokuje dalszy rozwój takich silników.

    Gdyby na paliwo nie było akcyzy to silnik parowy byłby mocno w tyle. Nie
    oplacałby sie. Przewaga ekonomiczna wystepuje, nie dzieki lobby
    naftowemu, które blokuje "pare" ale dlatego, ze paliwo do wewnetrznego
    spalania jest ostro opodatkowane. Musisz ten podatek zaplacic bo nie
    masz wyboru. W przypadku silnika parowego mozesz go skutecznie unikac i
    stad realna, w skali mikro, oszczednosc. Tu logiczny wniosek przemysłu,
    ze nie oplaca sie inwestowac w technologie na pare. Rzady moga w kazdej
    chwili zmniejszyc akcyze, gdy ludzi masowo beda korzystac z włąsnego
    paliwa i spalac go do podgrzewania wody, do poziomu który zatopiłby z
    miejsca opłacalnosc tej branzy.

    --
    @foe_pl